تور ارزان مالزی: پنانگ، مرکز غذاهای سنتی آسیا

به گزارش آموزشگاه ما، پنانگ

پنانگ مرکز غذای جنوب شرق آسیا و بهشتی برای افراد رستوران گرد و پر اشتها است. غذاهای سنتی پنانگ سرشار از عطر و طعم های متنوع هستند. مردم این بخش انواع غذاهای چینی، هندی، مالزیایی و حتی غربی را در غذاهای سنتی خود ادغام نموده و اند و طعم منحصر به فرد کلاسیکی به غذاهای سنتی شان داده اند. بسیاری از غذاهای سنتی پنانگ در خیابان ها سرو می شوند. در حقیقت سرو این غذاها تبدیل به یکی از جاذبه های توریستی پنانگ شده است. غذاهای سنتی پنانگ معمولا در سک کاسه به مشتری داده می شوند و کمتر از بشقاب یا صفحه تخت استفاده می گردد. در ادامه به بیان تعدادی از غذاهای سنتی پنانگ می پردازیم که هواداران بسیاری دارند و به شما پیشنهاد می کنیم حتما آنها را امتحان کنید.

تور ارزان مالزی: پنانگ، مرکز غذاهای سنتی آسیا

با تور ارزان مالزی از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید. با ما به کوالالامپور ، پنانگ و لنکاوی سفر کنید و از سفری دل انگیز لذت ببرید.

در صورتی که به سفر های خارجی علاقمند هستید ، تور لحظه آخری دبی هم میتواند پیشنهاد خوبی برای شما باشند. این تور پر هوادار ، از نظر اقتصادی نیز بسیار به صرفه است و شما میتوانید با هزینه کمتری به این کشور مجذوب نماینده سفر کنید.

انواع غذاهای سنتی پنانگ

املت صدف

املت صدف که در زبان محلی به آن اوه چیین می گویند، از معروف ترین غذاهای سنتی پنانگ به شمار می رود. بیشتر غریب به اتفاق جهانگرد هایی که مزه صدف را تجربه نموده اند، از عطر و طعم این املت به وجد آمدند. بسیاری از جهانگرد ها از مزه شور صدف دریایی خوششان می آید ولی این املت چنین مزه ای ندارد. به منظور تهیه اوه چیین صدف ها در تخم و مرغ و آرد برنج سرخ می شوند از کره هم استفاده می شود تا کمی ترد شوند. به آن پیازچه نیز اضافه می نمایند و در نهایت مخلوط حاصل را با سس فلفل یا سس سیر تفت می دهند. به جرات می توان گفت طعم این غذا منحصر به فرد است و هرگز قبلا آن را تجربه ننموده اید. شکل ظاهری املت کمی حالت پفکی دارد و آردی است.

[cn-suggest-posts sts=مراکز خرید پنانگ stl=https://deltaban.com/attraction/penang-shoping-center/ sbs=بلیط هواپیما چارتر sbl=https://deltaban.com/flights/]

اردک سوخاری با برنج

اردک سوخاری با برنج یکی از غذاهای چینی است که از سالیان قبل وارد پنانگ شده و مردم این منطقه کمی تغییر در آن ایجاد نموده اند و امروزه آن را به عنوان یکی از غذاهای سنتی خود به حساب می آورند. برای تهیه این غذا، گوشت اردک پوست کنده و بدون استخوان در سس شیرین و تند خوابانده می شود. سپس در روغن سرخ می شود تا حالت ترد و شنماینده به خود بگیرد.

این غذا معمولا در کنار برنج سرخ شده و پیازچه سرو می شود. در پنانگ معمولا دکه ها یا رستوران هایی وجود دارند که تنها این غذا را سرو می نمایند، برا یافتن آنها کافی است در خیابان در پی رستورانی بگردید که اردک های پر کنده بسیاری به صورت ردیفی آویزان هستند! پیشنهاد می کنیم در صورت تمایل به امتحان اردک سوخاری با برنج حتما به این رستوران ها بروید زیرا تخصص شان در سرو این غذا است اما در رستوران های دیگر ممکن است طعم ضخم اردک به مذاق تان خوش نیاید.

چارکویتئو یا کیک برنجی

چارکویتئو یا کیک برنجی سرخ شده همراه با نودل یکی از معروف ترین و لذیذ ترین غذاهای سنتی پنانگ و منطقه جنوب شرق آسیا می باشد. این غذا سرشار از نودل های برنجی به صورت رشته های دراز می باشد که با تفسیر سایر نقاط جهان از نودل فرق دارد. این ترکیب عجیب از نودل ها حاصل سرخ کردن آنها در چربی گوشت خوک با سس سویا سیاه، گشنیز، کیکشور، سوسیس گوشت چینی، جوانه های ترد جو، تخم مرغ پف دار (از تخم اردک نیز استفاده می شود) و اندازه زیادی فلفل است. اغلب ای غذا در برگ موز سرو می شود. در بعضی مکان ها این غذاها با تیکه های خون آلود و خام گوشت خوک سو می شود، اگر علاقه ای به این بخش ندارید تنها کافی است از آشپز بخواهید تا برایتان جدا گانه درست کند.

جوجه تنوری

جوجه تنوری به همراه نان یکی از غذاهای سنتی پنانگ است که اصلیتی هندی دارد. بهترین رستوران برای سرو این غذا رستوران کاپیتان است که در هندوستان کوچک، منطقه جورج تاون پنانگ قرار گرفته است. در این رستوران جوجه تنوری با ادویه های تند فراوان مانند ترکیب کاری هندی و فلفل قرمز آماده می شود و نان داغ نیز به همراه غذا سرو می شود.

لوک لوک شکل عمومی غذا های سنتی پنانگ است که در آن انواع مواد غذایی سیخ کشیده و کباب می شوند. مواد مورد استفاده در لوک لوک صدف، سبزیحات، میگو، ماهی یا گوشت قرمز، قارچ و گوش خوک هستند. البته می توانید ترکیبی از این مواد را انتخاب کنید یا اندازه آنها را کم و زیاد نمایید. پس از انتخاب نوع غذا، ادویه های سنتی منطقه که غالبا تند هستند بر آن زده می شوند و سپس روی آتش کباب می شوند.

البته شکل سنتی مصرف این غذا به این صورت است که پس از افزودن ادویه ها آن را در دیگ آب داغ قرار داده و به صورت آب پز یا بخار پز مصرف می نمایند. حتما هنگام مصرف از افراد محلی بخواهید در انتخاب سس به شما یاری نمایند، زیرا سس های مختلفی بر اساس طعم غذا وجود دارند. در صورت انتخاب اشتباه طعم غذا به شدت تغییر می نماید و مطمئنا برایتان خوشایند نخواهد بود.

غذاهای سنتی پنانگ:سوپ و دسر

آسامالاکاسا

آسامالاکاسا معروف ترین غذای سنتی پنانگ است و در رده 7ام بهترین غذاهای جهان قرار گرفته است، با این حال طعم آن ممکن است برای بسیاری از ذائقه ها زننده باشد.آسامالاکاسا یک سوپ سرشار از تکه های ماهی و نودل های ضخیم برنجی است. در این سوپ از ترشی گیاهی، خمیرچیلی،برگ لیمو، خمیرمیگو و ماهی خال خالی استفاده می شود.

سالاد میوه و سبزیجات

سالاد میوه و سبزیجات که به راجاکپنانگ معروف است یکی از غذاهای سنتی این منطقه از آسیا می باشد. راجاک در زبان محلی اصطلاحی از عمل ترکیب کردن است و به مواد مختلفی که در این سالاد وجود دارند اشاره دارد. مواد لازم برای تهیه این سالاد لوبیا کاری، خاگینه گوشت گاو، جوانه های لوبیا، ماهی مرکب و انواع میوه های محلی است که روی آن با شربت غلیظی از بادام زمینی یا سس میگو پوشانده می شود. این سالاد بسیار لذیذ و شیرین است و طعم شیرینی آن آزاد دهنده نیست.

کاری می

کاری می یا سوپ نودل نارگیل بسیار تند یکی دیگر از غذاهای سنتی پنانگ است. ویژگی غذاهای این منطقه تند بودن آنهاست. کوری می نیز یکی از غذاهای بسیار تند پنانگ به شمار میرود. پس قبل از خوردن آن خود را آماده نموده باشید که همانند اژدها از دهانتان آتش بیرون بیاید! این سوپ ترکیبی از ادویه کاری زیاد به همراه شیر نارگیل است که معمولا با نودل های زرد رنگ و ورمیشل برنج اشباع می شود. دیگر مواد این سوپ عبارتند از ماهی مرکب، لوبیای کاری سرخ شده، حلزون دریایی، میگو، خون خوک منجمد و جوانه های لوبیا. خون خوک به آن مزه شور تری می دهد اما بدون این افزودنی نیز سوپ بسیار خوشمزه است.

تئوچیوکندول

تئوچیوکندول یکی از دسرهای خنک و خوش طعم پنانگ است. در واقع معجونی به خوشمزگیتئوچیوکندول وجود دارد! این معجون ترکیبی از یخ خورد شده، ژله کیوی با رشته های دراز برنج (که به آن کندول می گویند)، دانه های لوبیا قرمز، شیر نارگیل تازه است و برای شیرینی بیشتر به آن تکه هایی از شکر قهوه ای (نیشکر) می زنند.

بستنی سنتی پنانگ نیز ایسکچانگ نام دارد. در زبان محلی این نام به معنی بستن به همراه لوبیا است. این دسر خوشمزه از یخ خورده شده به همراه دانه های لوبیا قرمز و شیر گاو ترکیب شده با شیر نارگیل درست می شود. امروزه در فروشگاه های مختلف این دسر را با استفاده از کرم ها و مواد شیرین نماینده مختلفی همانند ژله ها یا میوه های محلی درست می نمایند. در هوای گرم و مرطوب پنانگ هیچ چیز مانند یک بستنی خنک عطش را از بین نمی برد.

سفر به این مکان میتواند بسیار مجذوب نماینده و هیجان انگیز باشد . در صورتی که علاقمند به سفر های هوایی هستید میتوانید با خرید پرواز چارتر از دغدغه های سفر خود کم کنید . هم چنین برای اقامت راحت تر رزرو هتل مقرون به صرفه نیز میتواند پیشنهاد خوبی باشد.

منبع: دلتابان
انتشار: 9 آذر 1400 بروزرسانی: 9 آذر 1400 گردآورنده: maeaedu.ir شناسه مطلب: 713

به "تور ارزان مالزی: پنانگ، مرکز غذاهای سنتی آسیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان مالزی: پنانگ، مرکز غذاهای سنتی آسیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید