هشدار ؛ پیش بینی سیل در شمال ایران ، آخرین شرایط آب و هوای مازندران تا 26 تیر ماه

به گزارش آموزشگاه ما، مدیرکل مدیریت بحران مازندران با بیان هشدار سطح زرد هواشناسی نسبت به وقوع رگبارهای تابستانه در مازندران هشدار داد.

هشدار ؛ پیش بینی سیل در شمال ایران ، آخرین شرایط آب و هوای مازندران تا 26 تیر ماه

به گزارش خبرنگاران، حسینعلی محمدی گفت: هشدار سطح زرد از طرف هواشناسی مازندران صادر شده است و با توجه به پیش بینی رگبارهای تابستانی احتمال، وقوع سیلاب در مازندران پیش بینی می گردد.

وی با بیان اینکه با توجه به تقویت جریانات خنک و مرطوب شمالی شاهد عبور امواج در تراز میانی جوّ هستیم اضافه نمود: از اواخر امروز تا بعدازظهر پنج شنبه شاهد بارندگی و گاه رگبار باران خواهیم بود.

مدیرکل مدیریت بحران مازندران اعلام کرد: در هفته پیشِ رو رگبار باران، وزش باد و کاهش دما و احتمال رعدو برق را به ویژه در شهرهای غربی مازندران خواهیم داشت.

محمدی متذکر شد: سامانه بارشی در محورهای کوهستانی هراز و کندوان مستقر است، بنابراین مسافران در تردد از جاده های کوهستانی احتیاط داشته باشند.

وی با هشدار درباره وقوع سیلاب ها در حاشیه مسیل های رودخانه ای گفت: مسافران در حاشیه بستر و حریم رودخانه ها در استان چادر مسافرتی برپا نکنند.

مدیرکل مدیریت بحران مازندران بعلاوه تأکید کرد: دامداران دام های خود را به دور از رودخانه ها و دهانه مسیل و نقاط مرتفع نگه دارند.

این مسئول به شهرداران نیز توصیه کرد: نسبت به پاک سازی کانال آب های سطحی و مقاوم سازی سازه های موقت و تابلو بیلبوردها اقدام لازم را انجام دهند.

وی ادامه داد: هرگونه فعالیت صید و صیادی و تفریحی نیز در زمان موّاج بودن دریا ممنوع اعلام شد.

محمدرضا رضوی مدیرکل هواشناسی مازندران نیز درباره شرایط هوای استان ابراز کرد: پیش بینی هفت روزه وضع هوای استان مازندران براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیـش یابـی هواشناسـی است و شرایط جوی استان مازندران از روز سه شنبه 20 تیرماه تا دو شنبه 26 تیرماه همراه با وزش باد و بارش باران پیش بینی می گردد.

وی اضافه نمود: سه شنبه 20 تیرماه آسمان نیمه ابری همراه با وزش باد، کاهش شدت گرما و از شب به تدریج با رگبار باران و احتمال رعدوبرق همراه است.

مدیرکل هواشناسی مازندران با اشاره به تداوم هوای بارانی در روز چهارشنبه 21 تیرماه گفت: چهار شنبه هوای استان نیمه ابری تا ابری (در ارتفاعات مه آلود) همراه با کاهش دما، گاهی با رگبار باران و وزش باد خواهد بود و در روز پنج شنبه نیمه ابری تا ابری (در ارتفاعات مه آلود) با رگبار پراکنده و وزش باد و از اواخر روز با کاهش ناپایداری همراه است.

رضوی بیان نمود: در روز آدینه و شنبه نیز آسمان صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش نسبی دما خواهد بود.

این مسئول گفت: در روز یک شنبه 25 تیرماه هوا نیمه ابری ، از بعدازظهر ابری با وزش باد و رگبار پراکنده پیش بینی می گردد و آسمان در 26 تیرماه نیمه ابری تا ابری (در ارتفاعات مه آلود) همراه با کاهش نسبی دما ، گاهی با رگبار باران و وزش باد پیش بینی می گردد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 21 تیر 1402 بروزرسانی: 21 تیر 1402 گردآورنده: maeaedu.ir شناسه مطلب: 1107

به "هشدار ؛ پیش بینی سیل در شمال ایران ، آخرین شرایط آب و هوای مازندران تا 26 تیر ماه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار ؛ پیش بینی سیل در شمال ایران ، آخرین شرایط آب و هوای مازندران تا 26 تیر ماه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید