نام نویسی 350 دانش آموز استثنایی در مدارس عادی گیلان

به گزارش آموزشگاه ما، رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی گیلان گفت: گیلان 2 هزار و 180 دانش آموز استثنایی دارد که از این تعداد 350 نفر در مدارس عادی ثبت نام نموده اند.

نام نویسی 350 دانش آموز استثنایی در مدارس عادی گیلان

مرضیه کریمی گفت: گیلان 2 هزار و 180 دانش آموز استثنایی دارد که از این تعداد 350 نفر در مدارس عادی ثبت نام نموده اند.

وی با اشاره به اینکه دانش آموزان استثتایی به 7 گروه تقسیم می شوند اضافه نمود: نابینا، ناشنوا، جسمی حرکتی، کم توان ذهنی، هیجانی رفتاری یا اوتیسم، اختلافلات یادگیری و چند معلولیتی این قشر ناتوان را شامل می گردد.

رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی گیلان گفت: این بچه ها در مقایسه با دیگر دانش آموزان استثنایی، هوش میانه و عادی دارند و با ارزیابی و آزمایش اولیه، شناسایی می شوند.

مرضیه کریمی با بیان اینکه مدارس استثنایی برای دانش آموزان با هوش پایین تر مناسب است، اضافه نمود: در مدارس استثنایی خدمات توانبخشی شامل گفتار درمانی، توانبخشی و کاردرمانی هم ارایه می گردد.

وی بعلاوه گفت: کتاب برای این بچه ها سبک تر و راحت تر تهیه و تدوین می گردد.

رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی گیلان با اشاره به اینکه گیلان 48 مدرسه دولتی برای بچه ها استثنایی دارد، اضافه نمود: علاوه بر این مدارس دولتی، 5 مدرسه خصوصی در رشت و بندرانزلی نیز برای این بچه ها راه اندازی شده است.

مرضیه کریمی بعلاوه با بیان اینکه 25 مرکز اختلالات یادگیری نیز برای بچه ها استثنایی فراهم شده است گفت: این مراکز برای دانش آموزانی که در خواندن، نوشتن و ریاضی مشکل یادگیری دارند در نظر گرفته شده است.

خبرنگاران گیلان رشت

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 27 آبان 1401 بروزرسانی: 27 آبان 1401 گردآورنده: maeaedu.ir شناسه مطلب: 1004

به "نام نویسی 350 دانش آموز استثنایی در مدارس عادی گیلان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نام نویسی 350 دانش آموز استثنایی در مدارس عادی گیلان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید