تامین اعتبار برای برچیده شدن مدارس کانکسی

به گزارش آموزشگاه ما، جلسه بررسی مسائل مربوط به شروع سال تحصیلی به ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار و در آن بر لزوم بهره گیری از روش های آموزش ترکیبی تاکید شد.

تامین اعتبار برای برچیده شدن مدارس کانکسی

جلسه بررسی مسائل مربوط به آغاز سال تحصیلی نو به ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار و در آن بر لزوم بهره گیری از روش های آموزش ترکیبی و استفاده از فضای مجازی و آموزش حضوری، تامین اعتبار برای برچیده شدن مدارس کانکسی، تصمیم گیری برای نرخ سرویس مدارس در جلسات مشترک بین شهرداری ها، آموزش و پرورش و وزارت کشور تاکید شد.

در این جلسه که وزیر آموزش و پرورش، روسای سازمان برنامه و بودجه، اداری و استخدامی و همچنین مسئولان سایر دستگاه های مربوطه حضور داشتند، وزیر آمورش و پرورش گزارشی از آخرین آمار دانش آموزان، مربیان و معلمان در کشور، فضای مورد نیاز برای احداث اماکن آموزشی و تجهیزات مورد نیاز مدارس و هنرستان ها ارائه کرد.

در ادامه نیز با اشاره به اقدامات اجرا شده در مورد رسیدگی به بازماندگان از تحصیل، گزارشی از بازگشت 164 هزار دانش آموز به تحصیل به ویژه در استان سیستان و بلوچستان با کمک خیرین و گروه های جهادی ارایه شد.

استفاده از روش های آموزش ترکیبی و بهره گیری از فضای مجازی و آموزش حضوری برای تامین نیاز های آموزشی و همچنین معین روستا مرکزی در مناطقی با پراکندگی جمعیت بالا و اتخاذ تمهیدات لازم برای سرویس ایاب و ذهاب از دیگر موضوعات مورد تاکید در این جلسه بود و مقرر شد اعتبارات لازم تا خاتمه سال جاری برای برچیده شدن مدارس کانکسی به ویژه بالای 10 نفر با کمک وزارت آموزش و پرورش، خیرین و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) اختصاص یابد و 5800 چشمه سرویس بهداشتی و آبخوری با کمک خیرین در مدارس ایجاد شود.

در ادامه نیز گزارشی از کمبود ها در دانشگاه فرهنگیان در سال جاری از جمله فضای خوابگاهی، آموزشی، کمک آموزشی، رفاهی و اداری ارائه و در مورد انجام اقدامات لازم برای تخصیص فضا های نو و اعتبارات لازم برای ساخت مدارس و دانشگاه فرهنگیان بحث بررسی و تصمیم گیری شد.

اعضا همچنین تصمیماتی نیز در مورد کادر پرورشی، مربیان بهداشت و نیرو های خدماتی و سرایدار مدارس اتخاذ کردند.

بحث و بررسی در مورد نرخ سرویس مدارس نیز از دیگر موضوعات این جلسه بود و مقرر شد قیمت گذاری و معین نرخ بر اساس مصوبات و جلسات بین نمایندگان شهرداری ها، آموزش و پرورش و وزارت کشور معین شود.

نیروی انتظامی نیز گزارشی از اقدامات اجرا شده در مورد تسهیل ترافیک در آغاز سال تحصیلی ارائه و تأکید کرد که پلیس راهور، سازماندهی های لازم برای تسهیل رفت و آمد و جلوگیری از ترافیک در معابر و خیابا های هر منطقه را همزمان با آغاز سال تحصیلی انجام داده است.

خبرنگاران سیاسی دولت

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 3 مهر 1401 بروزرسانی: 3 مهر 1401 گردآورنده: maeaedu.ir شناسه مطلب: 981

به "تامین اعتبار برای برچیده شدن مدارس کانکسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تامین اعتبار برای برچیده شدن مدارس کانکسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید