دیجی کالا مهر: راستا تازه مهربانی با شفافیت و اعتماد بیشتر
به گزارش آموزشگاه ما، روابط عمومی دیجی کالا در بیانه اخیر خود بیان کرد سرویس تازه گروه دیجی کالا با عنوان دیجی کالا مهر با آغاز فعالیت خود، جهت تازه ای برای مهربانی برقرار نموده است تا نیکوکاران در بستری شفاف و قابل اطمینان، نیازهای مؤسسات نیکوکاری و سازمان های مردم نهاد را به دست آن ها برسانند و سهمی از لبخند داشته باشند.
دیجی کالا مهر، راستای آسان برای نیکوکاران است تا کالاهای مطلوب و مورد نظر خودشان را بدون واسطه و با شناخت درست و مستقیم به کسانی که قصد حمایت از آن ها را دارند اهدا نمایند. این قابلیت، به سازمان های مردم نهاد نیز یاری می نماید تا کالاهای ضروری خود را از میان تنوع بالای محصولات موجود در دیجی کالا تأمین نمایند.
یکی از چالش های موجود در فعالیت های نیکوکاری و عام المنفعه در ایران، نداشتن شناخت درست و شفاف نسبت به احتیاج حقیقی جوامع در معرض آسیب است. گستره این احتیاجها معمولا به وسیله سازمان های مردم نهاد و مؤسسات نیکوکاری شناسایی و جهت دریافت حمایت عموم جامعه اعلام می گردد. با این حال، نبود پلتفرمی شفاف و جامع برای انجام کار نیک موجب می گردد که نیکوکاران یا در فضایی مبهم و نامشخص اقدام به حمایت از فعالیت های عام المنفعه نمایند یا یاری های خود را به صورت مستقیم و با صلاحدید شخصی به افراد نزدیک خود اهدا نمایند. نتیجه هر دو حالت، نه تنها به اثرگذاری در مقیاس کلان منجر نمی گردد بلکه در بلندمدت هم می تواند به علت رعایت نشدن اصول اولیه احسان و نیکوکاری به آسیب های جدی در شرایط جوامع دریافت نماینده این یاری ها بینجامد.
شفافیت و اعتماد در راستا تازه مهربانی با دیجی کالا مهر
دیجی کالا مهر با شعار به راستا تازه مهربانی بیا، سرویس نو گروه دیجی کالاست که برای پاسخ به این چالش، راهکاری مبتنی بر شفافیت و اعتماد آفرینی ارائه می نماید. این سرویس با همکاری استارتاپ اجتماعی آگاپه (مؤسسه نیکوکاری مهر هوشمند) و به یاری سازمان های مردم نهاد راستای نوآورانه، شفاف و ساده را برای انجام کارهای نیک و خیرخواهانه به وسیله تأمین کالا طراحی و پیاده سازی نموده است.
آگاپه اولین پلتفرم هوشمند اقدامات بشر محبت آمیز، یک استارتآپ اجتماعی، غیرانتفاعی و مستقل است که با کوشش گروهی از کارآفرینان اجتماعی با مأموریت ایجاد شفافیت و اطمینان در عرصه اجتماعی شکل گرفته است و بستر مدیریت و سازماندهی اقدامات بشرمحبت آمیز را در قالب پلتفرم فراهم نموده است. در همکاری مشترک دیجی کالا مهر و آگاپه، سازمان های مردم نهاد و مؤسسه های نیکوکاری به وسیله آگاپه اعتبارسنجی و خدماتشان ارزیابی می گردد سپس با توجه به ارزیابی های صورت گرفته بر مبنای شفافیت در دیجی کالا مهر به نیکوکاران نمایش داده می شوند. بعلاوه در نهایت گزارش کالاهای اهدا شده با نظارت آگاپه و بر اساس استانداردهای تدوین شده، به وسیله مؤسسه ها تنظیم و به نیکوکاران در دیجی کالا مهر ارائه می گردد. شایان ذکر است که موسسه مهر هوشمند (آگاپه) هیچ منفعت اقتصادی از این طرح ندارد و تمام منافع این طرح برای موسسه های نیکوکاری و احتیاجمندان محفوظ است.
راستا مهربانی در دیجی کالا مهر مانند خرید یک کالا در دیجی کالاست؛ با این تفاوت که تجربه خرید کاربران در قالب کار نیک و به مقصد مؤسسه های مردم نهاد و برای اهدا به گروه های هدف و در معرض آسیب انجام می گردد. بعلاوه قیمت کالاها و اقلام لازمی که از سوی مؤسسات در پلتفرم دیجی کالا مهر اعلام می گردد تفاوتی با قیمت آن کالا در پلتفرم اصلی دیجی کالا ندارد. گردش اقتصادی برای اهدای کالاهای خریداری شده در بستر دیجی کالا به این صورت است که کمیسیون خریدها مستقیما به صندوق مهر دیجی کالا واریز می گردد و به صورت فصلی برای امور نیکوکاری صرف می گردد. به این ترتیب سودی از فروش کالاها به دیجی کالا تعلق نمی گیرد. بعلاوه هزینه تأمین، جمع آوری و ارسال کالاهای اهدا شده به مؤسسه های نیکوکاری و دریافت گزارش فصلی از مؤسسات بابت اقلام خریداری شده به وسیله نیکوکاران، بر عهده دیجی کالاست و این موارد هزینه مازادی برای کاربران ندارد.
مصطفی شعبانپور، مسؤول واحد مسؤولیت های اجتماعی دیجی کالا درباره راه اندازی دیجی کالا مهر به عنوان سرویس نو گروه دیجی کالا گفت:
مهم ترین دغدغه کاربرانی که در پی راستای مطمئن برای حمایت از مؤسسه های نیکوکاری و مردم نهاد هستند دسترسی به فضای شفاف برای تأمین احتیاج گروه های مختلف جامعه و برخورداری از قدرت انتخاب از میان حوزه های متنوع اجتماعی و محیط زیستی است. دیجی کالا مهر مصداق یک فعالیت استاندارد در حوزه مسؤولیت اجتماعی است که بر ماهیت کسب وکار آنلاین دیجی کالا منطبق است. بسیار خوش بین هستیم که با همکاری آگاپه و حمایت و استقبال کاربران و بعلاوه همراهی مؤسسه های مردم نهاد در پلتفرم دیجی کالا مهر بتوانیم به افزایش سرمایه های اجتماعی در ایران یاری کنیم و راستای شفاف و قابل اعتماد برای نیکوکاری بسازیم.
قدم گذاشتن در راستا مهربانی در دیجی کالا مهر فرایند ساده ای دارد:
مشابه ورود به حساب کاربری دیجی کالا وارد دیجی کالا مهر شوید؛
مؤسسه دلخواه خود را انتخاب کنید و دکمه جزئیات بیشتر و حمایت را کلیک کنید؛
کالاهای اعلام شده به وسیله آن مؤسسه را انتخاب کنید؛
به وسیله شیوه های پرداخت، مبلغ هدایای انتخابی خود برای نیکوکاری را پرداخت کنید؛
کالاهای اهدایی حداکثر تا 7 روز پس از سفارش به مؤسسه انتخابی ارسال می گردد.
مؤسسات و سازمان های مردم نهاد فعال در بستر دیجی کالا مهر به هفت دسته تقسیم می شوند؛ تحصیل و سوادآموزی، سلامت و درمان، کارآفرینی و اشتغال، خدمات اجتماعی، محیط زیست و حیوانات، فرهنگ و هنر و امور مذهبی و نیکوکاری. حامیان می توانند با توجه به دغدغه و تمایل خود نسبت به تأمین احتیاجهای هر کدام از مؤسسات فعال در هر کدام از این حوزه ها اقدام نمایند. مؤسسه هایی مانند محک، کهریزک، مهر گیتی، انجمن حمایت از بچه ها کار و سازمان مردمی حفاظت از حیوانات و محیط زیست بعضی از این مؤسسه ها هستند که روز به روز به تعدادشان افزوده می گردد.
هدف اصلی دیجی کالا مهر نشان دادن اهمیت کار نیک به عنوان یک کار تخصصی و فراهم کردن راستای هدفمند و شفاف برای مهربانی است. دیجی کالا امیدوار است که با راه اندازی این سرویس، مشارکت خیرین در کار نیک با راستای ساده تر و با اعتماد بیشتر به طور روز افزون افزایش یابد و لبخند بیشتری در انتظارشان باشد.
دیجی کالا مهر از آدرس http://mehr.digikala.com در دسترس کاربران است.
روابط عمومی گروه دیجی کالا
منبع: فرارو