تور هند ارزان: نگاه امارات به موشک های آکاش هند و چئونگونگ کره جنوبی

به گزارش آموزشگاه ما، در اواخر 2020، شنیده ها حاکی از آن بود که امارات متحده عربی به سامانه موشکی آکاش هند ابراز تمایل نموده است؛ اما رهبر امارات اخیرا با همتای خود از کره جنوبی ملاقات نموده و قرارداد خرید سامانه ای با کارکرد مشابه با آکاش را به امضا رساند.

تور هند ارزان: نگاه امارات به موشک های آکاش هند و چئونگونگ کره جنوبی

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ارزان ما را تجربه کنید. از دهلی، آگرا و جیپور دیدن کنید و در شهر زیبای بمبئی قدم بزنید، در محیط زیبای فیلم های هندی از لحظات لذت ببرید.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از وب سایت یورایژین تایمز، آکاش یک سامانه موشکی میان برد ساخت هند است که برای حفاظت از منطقه ها حساس و نقاط آسیب پذیر در برابر حملات هوایی طراحی شده است.

این سامانه تسلیحاتی که می تواند چندین هدف را به صورت همزمان رهگیری کند، نه تنها توانایی گریز از سامانه های دفاعی اهدافش - موسوم به اقدامات الکترونیکی ضد مقابله یا ای سی سی ام - را دارد، بلکه قابلیت استقرار بر روی پلتفرم های سیار را نیز دارد.

در دسامبر 2020، یک پایگاه خبری در هند اعلام نمود که چندین کشور از جمله فیلپین، امارات و ویتنام به خرید سامانه موشکی آکاش تمایل نشان داده اند. تقریبا در همان زمان، نارندرا مودی، نخست وزیر هند نیز صادرات این سامانه دفاع موشکی ساخت هند را مجاز اعلام نمود.

این در حالیست که مون جائه این، رئیس جمهوری کره جنوبی و محمد بن راشد آل مکتوم، نخست وزیر امارات متحده عربی در اوایل ماه میلادی جاری در دبی ملاقات نموده و بزرگترین قرارداد فروش تسلیحات سئول را امضا کردند.

اداره برنامه اکتساب دفاعی کره جنوبی در بیانیه ای مطبوعاتی گفت، امارات نخستین کشوری است که سامانه موشکی چئونگونگ 2 را عملیاتی می نماید. این نهاد بعلاوه اعلام نمود که قرارداد مذکور حاصل همکاری های دفاعی دوجانبه بر اساس اعتماد مشترک میان دو کشور است.

این سامانه که برد موشک هایش حدودا 40 کیلومتر است و سرعت آن به 4.5 ماخ می رسد، توانایی تغییر جهت ناگهانی و فرار از مداخله سامانه های دفاعی دشمن را دارد.

سامانه موشکی چئونگونگ 2 با الهام از سامانه های روسی اس-400 و اس-350ای طراحی شده است.

گرچه هیچ منبع رسمی خرید یا علاقه امارات به خرید این تسلیحات از هند را تایید نکرد، اما یکی از رسانه ها مدعی شد که ابوظبی به این تسلیحات علاقه نشان داده بود.

با این همه، از نظر توانایی های فنی، سامانه موشکی چئونگونگ2 از سامانه آکاش برتر است، چرا که حوزه عملیات و سرعت موشک های کره ای از موشک های هند بیشتر است. احتمالا امارات پیش از خرید، این ویژگی ها را سبک و سنگین نموده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 7 فروردین 1401 بروزرسانی: 7 فروردین 1401 گردآورنده: maeaedu.ir شناسه مطلب: 840

به "تور هند ارزان: نگاه امارات به موشک های آکاش هند و چئونگونگ کره جنوبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور هند ارزان: نگاه امارات به موشک های آکاش هند و چئونگونگ کره جنوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید