ملانی و کلیف: زوج جوانی که راه طراحی گرافیک را هموار کردند

به گزارش آموزشگاه ما، راه اندازی شرکت یک چیز است. راه اندازی شرکتی که با غول های تکنولوژی مثل مایکروسافت رقابت کند، چیز دیگر و این دقیقا کاری است که کارآفرین استرالیایی ملانی پرکینز انجام داد. او یک اپلیکیشن طراحی گرافیک ساخت تا با غول های تکنولوژی رقابت کند. او می گوید: هدف ما، در دست دریافت کل اکوسیستم طراحی بود و اینکه بتوانیم آن را در یک صفحه ادغام کنیم و در دسترس همه دنیا قرار دهیم. ملانی 33 ساله و مدیر ارشد شرکت کانوا (Canva) است؛ یک پلت فرم رایگان طراحی. او این شرکت را سال 2013 در استرالیا تاسیس کرد، با این هدف که طراحی، از لوگو گرفته تا کارت های ویزیت، در دسترس همگان قرار بگیرد.

ملانی و کلیف: زوج جوانی که راه طراحی گرافیک را هموار کردند

جهت دریافت مشاوره خدمات چاپ کاتالوگ از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از نماشو بخواهید.

به گزارش CNBC, Forbes در ادامه نوشت: طی پنج سال، نام او به عنوان یکی از جوان ترین مدیران ارشد زن حوزه تکنولوژی در تیتر خبر ها دیده می شد. دو سال بعد، ارزش این شرکت که دفتر مرکزی اش در سیدنی واقع شده، به حدود 2/ 3 میلیارد دلار رسید که باعث شد ثروت ملانی و دیگر موسس شرکت کلیف اوبرکت به حدود 900 میلیون دلار برسد. اما ماجرای این کسب وکار از کجا شروع شد؟ همه چیز از سالنامه مدرسه شروع شد.

ملانی فقط 19 سالش بود که این ایده برای اولین بار به ذهنش رسید. سال 2006 بود و او و کلیف دانشجو بودند. دانشجو ها می توانستند با آموزش برنامه های طراحی به بقیه دانشجوها، در کنار درس درآمد هم کسب نمایند. اما به نظر دانشجوها، پلت فرم های طراحی ارائه شده توسط مایکروسافت و ادوبی به شدت سخت بودند. اینجا بود که ملانی حس کرد باید راه بهتری وجود داشته باشد.

او در مصاحبه ای با CNBC می گوید: دانشجو ها مجبور بودند یک ترم کامل وقت بگذارند تا فقط جای ابزار ها را یاد بگیرند و این واقعا مسخره بود. با خودم گفتم در آینده همه چیز آنلاین و مشارکتی و بسیار بسیار ساده تر از این نرم افزار های سخت خواهد بود.

او و کلیف برای تبدیل آن چشم انداز به واقعیت، همکاری خود را شروع کردند.

آن ها با در دست داشتن چند منبع محدود و کمی تجربه کسب وکار، کارشان را با قدم های کوچک شروع کردند و برای تست کردن ایده شان، وب سایتی به نام Fusion Books برای دانش آموزان راه اندازی کردند تا دانش آموزان بتوانند صفحه کاربری و مقالاتشان را به سلیقه خود طراحی نمایند. آن ها سپس سالنامه های طراحی شده توسط دانش آموزان را چاپ می کردند و به مدارس سراسر استرالیا می فرستادند. ملانی می گوید: اتاق نشیمن خانه مادرم را به دفتر کارم تبدیل کردم و کلیف شریک کسب وکارم شد؛ و با هم به مدارس یاری کردیم که سالنامه هایشان را به سادگی طراحی نمایند.

کسب وکار آن ها پیروز بود و کماکان فعال بود. اما از نظر ملانی، این تازه اول راه بود و تا رسیدن به رویای عظیم و دیوانه وارش، یعنی یک وب سایت طراحی چندمنظوره، راه زیادی مانده بود. پس به دنبال سرمایه گذاران رفت.

او زود فهمید که آشنا پیدا کردن در سیلیکون، ولی اصلا آسان نیست. همان موقع بود که با بیل تای آشنا شد. یک موج سوار حرفه ای و البته سرمایه گذار که در هر دو زمینه به طور جدی فعالیت می کرد. او مشتاق بود که ملانی و کلیف به وسیله وب سایتش به نام MaiTai که جایی برای آشنایی موج سواران و سرمایه گذاران بود، شبکه سازی نمایند و با افراد جدید آشنا شوند. ملانی مجبور شد خیلی سریع، کمی درباره موج سواری اطلاعات کسب کند و با این ورزش جدید آشنا گردد.

او می گوید: هر وقت بیل از من می پرسید اوضاع کسب وکار چطور است، بلافاصله بعد از آن می پرسید موج سواری به کجا رسیده؟. من تا به حال موج سواری نکرده بودم و راستش، چیزی نبود که در حالت عادی بخواهم دنبالش بروم. ولی بله، تصمیم گرفتم امتحانش کنم، چون وقتی آشنا نداری، شبکه ارتباطی نداری. پس مجبوری به هر فرصتی که سر راهت قرار گرفته، چنگ بزنی.

مهارت جدید خیلی به درد او خورد. طولی نکشید که این دو توانستند سرمایه گذاران عظیم را متقاعد نمایند و پلت فرم طراحی کانوا را با تیمی از مهندسان حوزه تکنولوژی به مرحله اجرا درآورند. سال 2012 بود که کسب وکارشان به طور جدی شروع به کار کرد. ملانی و کلیف با یاری مشاور تکنولوژی و از بنیان گذاران گوگل مپ، لارس راسموسن، فردی به نام کامرون آدامز را پیدا کردند که حالا جزء موسسان کانواست. ماه ها بعد، هنگام عرضه سهام شرکت، تعداد تقاضا ها بیش از تعداد سهام ها صادر شده بود. یک سال بعد، وب سایت آن ها به صورت لایو درآمد و اعضا می توانستند انواع و اقسام طراحی های آنلاین را به صورت رایگان انجام دهند.

در اکتبر 2019، پس از سرمایه گذاری 85 میلیون دلاری ماری میکر در کانوا، ارزش این شرکت به 2/ 3 میلیارد دلار رسید. ملانی گفت میخواهد با این پول، تیم 700 نفری شرکتش را تا سیدنی، پکن و مانیل، پایتخت فیلیپین گسترش دهد و خدمات پولی شرکت را نیز تحت عنوان Canva Pro و Enterprise راه بیندازد.

این استراتژی باعث می شد کانوا با ابزار های حرفه ای طراحی غول های تکنولوژی مثل ادوبی، وارد رقابت نزدیک و مستقیم گردد. تا سال 2020، 85 درصد شرکت های فورچون 500 از کانوا استفاده می کردند. او با اتکا به همین، برای هر چالشی آماده بود.

سال گذشته به واسطه شیوع کرونا و افزایش تعداد کاربران، آن ها تصمیم گرفتند بار دیگر جذب سرمایه نمایند تا جوابگوی این تغییرات باشند. به این ترتیب، ارزش کانوا به 6 میلیارد دلار رسید. حالا کمتر از یک سال پس از آن روز، ارزش کانوا حدود 15 میلیارد دلار تخمین زده شده و طبق گفته خودشان، درآمد سالانه شرکت بالغ بر 500 میلیون دلار است یعنی 130 درصد بیشتر از سال قبل. به این ترتیب، ملانی و کلیف که ژانویه 2021 با هم ازدواج کردند، حالا میلیاردر محسوب می شوند. مجله فوربس تخمین زده که این دو، هر کدام قبل از سرمایه گذاری اخیر کانوا، مالک 15 درصد آن بودند. با این حساب، ثروت هر کدام حدود 2 میلیارد است.

البته آن ها قصد ندارند این رویه را ادامه دهند. کلیف در مصاحبه ای گفته که او و ملانی به دنبال راه اندازی بنیادی برای فعالیت های بشردوستانه، از جمله مقابله با تغییرات آب و هوایی و تقسیم ناعادلانه ثروت هستند. او گفته: ما دوست نداریم پول روی پول بگذاریم. انگیزه اصلی ما، ساخت محصولی است که مردم دوست داشته باشند؛ و می خواهیم ثروتی که از این راه به دست می آوریم را به جهان برگردانیم.

اپلیکیشنی که کارش را از استرالیا شروع کرد حالا تبدیل به یک کسب وکار بین المللی شده است که تعداد کاربران فعال آن حدود 55 میلیون نفر است که 3 میلیون نفر آنها، عضویت پولی دارند.

منبع: فرارو
انتشار: 26 فروردین 1400 بروزرسانی: 26 فروردین 1400 گردآورنده: maeaedu.ir شناسه مطلب: 397

به "ملانی و کلیف: زوج جوانی که راه طراحی گرافیک را هموار کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ملانی و کلیف: زوج جوانی که راه طراحی گرافیک را هموار کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید