چرا لیدی گاگا برای ایفای نقش هارلی کویین در جوکر 2 گزینه مناسبی است؟

به گزارش آموزشگاه ما، نام شناسنامه ای او استفانی جوآن انجلینا جرمنوتا است اما همه ما او را به نام لیدی گاگا می شناسیم. این خواننده، ترانه سرا و بازیگر آمریکایی به علت سبک موسیقی خاص، اجراهای پر سر و صدا و هنجارشکن، ظاهر متفاوت و صد البته بازی های درخور توجهش شناخته می گردد. لیدی گاگا یکی از مطرح ترین خواننده های زن دنیا است که افتخاراتی از جمله 13 جایزه گرمی، 2 جایزه گلدن گلوب، 18 جایزه MTV و هنرمند سال بیلبورد را در کارنامه دارد. انتخاب لیدی گاگا برای ایفای نقش هارلی کویین به عنوان یکی از محبوب ترین ضدقهرمان های زن کمیک های دی سی اصلا دور از تصور نبود و از قضا گزینه بسیار مناسبی برای این نقش به نظر می رسید.

چرا لیدی گاگا برای ایفای نقش هارلی کویین در جوکر 2 گزینه مناسبی است؟

هارلی کویین یکی از شخصیت های کمیک های دی سی است که برای نخستین بار به عنوان دستیار جوکر مقابل بتمن ظاهر شد. او کم کم به معشوقه جوکر تبدیل شد و در جهانی دی سی به مقدار ای هوادار پیدا کرد که یکی از شخصیت های کمیکی ثابت لقب گرفت و تقریبا هر جا که بتمن و جوکر حضور داشتند، می توانستید رد پای هارلی را هم در آن حوالی ببینید. با نگاهی به گذشته این شخصیت متوجه می شویم او در حقیقت روان شناسی به نام دکتر هارلی کویینزل نام داشت که عاشق یکی از بیماران خطرناکش به نام جوکر می گردد، کمی بعد کاملا تحت تاثیر رفتارهای سمی جوکر قرار می گیرد و به معشوقه و هم دستش در همه جنایت هایش تبدیل می گردد.

آخرین بار اوایل سال جاری شاهد اجرای لیدی گاگا در مراسم اسکار بودیم. پس از آن نخستین تصاویر او در نقش هارلی کویین در فیلم جوکر: جنون دو نفره (Joker: Folie à Deux) منتشر شد و در اینترنت غوغا به پا کرد. فیلم برداری جوکر 2 به تازگی به سرانجام رسیده است و احتمالا سال 2024 منتشر گردد. در این مطلب به سراغ همه دلایلی رفتیم که لیدی گاگا را به گزینه مناسبی برای ایفای نقش هارلی کویین تبدیل می نماید.

لیدی گاگا و علاقه به ایفای نقش های عجیب و غریب

از داستان ترسناک آمریکایی: هتل (American Horror Story: Hotel) گرفته تا خاندان گوچی (House of Gucci) لیدی گاگا با ایفای نقش هایی که درست به مقدار هارلی کویین دیوانه هستند، اصلا بیگانه نیست. گاگا در داستان ترسناک آمریکایی شبکه اف ایکس ایفاگر نقش یک کنتس خون آشام بود. بعلاوه در فصل ششم همین سریال آنتولوژی با نام داستان ترسناک آمریکایی: رونوک (American Horror Story: Roanoke) ایفاگر نقش یک جادوگر باستانی شرور است. حضور گاگا در سریال رایان مورفی با واکنش های انتقادی متفاوتی روبرو شد؛ برخی او را تحسین کردند و برخی هم عملکردش را با جسیکا لانگ که سال ها قبل از سریال جدا شده بود، مقایسه کردند. با این حال نمی توان کتمان کرد که این دو فصل پیش احتیاجی برای حضور گاگا در تازه ترین فیلم تاد فیلیپس در نقش یکی از عجیب ترین ضدقهرمان های زن دی سی یعنی هارلی کویین بود.

لیدی گاگا در خاندان گوچی ریدلی اسکات در یک نقش جنجالی دیگر حضور پیدا کرد. ماجرای این فیلم درباره خانواده قدرتمند و مکاری بود که پشت یکی از بزرگ ترین امپراتوری های مد ایتالیا قرار داشت. گاگا ایفاگر نقش پاتریزیا رجیان دختر بلندپروازی از یک خانواده معمولی بود که با مائوریتسیو گوچی (آدام درایور) ازدواج می نماید و با جاه طلبی اش تصمیم می گیرد تمام این امپراتوری بزرگ را از آن خودش کند و در این راه از هیچ اقدام شرورانه ای فروگذار نمی نماید. عملکرد جرد لتو در نقش پائولو گوچی با واکنش های عمدتا منفی روبرو شد اما لیدی گاگا بدون شک بهترین بازیگر خاندان گوچی بود و تقریبا در هر سکانسی که حضور داشت همه توجه ها را به خودش جلب می کرد. حضور مسلط و تاثیرگذار گاگا در فیلم ریدلی اسکات نشان می دهد از قضا گزینه بسیار مناسبی برای نقش هارلی کویین به عنوان یکی از مجذوب نماینده ترین شخصیت های دی سی است.

پکیج کاملی از بازیگری و خوانندگی

لیدی گاگا با ستاره ای متولد شده است (A Star Is Born) نشان داد که صرف نظر از استعدادهای موسیقایی اش، می تواند یک تنه بار یک فیلم را بر دوش بکشد. این فیلم روایتگر داستان موسیقی دان با تجربه ای به نام جکسون مین (بردلی کوپر) است که خواننده با استعداد و مبارزی به نام آلی (لیدی گاگا) را کشف می نماید و عاشقش می گردد. آلی تقریبا از همه رویاهایش دست می کشد تا روزی به یک خواننده بزرگ تبدیل گردد. وقتی کم کم در مرکز توجه ها قرار می گیرد روابط عاطفی اش با جکسون به مرز فروپاشی می رسد؛ زیرا جکسون ابتدا باید با تاریکی های درونش مبارزه کند.

گاگا هنگام اکران ستاره ای متولد شده است به بیلبورد گفت: هنوز هم الی را درونم احساس می کنم. نمی دانم چقدر درونم باقی می ماند شاید هم تا همواره آن جا ماند. در هر صورت این فیلم به یکی از بهترین آثار موزیکال چند سال اخیر تبدیل شد و لیدی گاگا را به عنوان یک بازیگر با استعداد به جهان شناساند.

ما با استعداد بازیگری و خوانندگی گاگا به خوبی آشنا هستیم اما دقیقا نمی دانیم در جوکر: جنون دو نفره چه شگفتانه دیگری در آستین دارد. کسانی که با اقتباس های دیگر هارلی کویین (مثلا مارگو رابی در DCEU) آشنا باشند می دانند که این شخصیت به بازیگری احتیاج دارد که خودش را وقف آن کند و لیدی گاگا تا همین جا هم نشان داده از عهده این کار به بهترین شکل ممکن برمی آید.

جسور و هنجارشکن

لیدی گاگا خودش را در اجرا یک کمال گرا می داند. منتقدان بسیاری سبک موسیقی و اجراهای او را در طول سال ها تحلیل کردند و علیرغم همه اختلاف نظرها به ایده های جسورانه و جدیدی که در طول زندگی حرفه ایش تجربه نموده، اشاره می نمایند. گاگا تا به حال ژانرهای بسیاری را در موسیقی امتحان و آن ها را با هم ترکیب نموده. سبک موسیقی او تنها به ژانر پاپ محدود نمی گردد و سبک هایی مثل جاز و … را هم امتحان نموده است.

لیدی گاگا به وسیله مطبوعات معتبر به عنوان یکی از بهترین خوانندگان زنی شناخته می گردد که اجراهای زنده فوق العاده نفس گیر و مجذوب نمایندهی را به مخاطب ارائه می دهد. با همه این تفاسیر لیدی گاگا گزینه مناسبی برای ایفای نقش هارلی کویین با سابقه خشونت است.

سبک پوششی منحصربه فرد لیدی گاگا و هارلی کویین

لباس های هارلی کویین چه در کمیک ها و چه در اقتباس های سینمایی و تلویزیونی فراموش نشدنی هستند. در سمت دیگر لیدی گاگا را داریم که به خاطر لباس های عجیب و منحصربه فردش در جهان معروف است. او به مد علاقه بسیاری دارد و می گوید مد تاثیر غیرقابل انکاری بر کارهای هنری او دارد. او بارها در مصاحبه های مختلف گفته که به سبک پوششی شِر علاقه ویژه ای دارد و طراح مد دوناتلا ورساچه را یکی از شخصیت های الهام بخش زندگی اش می داند.بعلاوه جالب است بدانید لیدی گاگا از لباس های پرنسس دایانا هم بسیار الهام گرفته است. او یکی از هنجارشکن ترین اعضای خانواده سلطنتی بریتانیا بود و حتی پس از مرگش هم به عنوان یک فشن آیکن باقی ماند.

لیدی گاگا چه در زندگی واقعی و چه در فیلم های سینمایی سبک پوششی متفاوتی دارد و دقیقا به همین علت به هارلی کویین دی سی شبیه است؛ حداقل عکس هایی که تا این لحظه از پشت صحنه جوکر: جنون دو نفره منتشر شده، این واقعیت را تائید می نماید.

منبع: movieweb

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 2 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 2 اردیبهشت 1402 گردآورنده: maeaedu.ir شناسه مطلب: 1073

به "چرا لیدی گاگا برای ایفای نقش هارلی کویین در جوکر 2 گزینه مناسبی است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا لیدی گاگا برای ایفای نقش هارلی کویین در جوکر 2 گزینه مناسبی است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید