درآمد 5.3 میلیارد پوندی انگلیس از جنگ یمن

به گزارش آموزشگاه ما، به گزارش خبرنگاران، بیل ریبریو ادی از نمایندگان مجلس انگلیس با انتقاد از همراهی دولت این کشور با عربستان سعودی در جنگ یمن، در پیام خود در توئیتر نوشت: از زمان آغاز جنگ یمن، انگلیس 5.3 میلیارد پوند سلاح به عربستان سعودی فروخته است. در همین مدت زمان عربستان سعودی 516 مورد نقض حقوق بشر داشته است. دولت (انگلیس) باید آتش افروزی را خاتمه داده و فروش سلاح به عربستان سعودی را متوقف کند.

درآمد 5.3 میلیارد پوندی انگلیس از جنگ یمن

این نماینده مجلس انگلیس همچنین به همراه 23 تن دیگر از اعضای مجلس در نامه به وزیر خارجه انگلیس به تداوم حمایت لندن از ائتلاف سعودی در جنگ علیه یمن اذعان کردند.

بل ریبریو-اِدی که عضو حزب کارگر انگلیس است، در صفحه توییتر خود نامه ارسالی این 24 عضو مجلس انگلیس را منتشر کرد.

در این نامه خطاب به دومینیک راب وزیر خارجه انگلیس آمده است: ما این نامه را در حمایت از 25 ژانویه که به عنوان روز جنبش جهان به جنگ یمن، نه می گوید مشخص شده، می نویسیم. ما از صمیم قلب با اقدام این دولت محافظه کار در ادامه تجهیز تسلیحاتی ائتلاف به رهبری سعودی برای بمباران یمن مخالف هستیم.

این 24 قانونگذار انگلیس ادامه دادند: از بمب های ساخت انگلیس در حملات هوایی سعودی که باعث مرگ هزاران نفر از غیرنظامیان یمنی شامل زنان و بچه ها شده است، استفاده می شود. تخمین زده شده که از آغاز این جنگ، حدود 15 میلیارد پوند تسلیحات ساخت پادشاهی متحده به عربستان سعودی فروخته شده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 7 اسفند 1399 بروزرسانی: 7 اسفند 1399 گردآورنده: maeaedu.ir شناسه مطلب: 297

به "درآمد 5.3 میلیارد پوندی انگلیس از جنگ یمن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درآمد 5.3 میلیارد پوندی انگلیس از جنگ یمن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید