طرز تهیه حلوای هویج زعفرانی خوشرنگ در خانه

به گزارش آموزشگاه ما، حلوای هویج یکی از خوشمزه ترین و محبوب ترین نوع حلوا است که معمولا در جشن ها و مراسمات مذهبی تهیه و توزیع می گردد. این حلوای خوشرنگ و خوشمزه طرز تهیه سختی ندارد اما فوت و فن های خاص خودش را دارد که ما سعی نموده ایم در این مطلب برای شما کاملا توضیح داده و بازگو کنیم.

طرز تهیه حلوای هویج زعفرانی خوشرنگ در خانه

حلوای هویج را می توانید هم به عنوان نذری در مراسمات پخش کنید و هم با نان تارت به عنوان یک میان وعده متفاوت برای خانواده و دوستانتان سرو نمایید. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا طرز تهیه حلوای هویج زعفرانی و خوش عطر و طعم را به شما آموزش دهیم.

مواد لازم برای تهیه حلوای هویج خانگی و خوشمزه

  • هویج نیم کیلوگرم
  • آرد سفید معمولی دو پیمانه
  • روغن یک و نیم پیمانه
  • شکر یک و نیم پیمانه
  • آب دو پیمانه
  • کره پاستوریزه کاله خرید آنلاین 100 گرم
  • گلاب نصف پیمانه
  • زعفران یک چهارم پیمانه
  • پودر هل یک قاشق چای خوری

طرز تهیه حلوای هویج خانگی و خوشمزه

مرحله اول

حلوای هویج یکی از محبوب ترین انواع حلوا است که به روش های متفاوت تهیه می گردد. بعضی از افراد حلوای هویج را با شیر درست می نمایند و بعضی دیگر آن را با شیره انگور یا به صورت ساده آماده می نمایند؛ در هر سه حالت طعم بی نظیر این حلوا هرگز از خاطرتان فراموش نخواهد شد. برای تهیه حلوای هویج خانگی ساده ای که قصد آموزش آن را داریم ابتدا باید هویج ها را خوب بشویید و تمیز کنید و با اندازهی آب روی حرارت قرار دهید تا بپزند.

مرحله دوم

در همین حین آغاز به تهیه شهد حلوای خود کنید. قابلمه ای را رو حرارت قرار دهید و دو پیمانه آب را درون آن بریزید؛ سپس شکر را به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید تا شکر کاملا در آب حل گردد. گلاب، هل و زعفران را نیز به مایه روی گاز اضافه کنید و اجازه دهید تا کمی روی حرارت میانه جوشیده و به قوام بیاید.

مرحله سوم

حالا آرد را الک نموده، درون تابه ای بریزید و آن را روی حرارت قرار دهید تا روی حرارت کمی تفت داده گردد توجه داشته باشید که تغییر رنگ چندانی نباید در آرد برنج رخ دهد و همین که عطر آن در بیاید کفایت خواهد نمود. تفت دادن آرد را باید تا زمانی ادامه دهیم که رنگ آن تغییر نکند وگرنه باعث تغییر رنگ حلوای شما خواهد شد.

مرحله چهارم

کره پاستوریزه و روغن را به آرد برشته شده اضافه کنید و آن ها را خوب با هم تفت دهید تا رنگ آن تغییر کند. هویج های پخته شده را پوره یا رنده کنید. هویج ها را به آرد در حال تفت خوردن اضافه کنید و با قاشقی چوبی مواد را هم بزنید و اجازه دهید تا مخلوط حلوای شما همچنان در تابه تفت بخورند.

مرحله پنجم

بعد از اینکه به اندازه کافی آرد و هویج را تفت دادید شهد حلوایی که از قبل آماده نموده اید را آرام آرام در چند مرحله به آن اضافه کنید. ممکن است مقدار این مخلوط به نظرتان زیاد باشد اما بعد از هم زدن کاملا به خورد حلوا می رود و سفت می گردد. حواستان باشد که پس از اضافه کردن مخلوط آب و شکر باید حلوا را خوب تفت دهید تا کاملا سفت گردد. حلوای هویج شما آماده است می توانید آن در ظرف دلخواهتان بریزید و با استفاده از قیف و ماسوره روی آن را با به جامانده حلوا تزئین کنید. نوش جان!

منبع: کتاب کاله
انتشار: 18 شهریور 1401 بروزرسانی: 18 شهریور 1401 گردآورنده: maeaedu.ir شناسه مطلب: 973

به "طرز تهیه حلوای هویج زعفرانی خوشرنگ در خانه" امتیاز دهید

1 کاربر به "طرز تهیه حلوای هویج زعفرانی خوشرنگ در خانه" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه حلوای هویج زعفرانی خوشرنگ در خانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید