با شعار نمی شود فوتبال را اداره کرد، نمایندگان مجلس هوشیار باشند

به گزارش آموزشگاه ما، سید کاظم اولیایی در گفتگو با خبرنگاران، در خصوص صحبتهای تقی زاده معاون وزیر ورزش بیان داشت: ایشان مدعی شدند نظام باشگاه داری تبدیل به لایحه شده و در هفته دولت برای تصویب به مجلس ارسال می شود. اعتراض من این است که برای تهیه این طرح آقایان با کدام کارشناس، کدام مدیر و کدام فردی که در حوزه تیم داری خصوصی دارای تجربه بود، قبل از تهیه این طرح مورد مشورت قرار گرفته است؟ مگر آقای تقی زاده و همکاران محترمشان از دل باشگاه ها خبر دارند که به تنهایی این طرح را تهیه کرده اند؟ قبل از تهیه این طرح باید با مدیران باشگاه ها جلساتی گذاشته می شد تا آن باکمترین ضریب آزمون و خطا به مجلس می رفت. من امیدوارم نمایندگان مجلس در این مورد هوشیار باشند.

با شعار نمی شود فوتبال را اداره کرد، نمایندگان مجلس هوشیار باشند

عضو هیات موسس اتحادیه مدیران فوتبال ایران بیان داشت: لایحه های کارشناسی نشده قبلی که تبدیل به قانون شده تا به امروز به اندازه کافی به فوتبال ایران صدمه زده است. یک جایی دولت بیشتر از حد معمول در فوتبال ورود می کند و باعث می شود فوتبال گران شود و بعد از آن فوتبال را به حال خود رها می کند تا این فوتبال گران شده به ورطه ورشکستگی بیفتد. برای همین است که می گویم طرح نظام جامع باشگاه داری باید قبل از ارائه به مجلس در اختیار افکار عمومی و کارشناسان قرار گیرد تا اشکالات آن گرفته شده، صیغل خورده و شسته رفته به مجلس برسد.

کارشناس فوتبال در خصوص قوانین جدید از جمله ممنوعیت جذب بازیکن و مربی جدید خارجی گفت: این اصل کلی است که ما نمی توانیم به تنهایی در فوتبال زندگی کنیم. باید برای درآمدزایی بازیکن و مربی ترانسفر کنیم و برای ارتقای سطح فوتبال مربی و بازیکن خارجی وارد کنیم. این چرخه باید در فوتبال ادامه داشته باشد. این اصل کلی است. اما الان در شرایط خاصی هستیم. از یک سو ارز به دلیل تحریم های ظالمانه به شدت گران شده و از سوی دیگر امکان انتقال ارز را هم نداریم. لذا من با اجرایی شدن موقت این طرح به عنوان یک مسکن موافقم.

اولیایی گفت: به دلیل همین مشکلاتی که ذکر کردم چهره فوتبال ما در مجامع بین المللی مخدوش شده است. هر پرونده ای از ایران به کمیته انضباطی فیفا برود قاضی ها سریع و راحت به ضرر ما رای می دهند چون می دانند محدودیت ارزی و محدودیت انتقالی داریم. پس این قانون یک مسکن است که می تواند مقطعی ما را از زیر فشارها خارج کند.

مدیرعامل پیشین باشگاه های استقلال و پاس گفت: طرح دیگری که می توان به آن فکر کرد و به اجرایی شدن نزدیکش کرد، تعیین کردن سقف اعتبار برای باشگاه هاست. مراجعی که پروانه حرفه ای باشگاه ها را صادر می کنند باید اطمینان حاصل کنند هر باشگاهی توان پرداخت تا سقفی که برای خودش تعیین کرده را دارد.

اولیایی گفت: فیفا بیشتر از یک دهه پیش قانون فیرپلی مالی را تصویب و ابلاغ کرد و این بدان معناست که باشگاه ها متناسب با درآمدهایشان هزینه کنند. قانونی که در ایران هیچ اجرا نشد و جایگاهی ندارد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 19 مهر 1399 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: maeaedu.ir شناسه مطلب: 13

به "با شعار نمی شود فوتبال را اداره کرد، نمایندگان مجلس هوشیار باشند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با شعار نمی شود فوتبال را اداره کرد، نمایندگان مجلس هوشیار باشند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید