نخستین قطار مغناطیسی معلق در دنیا

به گزارش آموزشگاه ما، چینی ها به تازگی اولین ریل مغناطیسی معلق را در دنیا راه اندازی نموده اند. این ریل که با استفاده از آهنربا های دائمی ساخته شده است، می تواند یک قطارآسمان را برای همواره و بدون هیچ گونه منبع تغذیه ای روی هوا نگه دارد.

نخستین قطار مغناطیسی معلق در دنیا

به گزارش خبرنگاران، این ریل آزمایشی که در شهرستان Xingguo در استان جیانگشی جنوب چین واقع شده است، 800 متر طول دارد و قادر است قطاری با حداکثر 88 مسافر را به طور معلق در هوا نگه دارد.

این ریل معلق بر خلاف بسیاری از خطوط قطار مغناطیسی موجود، حدود 10 متر بالاتر از سطح زمین کار می نماید. قطار در زیر ریل با سرعت 80 کیلومتر بر ساعت حرکت می نماید. بازویی از قطار دور ریل را احاطه نموده و آهنربا های دائمی هم در بازو و هم در ریل با دفع یکدیگر سبب معلق شدن قطار می شوند. به گفته محققان دانشگاه علم و صنعت جیانگشی، در شرایطی که اصطکاک وجود نداشته باشد، تنها میزان کمی الکتریسیته برای حرکت این قطار مورد احتیاج است.

آن ها می گویند این فناوری مقادیر بسیار کمی تابش الکترومغناطیسی فراوری نموده و هزینه ساخت آن حدود یک دهم هزینه ساخت مترو می باشد. مقامات حمل و نقل محلی چین می گویند پس از چند دوره آزمایشی، طول این خط به 7.5 کیلومتر افزایش خواهد یافت و حداکثر سرعت عملیاتی آن نیز به 120 کیلومتر بر ساعت خواهد رسید. حداکثر سرعت بیشتر خطوط زیرزمینی داخلی معمولاً 80 کیلومتر بر ساعت است. اما یک قطار مغناطیسی دائمی که کاملا به وسیله هوش مصنوعی راهنمایی می گردد، می تواند 50 درصد سریعتر حرکت کند. این بدان معناست که حتی در یک مرکز شهر شلوغ نیز این قطار می تواند به سرعت حرکت نموده و میدان دید وسیع و منظره ها لذت بخشی را در اختیار مسافران قرار دهد.

به علت به عدم وجود آلودگی مغناطیسی، قطار آسمان حتی در سرعت های بالا نیز بی صدا خواهد بود. از آنجایی که میدان مغناطیسی دائمی می تواند بیشتر ضربه ها را جذب کند، بنابراین این قطار به ندرت آسیب دیده و معمولا احتیاج به تعمیر پیدا نمی نماید. لانگ ژیکیانگ استاد دانشگاه دفاع ملی چانگشا که در این پروژه شرکت داشت، می گوید: این قطار مغناطیسی دائمی، حمل و نقل شخصی و هوشمند را ارائه می دهد که می تواند مکمل مترو و راه آهن سبک باشد.

منبع: msn

منبع: فرارو
انتشار: 23 مرداد 1401 بروزرسانی: 23 مرداد 1401 گردآورنده: maeaedu.ir شناسه مطلب: 959

به "نخستین قطار مغناطیسی معلق در دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخستین قطار مغناطیسی معلق در دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید