در آستانه آزادسازی مأرب؛ متجاوزان به یمن، خواستار آتش بس فوری شدند

به گزارش آموزشگاه ما، همزمان با گزارش رسانه ها درباره شروع شمارش معکوس برای آزادسازی کامل استان مأرب، عربستان سعودی، امارات عربی متحده، آمریکا و انگلیس خواستار برقراری آتش بس فوری در استان مأرب شدند.

در آستانه آزادسازی مأرب؛ متجاوزان به یمن، خواستار آتش بس فوری شدند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، رسانه های سعودی، بعدازظهر امروز (پنجشنبه)، گزارش دادند که عربستان سعودی، امارات عربی متحده، آمریکا و انگلیس بیانیه ای مشترک در ارتباط با یمن صادر نموده اند.

بر اساس گزارش روزنامه سعودی عکاظ، سفرای ریاض، ابوظبی، لندن و کاردار آمریکا در یمن، روز سه شنبه گردهم آمده اند و امروز بیانیه مذکور را منتشر نموده اند.

در این بیانیه که همزمان با گزارش رسانه های خبری درباره نزدیک بودن آزادسازی کامل استان مأرب صادر شده است، عنوان شده که چهار کشور مذکور از شرایط بد انسانی در یمن نگران هستند.

در بخش پایانی بیانیه مذکور آمده است که سفرای کشورهای یادشده نگرانی عمیق خود را از حملات مستمر حوثی ها به مأرب ابراز نموده اند و در عین حال، بر احتیاج به آتش بس فوری تأکید نموده اند.

ریاض، ابوظبی، واشنگتن و لندن مدعی شده اند که درخواست برقراری فوری آتش بس به ویژه با توجه به تعداد زیاد آورگان یمنی که در نتیجه درگیری ها بی خانمان شده اند، اجرا شده است.

این ادعا در حالی مطرح می گردد که در بیانیه ای مذکور به حملات روز گذشته ائتلاف سعودی به بخش های مختلفی از خاک یمن هیچ اشاره ای نشده است؛ حملاتی که در پی آن تعدادی از شهروندان یمنی از جمله چند کودک شهید و مجروح شدند.

عربستان سعودی در رأس یک ائتلاف عربی و تحت حمایت آمریکا، از ششم فروردین 1394 با ادعای کوشش برای بازگرداندن رئیس جمهور مستعفی یمن به قدرت اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، هوایی و دریایی این کشور کرد.

این تجاوز نظامی هیچ کدام از اهداف ائتلاف سعودی را محقق نکرد و فقط با کشته و زخمی شدن ده ها هزار یمنی، آواره شدن میلیون ها نفر، به بار آمدن خرابی برای زیرساخت های این کشور و توسعه قحطی و گرسنگی و بیماری های واگیردار همراه شده است.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 23 بهمن 1400 بروزرسانی: 23 بهمن 1400 گردآورنده: maeaedu.ir شناسه مطلب: 793

به "در آستانه آزادسازی مأرب؛ متجاوزان به یمن، خواستار آتش بس فوری شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در آستانه آزادسازی مأرب؛ متجاوزان به یمن، خواستار آتش بس فوری شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید