تور ارزان چین: چین و نیکاراگوئه روابط دیپلماتیک را از سر گرفتند، ضربه سخت به جدایی طلبان تایوان

به گزارش آموزشگاه ما، چین و نیکاراگوئه در اقدامی که یک روزنامه دولتی در پکن از آن به عنوان ضربه ای قوی به جدایی طلبان تایوان یاد نموده روابط دیپلماتیک با یکدیگر را از سر گرفتند.

تور ارزان چین: چین و نیکاراگوئه روابط دیپلماتیک را از سر گرفتند، ضربه سخت به جدایی طلبان تایوان

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، نیکاراگوئه و چین بامداد آدینه (به وقت تهران) در اقدامی که یک روزنامه دولتی در پکن از آن به عنوان ضربه سخت دو کشور به جدایی طلبان تحت حمایت آمریکا در تایوان یاد نموده اظهار داشتند روابط دیپلماتیک با یکدیگر را از سر خواهند گرفت.

طبق گزارش روزنامه دولتی گلوبال تایمز، این کشور مستقر در آمریکایی مرکزی قبل از این قطع روابط خود با جزیره تایوان را اعلام نموده بود و اکنون چین واحد را به رسمیت شناخته است.

وزارت خارجه نیکاراگوئه در بیانیه ای اظهار داشت: جمهوری خلق چین تنها دولت مشروعی است که تمامی چین را نمایندگی می نماید و تایوان، بخشی جدایی ناپذیر از خاک چین است.

پکن، تایوان را بخشی از سرزمین چین می داند و اقدامات آمریکا در زمینه فروش سلاح به تایوان را نقض حاکمیت خود و مغایر با سیاست چین واحد ارزیابی می نماید.

بعد از اقدام نیکاراگوئه وزارت خارجه تایوان با صدور بیانیه ای اظهار داشت که روابط خود با این کشور را قطع می نماید. اکنون تنها 14 کشور در جهان به جای مانده اند که با تایوان روابط دیپلماتیک رسمی دارند.

ژانگ جون، نماینده دائم چین در سازمان ملل متحد اقدام نیکاراگوئه در قطع روابط با تایوان را تصمیمی صحیح توصیف کرد و در توییتر نوشت: اصل چین واحد اصلی مورد اجماع جامعه بین المللی است و نمی توان آن را به چالش کشید.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 2 بهمن 1400 بروزرسانی: 2 بهمن 1400 گردآورنده: maeaedu.ir شناسه مطلب: 771

به "تور ارزان چین: چین و نیکاراگوئه روابط دیپلماتیک را از سر گرفتند، ضربه سخت به جدایی طلبان تایوان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان چین: چین و نیکاراگوئه روابط دیپلماتیک را از سر گرفتند، ضربه سخت به جدایی طلبان تایوان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید