تور سریلانکا: رئیس جمهور فراری سریلانکا به عربستان سعودی می رود

به گزارش آموزشگاه ما، خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از یک مقام مالدیو اطلاع داد؛ رئیس جمهور فراری سریلانکا از مالدیو به عربستان سعودی می رود.

تور سریلانکا: رئیس جمهور فراری سریلانکا به عربستان سعودی می رود

از سفر با تور سریلانکا به یکی از زیباترین کشورهای آسیایی سفر کنید و از شهرهای زیبای کلمبو و بنتوتا سریلانکا دیدن کنید.

به گزارش فارس به نقل از آسوشیتدپرس، در حالی که بحران در سریلانکا همچنان خبرساز است یک رسانه آمریکایی گزارش داده که گوتابایا راجاپاکسا رئیس جمهور متواری سریلانکا قرار است به عربستان سعودی برود.

گوتابایا راجاپاکسا رئیس جمهور سریلانکا که در بحبوحه فروپاشی مالی از کشورش فرار کرد و به مالدیو رفت، در نظر دارد که به عربستان سعودی برود.

یک مقام دولت مالدیو که به علت حساسیت موضوع نخواست نامش فاش گردد، به این خبرگزاری آمریکایی اطلاع داد که گوتابایا راجاپاکسا روز چهارشنبه (دیروز) سوار یک هواپیمای خطوط هوایی عربستان سعودی شد.

به گفته این مقام ناشناس مالدیوی، قرار است رئیس جمهور فراری سریلانکا با هواپیماس سعودی ابتدا به سنگاپور برود و از آنجا راهی شهر جده عربستان سعودی گردد.

طبق گزارش آسوشیتدپرس، در حالی که معترضان در سریلانکا ضمن تسلط بر ساختمان های دولتی خواهان استعفای رئیس جمهور می شدند، گوتابایا راجاپاکسا بامداد روز چهارشنبه از کشور متواری شد.

ماهیندا یاپا رئیس مجلس سریلانکا روز پنجشنبه (امروز) بیان کرد که او در صحبت با رئیس جمهور از او خواسته بود که هر چه زودتر نامه استعفای خود را تقدیم کند.

یاپا هشدار داد در صورت عدم اقدام رئیس جمهور در ارائه نامه استعفا، او به عنوان رئیس مجلس سریلانکا دیگر گزینه های موجود برای برکناری وی از مقامش را درنظر خواهد گرفت.

ماهیندا یاپا رئیس مجلس سریلانکا روز گذشته گفته بود که گوتابایا راجاپاکسا در گفت و گوی تلفنی با او اعلام نموده بود که تا قبل از نیمه شب چهارشنبه استعفایش از ریاست جمهوری را اعلام می نماید، اما تا به حال استعفا نداده است.

معترضان سریلانکایی روز شنبه هفته جاری در بحبوحه خشم فزاینده نسبت به مدیریت بحران مالی که کشور را فلج نموده است، به کاخ ریاست جمهوری یورش بردند و رئیس جمهور از کاخش متواری شد.

منبع: فرارو
انتشار: 24 تیر 1401 بروزرسانی: 24 تیر 1401 گردآورنده: maeaedu.ir شناسه مطلب: 930

به "تور سریلانکا: رئیس جمهور فراری سریلانکا به عربستان سعودی می رود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور سریلانکا: رئیس جمهور فراری سریلانکا به عربستان سعودی می رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید