نگرانی وزیر دفاع روسیه از شرایط امنیتی در آستانه انفجار اروپا

به گزارش آموزشگاه ما، وزیر دفاع روسیه معتقد است که افزایش فعالیت های نظامی آمریکا و ناتو در نزدیکی مرزهای این کشور، عامل اصلی تضعیف امنیت کشورهای اروپایی شده و مسکو به منظور تقویت اعتماد متقابل پیشنهاداتی به غربی ها ارائه داده است.

نگرانی وزیر دفاع روسیه از شرایط امنیتی در آستانه انفجار اروپا

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی روسیه گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، سرگئی شایگو وزیر دفاع روسیه امروز (چهارشنبه) در سخنرانی خود در نهمین کنفرانس بین المللی مسکو در زمینه امنیت بین المللی هشدار داد که شرایط امنیتی قاره اروپا در آستانه انفجار قرار داشته و ضروری است تا تصمیمی برای کاهش وخامت اوضاع اتخاذ گردد. به گفته وی، طرف روسی پیشنهاداتی در این زمینه ارائه داده که از جمله آنها، دور کردن مانورهای نظامی از خطوط تماس است.

شایگو ادامه داد: یکی دیگر از ابتکارعمل های روسیه متوقف شدن فرایند استقرار موشک های دارای برد متوسط و کوتاه تر در قاره اروپا بود، برای اینکه چنین موشک هایی خطر جدی برای ساکنین این قاره داشته و قادر به پرتاب هم کلاهک های معمولی و هم هسته ای هستند. این در حالی است که استقرار این نوع سامانه های موشکی اروپا را به شرایطی باز می گرداند که اروپایی ها گروگان رویارویی بین ایالات متحده و اتحاد جماهیر شوروی بودند.

وزیر دفاع در این رابطه از آمادگی روسیه برای توسعه اقدامات شفاف برای برقراری مجدد اعتماد متقابل و کاهش نگرانی های متقابل خبر داده و یادآور شد که طرف آمریکایی نیز باید دست به اقدامات مشابهی بزند.

به عقیده وی، بعضی کشورهای اروپایی علاقه مند هستند که تنش در روابط با روسیه افزایش پیدا کند که نمونه آن اقدامات دولت اوکراین است.

سرگئی شایگو اضافه کرد: بلوک پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) هم تعداد گروه های نظامی دارای آمادگی بالای خود را افزایش داده و میزان مانورهای عملیاتی نیروهای خود در نزدیکی مرزهای روسیه و بلاروس را گسترش داده است.

این مقام بلندپایه نظامی یادآور شد: شرایط امنیتی در قاره اروپا، از جمله در زمینه کنترل تسلیحات، در بسیاری از موارد به مواضع آمریکا بستگی دارد که خوشبختانه در جریان مذاکرات روسای جمهوری روسیه و ایالات متحده در ژنو، در این زمینه توافقاتی انجام شده و طرف روسی حاضر به ادامه مذاکرات در این رابطه است.

به گفته وی، برخورد ناتو درباره همکاری با روسیه و چین که مهمترین وظیفه در این راستا بازدارندگی این دو کشور نامیده شده، کمکی به کاهش وخامت اوضاع نمی کند و این مسئله نیازمند از سر گیری مذاکرات سازنده در چارچوب شورای روسیه-ناتو و کوشش دوجانبه برای بهبود شرایط است.

شایگو همچنین یادآور شد که فعالیت های نظامی کشورهای عضو ناتو در منطقه قطب شمال نیز افزایش قابل توجهی یافته و روسیه مجبور به نشان دادن واکنش مناسب به این اقدامات شده است. وی اضافه کرد، عرصه فضای مجازی و فضای خارج از کره زمین نیز بیش از پیش به رویارویی های نظامی کشیده شده اند که فعالیت ها در این عرصه ها تدافعی نبوده و می توانند بسیار خطرناک باشند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 19 تیر 1400 بروزرسانی: 19 تیر 1400 گردآورنده: maeaedu.ir شناسه مطلب: 535

به "نگرانی وزیر دفاع روسیه از شرایط امنیتی در آستانه انفجار اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگرانی وزیر دفاع روسیه از شرایط امنیتی در آستانه انفجار اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید