از بین بردن خط وخش و تمیز کردن یخچال استیل به 7 روش ساده!

به گزارش آموزشگاه ما، یخچال های استیل ظاهری شیک و زیبا به آشپزخانه شما می دهند به شرطی که تمیز باشند! اثر انگشت و لکه های چربی و آب مهم ترین دلایل کثیف شدن یخچال های استیل هستند. اما خبر خوب اینکه تمیز کردن یخچال استیل کار سختی نیست و برای این کار به هیچ شوینده گران قیمتی احتیاج ندارید.

از بین بردن خط وخش و تمیز کردن یخچال استیل به 7 روش ساده!

لوازم خانگی استیل از جمله یخچال را می توانید با کمی مراقبت و نگهداری مناسب به راحتی تمیز کنید. برای این کار می توانید از مواد خانگی در دسترس بهره ببرید تا درخشش را به یخچال استیل خود برگردانید. با ما همراه باشید تا راهکارهای نحوه تمیز کردن یخچال استیل را آنالیز کنیم.

یادآور می شویم که شما می توانید برای نظافت منزل و محل کار خود از سرویس نظافت منزل و ساختمان خبرنگاران بهره مند شوید. نیروهای مجرب این سرویس مهارت و تجربه بالایی در زمینه نظافت و لکه زدایی و براق کردن لوازم خانگی دارند. برای ثبت سفارش با شماره 1471 تماس بگیرید یا در صفحه نظافت منزل و ساختمان سایت درخواست خود را ثبت نمایید.

نکات کلیدی

  • برای تمیز کردن یخچال استیل و از بین بردن لکه های آب از پارچه میکروفیبر بهره ببرید.
  • مهم ترین کار قبل از تمیز کردن بدنه یخچال استیل تشخیص دانه بندی بافت سطح آن است. مراحل تمیز کردن باید در جهت این دانه بندی انجام گردد.
  • اگر لکه ای روی یخچال استیل شما به وجود آمده که هر چقدر هم که تمیز می کنید از بین نمی رود خرید محصول لکه بر مخصوص فلزات استیل برترین راه چاره است.
  • همواره قبل از استفاده از هر ترکیب خانگی یا تجاری برای تمیز کردن یخچال یا هر وسیله استیل آن را روی نقطه کوچکی تست کنید.

مراحل تمیز کردن در یخچال استیل با مواد خانگی

تمیز کردن یخچال استیل کار ساده ای است؛ اما برای اینکه به آن آسیبی نرسانید باید چند نکته مهم را بدانید. استیل به چند علت برترین انتخاب برای لوازم آشپزخانه، ظروف پخت وپز و وسایل برقی است که در ادامه آن ها را شرح می دهیم.

  • وسایل استیل در برابر خوردگی، زنگ زدگی و گرما مقاوم هستند.
  • استیل بادوام و همه کاره است.
  • لوازم استیل ظاهری شیک و مدرن دارند.

سرویس نظافت را از کارشناسان کاربلد خبرنگاران بخواهید!

  • سفارش آنلاین نظافت منزل
  • نظافت ساختمان با نظافتچی خانم و آقا
  • استعلام رایگان قیمت نظافت منزل
  • گردگیری و خانه تکانی
  • نظافت راه پله و حیاط

سرویس نظافت منزل و ساختمان با خبرنگاران

سرویس نظافت را از کارشناسان کاربلد خبرنگاران بخواهید!

  • سفارش آنلاین نظافت منزل
  • نظافت ساختمان با نظافتچی خانم و آقا
  • استعلام رایگان قیمت نظافت منزل
  • گردگیری و خانه تکانی
  • نظافت راه پله و حیاط

سرویس نظافت منزل و ساختمان با خبرنگاران

برای جلوگیری از آسیب های جدی قبل از تمیز کردن بدنه یخچال استیل، موارد زیر را رعایت کنید:

1. دفترچه راهنمای یخچال را مطالعه کنید

تمام لوازم آشپزخانه از جنس استیل مثل هم نیستند. تنها راه برای دانستن نحوه تمیز کردن یخچال استیل و بایدها و نبایدها، مطالعه دستورالعمل های کمپانی سازنده دستگاه است.

2. محصول شوینده نو را روی نقطه ای کوچک تست کنید

استیل در برابر خوردگی، حرارت و سایر آسیب ها بسیار مقاوم است. با این حال بعضی مواد شیمیایی ممکن است به آن آسیب برسانند. قبل از استفاده از محصول نو برای تمیز کردن یخچال استیل آن را روی نقطه ای کوچک و دور از دید آزمایش کنید.

صبر کنید تا شوینده برای چند دقیقه بماند و در صورتی استفاده از آن را ادامه دهید که باعث لکه یا تغییر رنگ نشده باشد. در ادامه با آموزش تمیز کردن یخچال استیل با مواد طبیعی و خانگی با شما همراه هستیم.

چطور در یخچال استیل را با مواد خانگی تمیز کنیم؟

اگر یخچال استیل شما دارای یخساز و آب سردکن است همه روزه با لکه های آب و اثر انگشت روی بدنه آن روبه رو می شوید. شاید فکر کنید تمیز کردن یخچال استیل با روش های عادی غیرممکن است. اما در ادامه چند روش خانگی برای براق کردن بدنه یخچال استیل را به شما پیشنهاد می کنیم.

1. استفاده از مایع ظرفشویی و روغن بچه یا وازلین

برای تمیز کردن یخچال استیل ابتدا باید جهت بافت سطح آن را آنالیز کنید. درست مانند چوب و بعضی پارچه ها، استیل هم بافت خاصی دارد. اینها خطوط ظریفی هستند که می توانید روی سطوح لوازم برقی خود مشاهده کنید.

اگر بافت بدنه یخچال استیل شما به صورت عمودی است باید تمیز کردن آن را در همین جهت انجام دهید. چون ممکن است به جامانده ماده تمیزنماینده در شکاف های ریز بافت بدنه جمع گردد.

بعد از تعیین شدن جهت بافت بدنه یخچال نوبت به تمیز کردن آن می رسد. از دو پارچه تمیز و نرم بهره ببرید که ترجیحا 100 درصد پنبه باشند؛ چون هیچ پرزی باقی نمی گذارند. میزانی مایع ظرفشویی و روغن بچه یا وازلین تهیه کنید.

برای تمیز کردن یخچال استیل خود آماده شوید. مایع ظرفشویی برای تمیز کردن گردوخاک از استیل تاثیری شگفت انگیز دارد. به حذف چربی اضافی از روی بدنه یخچال یاری می نماید و فرآیند پولیش ساده تر می گردد.

کمی مایع یا روغن روی پارچه بریزید و آن با میزان کمی آب مرطوب کنید به مقدار ای که پارچه شما نمناک گردد. برای تمیز کردن اثر انگشت، ممکن است مجبور شوید چند بار سطح را دستمال بکشید. پس از اتمام تمیز کردن یک قسمت، رگه های آب را با حوله تمیز خشک کنید.

حالا نوبت به پولیش می رسد. میزان کمی وازلین یا روغن بچه را روی پارچه بمالید و در تمام جهات حرکت کنید. پولیش استیل به این روش، نتایج مطلوبی را به همراه خواهد داشت. پارچه ها را در ماشین لباسشویی بیندازید و برای دفعه بعد تمیز و شسته شده کنار بگذارید.

2. استفاده از سرکه سفید و روغن زیتون

یکی دیگر از روش های خانگی برای از بین بردن لکه روی یخچال استیل استفاده از سرکه سفید است. سرکه را روی پارچه میکروفیبر بریزید یا مستقیماً روی بدنه یخچال اسپری کنید. بگذارید چند دقیقه بماند و سپس در جهت بافت سطح یخچال پاک کنید.

برای براق کردن بدنه یخچال استیل این کار را چند بار تکرار کنید. سپس حوله تمیزی را به میزانی روغن زیتون آغشته کنید و سطح تازه تمیز شده را جلا دهید.

اگر روغن زیتون اضافی باقی ماند با پارچه تمیزی آن را پاک کنید. سرکه تمام کثیفی را تمیز می نماید و روغن زیتون سطح را جلا می دهد. شما از این محلول می توانید برای تعمیر زنگ زدگی درب یخچال هم بهره ببرید.

محاسبه رایگان هزینه سرویس نظافت منزل و ساختمان!

3. استفاده از آب گازدار برای تمیز کردن یخچال استیل

برای تمیز کردن یخچال استیل، آب گازدار را مستقیماً روی آن اسپری کنید و در جهت بافت سطح استیل آن را پاک نمایید. این ماده نه تنها به تمیز کردن اثر انگشت و لکه غذا یاری می نماید؛ بلکه باعث درخشندگی بدنه استیل هم می گردد. سپس با پارچه نرم و میکروفیبر سطح را پاک کنید.

4. استفاده از اسپری چربی زدا و روان نماینده

شاید عجیب ترین راه برای تمیز کردن یخچال استیل استفاده از اسپری روان نماینده است. برای این کار میزانی اسپری را مستقیماً روی بدنه یخچال یا روی پارچه اسپری و سطح را پاک کنید.

بعد از استفاده از اسپری روان نماینده سطح یخچال شما تمیز و براق می گردد. بعلاوه این اسپری نقش لایه محافظتی برای جلوگیری از ظاهر شدن اثر انگشت در آینده خواهد داشت.

5. استفاده از پولیش مبلمان

برای تمیز کردن بدنه یخچال استیل کمی پولیش مبلمان را روی حوله تمیز بمالید و روی سطح یخچال بکشید. سپس آن را با حوله ای تمیز پاک کنید. نباید پولیش مبلمان را مستقیماً روی سطح استیل بمالید زیرا ممکن است پوشش یکنواختی ایجاد نکند و تمیز کردن آن سخت تر گردد.

6. استفاده از شیشه پاک کن برای تمیز کردن یخچال استیل

اثر انگشت مشکل اصلی در خصوص یخچال استیل است. ولی می توان آن را به راحتی با هر نوع شیشه پاک نماینده معمولی تمیز کرد. برای تمیز کردن یخچال استیل و اثر انگشت روی آن کافی است شیشه پاک کن را روی پارچه میکروفیبر اسپری کنید و با حرکات دایره ای روی یخچال بکشید تا اثر انگشت از بین برود.

در صورت احتیاج این کار را تکرار کنید. بهتر است شیشه پاک کن را مستقیماً روی بدنه یخچال خود اسپری کنید. زیرا ممکن است خود اسپری کردن هم باعث ایجاد لکه بیشتری گردد.

بیشتر بخوانید: روش استفاده از چسب برای ترک داخل یخچال + معرفی چسب مناسب

7. استفاده از پاک نماینده تجاری استیل

راه چاره دیگر برای تمیز کردن یخچال استیل استفاده از پاک نماینده های تجاری است. اگر یخچال شما لکه یا خراشیده شده است استفاده از پاک نماینده تجاری که مخصوص استیل طراحی شده است گزینه دیگری است که در دسترس شماست. اما شاید کمی گران باشد.

این پاک نماینده ها و پولیش ها با وجود قیمت بالاتر می توانند خراش روی بدنه یخچال استیل را به حداقل برسانند و بیشتر لکه ها را تمیز نمایند. از این پاک نماینده می توان برای براق کردن بدنه یخچال استیل هم استفاده کرد. قبل از آغاز حتما پاک نماینده را در نقطه ای غیرقابل مشاهده تست کنید.

نظافت خانه و ساختمان با تیم کاربلد خبرنگاران

6 اشتباه رایج درباره نحوه تمیز کردن یخچال استیل

اولین چیزی که باید درباره نحوه تمیز کردن وسایل استیل مانند یخچال بدانید این است که چه کاری را نباید انجام دهید. بعضی از محصولات تمیز نماینده به روکش استیل آسیب می رسانند. حتی آب ساده هم اگر به درستی استفاده نگردد می تواند آثار و لکه های بدی به جا بگذارد.

قبل از انجام مراحل تمیز کردن در یخچال استیل با مواد خانگی باید نکات مهمی را در نظر بگیرید. برای مثال محصولات و تکنیک هایی که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم، برای تمیز کردن بدنه استیل یخچال ممنوع هستند.

  • برای تمیز کردن یخچال استیل از سفیدنماینده کلردار یا هر محصول حاوی کلرید استفاده نکنید.
  • استفاده از پاک نماینده های فر ممنوع است.
  • از اسکاچ سیمی، برس های فلزی یا پدهای ساینده استفاده نکنید. اینها می توانند باعث ایجاد خراش روی یخچال استیل شما شوند.
  • از استفاده پاک نماینده های قوی روی استیل خراشیده شده خودداری کنید.
  • از آب کثیف یا سخت و دارای املاح استفاده نکنید. زیرا ممکن است لکه های گچ یا قهوه ای رنگ باقی بگذارد.

نحوه از بین بردن خراش های ریز روی بدنه یخچال استیل

بازگرداندن سطوح استیل به درخشش روز اول کار دشواری نیست؛ به خصوص اگر مواد و محصولات مناسبی داشته باشید. در این قسمت مقاله نحوه از بین بردن خراش از بدنه یخچال استیل را با هم مرور می کنیم.

برای تمیز کردن یخچال استیل و خراش های ریز آن از ترکیبات غیرساینده مخصوص استیل بهره ببرید. برای خراش های جزئی تنها چیزی که احتیاج دارید محصول ضدخراش استیل است که خطوط ریز را پر نموده و سطح را صاف کند.

برای این کار می توانید محصولات خانگی مانند خمیر دندان غیرژله ای یا جوش شیرین را امتحان کنید. برای استفاده از این مواد و تمیز کردن یخچال استیل به چند پارچه میکروفایبر تمیز هم احتیاج دارید.

اگر با خراش های کوچکتری سروکار دارید با آماده کردن ترکیب غیرساینده آغاز کنید. بعضی از این محصولات به صورت پودر فروخته می شوند که باید با چند قطره آب مخلوط شوند تا به شکل خمیر درآیند. در حالی که بعضی دیگر به شکل خمیر آماده به فروش می رسند.

خمیر دندان غیرژله ای را می توانید همانطور که هست بهره ببرید و جوش شیرین را باید با آب مخلوط کنید تا به قوام خمیری برسد. قبل از تمیز کردن یخچال استیل هرگونه آلودگی، گردوغبار و ذرات غذا را از روی سطح استیل تمیز کنید.

سپس میزان کمی از ترکیب را روی پارچه میکروفیبر بریزید و آن را به طور مداوم روی خراش ها بمالید. این کار باید در جهت دانه بندی سطح انجام گردد. بعد از چند دقیقه، از پارچه میکروفایبر تمیز و مرطوب برای پاک کردن ترکیب و آنالیز خراش ها بهره ببرید.

در صورت لزوم مجدداً با ترکیب بیشتری پولیش دهید تا به نتایج دلخواه برسید. ترکیب اضافی به جامانده را با پارچه مرطوب تمیز کنید و یک پارچه تمیز دیگری برای خشک کردن سطح استفاده نمایید.

جمع بندی

در دنیای لوازم آشپزخانه، هیچ چیز بیشتر از یخچال استیل زیبا و مجذوب کننده نیستند. روکش درخشان و براق این وسایل با هر رنگ آشپزخانه ای عالی به نظر می رسد. اما اثر انگشت، لکه و ریختن یا پاشش مایعات می تواند درخشش یخچال استیل شما را کاهش دهد.

جای نگرانی نیست؛ چون به همان سرعتی که این سطوح کثیف می شوند تمیز کردن یخچال استیل هم با چند ترفند ساده امکان پذیر است. آنچه در این مقاله آنالیز کردیم نحوه تمیز کردن یخچال استیل است. امیدواریم با مطالعه این مقاله بتوانید یخچال استیل خود را مثل روز اول درخشان و زیبا کنید.

سوالات متداول

برترین روش خانگی برای تمیز کردن یخچال استیل چیست؟

استفاده از سرکه روی استیل بی خطر است و به از بین بردن چربی و کثیفی یاری می نماید. بطری اسپری را با ترکیب 1:1 سرکه سفید و آب پر کنید. روی سطح استیل بپاشید و با پارچه تمیز پاک کنید. احتیاجی به آبکشی نیست.

آیا می توانیم از جوش شیرین برای تمیز کردن یخچال استیل استفاده کنیم؟

استفاده از جوش شیرین راهی آسان برای تمیز کردن عمیق استیل و از بین بردن لکه های سرسخت است. با اضافه کردن آب به جوش شیرین خمیری درست کنید که به غلظت مورد نظر برسد. روی استیل بمالید و بگذارید 20 دقیقه بماند. سپس با دستمال نمناک پاک کنید.

برترین ترکیب برای تمیز کردن یخچال استیل چیست؟

سرکه سفید را درون بطری اسپری تمیزی بریزید. روی بدنه استیل یخچال خود اسپری کنید. سطح را با پارچه میکروفایبر تمیز کنید. پس از تمیز کردن، پارچه خود را به میزان کمی روغن زیتون آغشته کنید و روی بدنه یخچال بمالید.

چگونه یخچال استیل را تمیز کنیم؟

پارچه نرمی را در آب گرم مخلوط با مایع ظرفشویی ملایم آغشته کنید. سطح را پاک کنید، پارچه را بشویید و دوباره پاک کنید. سپس با حوله خشک کنید تا از لکه های آب جلوگیری گردد. اگر هنوز اثر انگشت می بینید، شیشه پاک کن را روی پارچه نرمی اسپری کنید و اثر انگشت را پاک نمایید.

منبع: آچاره
انتشار: 27 دی 1401 بروزرسانی: 27 دی 1401 گردآورنده: maeaedu.ir شناسه مطلب: 1033

به "از بین بردن خط وخش و تمیز کردن یخچال استیل به 7 روش ساده!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از بین بردن خط وخش و تمیز کردن یخچال استیل به 7 روش ساده!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید