آنالیز و معرفی موتورسیکلت بنلی لئونچینو 250

به گزارش آموزشگاه ما، ظاهر بنلی لئونچینو به نحوی مطلوب از سبک طراحی نئو رترو تبعیت می نماید و شمایل موتورسیکلت های قدیمی را با ظاهر محصولات مدرن در هم می آمیزد تا مدلی امروزی بر پایه سبک های ظاهری نوستالژیک ارایه دهد.

آنالیز و معرفی موتورسیکلت بنلی لئونچینو 250

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از دیجیاتو، بنلی لئونچینو 250 یکی از معدود موتورسیکلت های کلاس رترو یا بهتر بگوییم نئو-رترو به شمار می رود که اخیرا به عنوان جدیدترین محصولات بنلی روانه بازار کشورمان شده است.

بنلی لئونچینو 250 از لحاظ سبک طراحی ظاهری ترکیبی زیبا از موتورسیکلت های اسکرمبلر و کافه ریسر را به نمایش می گذارد و در حال حاضر یکی از متمایزترین مدل های قابل تردد با پلاک ملی در سطح موتورهای شهری میان قیمت بازار ایران محسوب می گردد. نزدیک ترین رقبای این موتورسیکلت ایتالیایی- چینی محصولاتی همچون کاوازاکی استرلا 250 و یاماها xsr155 هستند که عرصه رقابت را برای این وسیله دوچرخ زیبارو در کشورمان پرحرارت تر خواهند ساخت. در ادامه این مقاله با وبسایت دیجیاتو همراه شوید تا نقد و آنالیز ظاهری و فنی موتورسیکلت بنلی لئونچینو 250 را به استحضارتان برسانیم.

طراحی ظاهری بنلی لئونچینو 250

ظاهر بنلی لئونچینو به نحوی مطلوب از سبک طراحی نئو رترو تبعیت می نماید و شمایل موتورسیکلت های قدیمی را با ظاهر محصولات مدرن در هم می آمیزد تا مدلی امروزی بر پایه سبک های ظاهری نوستالژیک ارایه دهد. کاسه چراغ گرد (بیضی)، طول زین کوتاه با شکل خاص، شیب زیبای باک در امتداد نشیمنگاه موتورسوار، عدم وجود فلاپ روی اجزای فنی به سبک موتورسیکلت های نیکد، در زمره مهمترین ویژگی های ظاهری بنلی لئونچینو 250 به شمار می فرایند.

طراحان ایتالیایی شرکت بنلی به خوبی توانسته اند با بکارگیری خطوط سیال و اشکال مدرن در قسمت های مختلف نظیر پنل های اطراف زین و گلگیرها به همراه طرح زیبای رینگ ها و دیسک های ترمز، نمایی جذاب برای این محصول 250 سی سی به ارمغان بیاورند. در نمای روبرو کله چراغ جلو برخلاف مدل های مرسوم از حالت بیضی مانند به جای دایره ای بهره مند شده و لامپ هدلایت در کنار چراغ نواری u شکل دیلایت نور مناسبی را برای روشنایی راستا به وجود می آورند. چراغ های راهنما نیز بی واسطه به کاسه چراغ متصل شده و فرمی هماهنگ به قسمت روبرو بخشیده اند.

در مقابل راننده یک پنل کیلومتر شمار تمام دیجیتال خودنمایی می نماید که البته بدون هیچگونه محافظی روی فرمان نصب شده است. این کنسول کیلومترشمار از لحاظ طراحی اندکی نسبت به سایر بخش ها ناهماهنگ به نظر می رسد و می توانست بهتر و زیباتر ترسیم گردد اما به هر حال اطلاعات مورد احتیاج راننده را با دقت بالا و خوانایی مناسب به آگاهی وی می رساند. چراغ چک، چراغ ترمز، دما، نشانگر بنزین و ... نیز در اطراف صفحه LCD کنسول حضور یافته اند.

در بخش عقب بنلی لئونچینو 250 یک چراغ نسبتا باریک قرمز رنگ به همراه دو چراغ راهنما و قسمت انتهایی اگزوز با دو لوله خروجی دیده می گردد که نمایی زیبا را برای این موتورسیکلت از زاویه پشت پدید آورده اند. طرح جاپایی ها در نوع خود زیبا به نظر می رسد اما محل قرارگیری آنها می تواند ناراحتی هایی برای سرنشینان بلندقد ایجاد کند.

در مجموع باید گفت که طراحی ظاهری بنلی لئونچینو 250 نمره قابل قبولی دریافت می نماید و علی رغم الگوبرداری طراحان آن از روی محصولات معتبر این کلاس نظیر هوندا cb300r، بهره مندی از المان های ویژه بنلی سبب شده تا ظاهری نسبتا چشم نواز و خاطره انگیز برای لئونچینو رقم بخورد.

مشخصات فنی و حرکتی بنلی لئونچینو 250

این موتورسیکلت چینی ایتالیایی از یک انجین چهار سیلندر 4 زمانه با حجم 249 سی سی توانی برابر با 25.2 اسب بخار در 9250 دور در دقیقه و 21 نیوتون متر گشتاور در 8000 دور در دقیقه دریافت می نماید. این انجین انژکتوری آب خنک توسط یک گیربکس شش دنده همراهی می گردد. شتاب صفر تا صد موتورسیکلت بنلی لئونچینو 250 برابر با 9.7 ثانیه بوده و فرایند 0 تا 60 کیلومتر بر ساعت آن حدود 3.5 ثانیه به طول می انجامد که نشان از چالاکی مناسب بنلی لئونچینو 250 دارد.

دیسک های ترمز 280 میلی متری در جلو و 240 میلی متری در عقب وظیفه ترمزگیری و توقف این موتورسیکلت را به طرز قابل قبولی انجام می دهند اما عملکرد آنها به ویژه به دلیل فقدان سیستم ترمز ای بی اس چندان سطح بالا و عالی به نظر نمی رسد. همچنین سامانه تعلیق تلسکوپی در جلو و تک یاری هیدرولیک در عقب مورد استفاده قرار گرفته اند که عملکرد یاری عقب نسبتا خشک بوده و موجب کاهش راحتی راننده و سرنشین حین عبور از پستی بلندی ها خواهد شد؛ اما در عوض هندلینگ و پایداری قابل قبولی را ارائه می دهد؛ به نحوی که موتورسوار ناخودآگاه و پس از احساس اطمینان از قابلیت حرکتی لئونچینو، تمایل دارد مدام مانورپذیری وسیله نقلیه اش را به چالش بکشد. ظرفیت باک سوخت لئونچینو 250 برابر با 12.5 لیتر بوده و میانگین مصرف سوخت این موتورسیکلت 155 کیلوگرمی نیز معادل 3.3 لیتر در 100 کیلومتر برآورد می گردد که رقم متوسطی به حساب آمده و برد بیش از چهارصد کیلومتر با یک مخزن سوخت را فراهم می آورد.

سخن پایانی

در زمان نگارش این مقاله موتورسیکلت بنلی لئونچینو 250 از قیمتی در حدود 65 تا 75 میلیون تومان در بازار آزاد کشور برخوردار است. این محصول از نقاط قوتی نظیر: طراحی ظاهری جذاب، عملکرد فنی مناسب، هندلینگ عالی و چسبندگی رضایت بخش حین عبور از پیچ ها سود می برد و مشتریان در صورتی که به دنبال یک موتورسیکلت با طراحی ظاهری متفاوت و سواری اسپرت هستند، می توانند بنلی لئونچینو را در ردیف های بالای لیست گزینه های مورد نظر خود جای دهند. اما اگر سواری راحت تر و موتورسیکلت 250 سی سی با ظاهری متعادل تر احتیاج دارید، می توانید به سراغ دیگر مدل های بنلی و یا سایر برندها در کلاس 250 سی سی بروید؛ هر چند که بهای بعضی از آنها احتمالا بالاتر از این محصول خواهد بود. همچنین مشتریان می توانند گزینه هایی با کیفیت بهتر نظیر نمونه های دست دوم کی تی ام دوک 200 را نیز مد نظر قرار دهند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 7 دی 1399 بروزرسانی: 7 دی 1399 گردآورنده: maeaedu.ir شناسه مطلب: 184

به "آنالیز و معرفی موتورسیکلت بنلی لئونچینو 250" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز و معرفی موتورسیکلت بنلی لئونچینو 250"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید