هشدار روسای جهانی بهداشت

به گزارش آموزشگاه ما، روسای جهانی بهداشت هشدار دادند که ویروس های حشرات مانند زیکا و تب دنگی می توانند عامل همه گیری بعدی باشند.

هشدار روسای جهانی بهداشت

به گزارش خبرنگار سرویس علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از دیلی میل، روسای دنیای بهداشت هشدار دادند که ویروس های حشرات مانند زیکا و تب دنگی می توانند عامل همه گیری بعدی باشند.

تب دِنگی نام یک بیماری ویروسی که این بیماری به وسیله پشه ای به نام پشه آئدس به انسان منتقل می گردد. این پشه که به ببر آسیایی مشهور شده در منطقه ها استوایی دنیا به ویژه آسیای جنوب شرقی از جمله مالزی وجود دارد. این بیماری اخیراً توسعه زیادی یافته و تلفات انسانی زیادی برجای گذاشته است. علائم این بیماری سردرد، کمردرد و پشت درد، تب معمولاً شدید و در بعضی موارد خارش و جوش در قسمت های مختلف بدن است.

ویروس زیکا نام یک ویروس از خانواده فلاوی ویریده است و از پشه به انسان منتقل می گردد. ابتلا به این ویروس بیشتر در نقاطی از آفریقا و آسیای جنوب شرقی دیده شده است.

سازمان دنیای بهداشت معتقد است ویروس های منتقل شده به وسیله حشرات می تواند همه گیری دنیای بعدی باشد؛ پاتوژن هایی مانند ویروس زیکا به وسیله بندپایانی مانند پشه ها و کنه ها پخش می شوند.

کارشناسان در پی ایجاد استراتژی هایی برای جلوگیری از تکرار کووید-19 هستند. سیلوی برایاند، مدیر تیم آمادگی دنیای برای خطرات عفونی در سازمان دنیای بهداشت می گوید: ما دو سال از همه گیری کووید-19 را پشت سر گذاشته ایم و به سختی آموخته ایم که آمادگی کافی برای رویدادهای پرتأثیر چقدر مهم است.

از سال 2016 بیش از 89 کشور با شیوع زیکا روبرو شده اند، در حالی که خطر ابتلا به تب دنگی از اوایل دهه 2000 در حال افزایش بوده است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 4 خرداد 1401 بروزرسانی: 4 خرداد 1401 گردآورنده: maeaedu.ir شناسه مطلب: 883

به "هشدار روسای جهانی بهداشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار روسای جهانی بهداشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید