وجود 39 هزار فارغ التحصیل بیکار فاقد مهارت در کرمانشاه

به گزارش آموزشگاه ما، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای کرمانشاه با اشاره به نبود مهارت آموزی در دستگاه های آموزشی و دانشگاه ها از وجود 39 هزار فارغ التحصیل بیکار فاقد مهارت در کرمانشاه خبر داد.

وجود 39 هزار فارغ التحصیل بیکار فاقد مهارت در کرمانشاه

عزیز نوری مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای کرمانشاه با اشاره به مسئله بیکاری در استان کرمانشاه به ویژه دانشجویان، گفت : از مجموع بیکاران در استان کرمانشاه بیش از 39 هزار نفر بیکاران تحصیل کرده ای هستند که پس از فارغ التحصیلی فاقد شغل هستند.

وی افزود: عمده فارغ التحصیلان بیکار در استان کرمانشاه به دلیل نداشتن مهارت به جمع بیکاران پیوسته اند چرا که به ندرت می توان افراد دارای مهارت و بیکار را پیدا کرد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کرمانشاه با تاکید بر مسئله مهارت آموزی در روند آموزش به ویژه در دانشگاه ها، شرح داد: این مسئله به عنوان یک انتقاد باید به حوزه آموزش های دانشگاهی وارد شود و به طور جدی تر مهارت محور بودن آموزش های دانشگاهی را دنبال کنند.

نوری با بیان اینکه 75 درصد آموزشگاه های دانشگاه ها به صورت تئوری آموزش را دنبال می کنند، اعلام کرد: این در حالی است که با وجود الزام و اهمیت بالای مهارت آموزی، اما تنها 25 درصد آموزش های آن ها به صورت عملی بوده است.

وی بیان نمود: در حال حاضر آموزش در مراکز آموزشگاهی فنی و حرفه ای بیشتر به ابعاد عملی توجه کرده و مهارت آموزی را محور فعالیت و آموزش قرار داده است چرا که امروز شاهد اعتبار بالای مدارک این حوزه در 150 کشور دنیا هستیم.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کرمانشاه بیان نمود: آموزش های این بخش در 2 بخش دولتی و بهش خصوصی است که بخش دولتی شامل 6 مرکز آموزش فنی و حرفه ای در داخل شهر کرمانشاه و هر شهرستان یک مرکز آموزش فعال است.

نوری با اشاره به عملکرد بخش دولتی مراکز آموزشی فنی و حرفه ای استان کرمانشاه طی هشت ماه سال جاری، گفت: حدود یک میلیون و 900 هزار نفر ساعت شامل یازده هزار و 700 نفر دوره برای آموزش قرار گرفته اند و شاخص ترین حوزه ارائه آموزش های در پادگان های ویژه سربازان وظیفه با 430 هزار نفر ساعت بوده است.

وی با اشاره به جذب 2 هزار و 500 نفر بیکار در واحد های در حال احداث نفت و گاز کرمانشاه، تاکید کرد: بر همین اساس برنامه ها و اقدامات لازم برای آموزش این تعداد بیکار در راستای توانمندسازی افراد بیکار و بومی در استان کرمانشاه اجرا شده و در رشته های جوشکاری و برق در شهرستان های روانسر، اسلام آباد غرب، کرمانشاه و سنقروکلیایی آموزش آن ها دنبال می شود .

خبرنگاران کرمانشاه کرمانشاه

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 1 آذر 1401 بروزرسانی: 1 آذر 1401 گردآورنده: maeaedu.ir شناسه مطلب: 1006

به "وجود 39 هزار فارغ التحصیل بیکار فاقد مهارت در کرمانشاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وجود 39 هزار فارغ التحصیل بیکار فاقد مهارت در کرمانشاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید