کار در کانادا؛ ویزای کار باز همسر دائمی می گردد

به گزارش آموزشگاه ما، کانادا میخواهد پایلوت ویزای کار باز - Open Work Permit Pilot (OWPP) - را دائمی کند تا همسران شهروندان کانادا بتوانند تا زمان اخذ اقامت دائم در کانادا کار نمایند. این برنامه مهاجرتی در دسامبر 2014 شروع به کار کرد و قرار بود 31 جولای پس از آنکه اخیرا تمدید شده بود منقضی گردد. اما الان کانادا به جای اینکه بار دیگر این برنامه را تمدید کند اعلام نموده است که میخواهد این برنامه را تا زمانی تمدید کند که تغییرات در مقررات انجام گردد و پس از آن است که این برنامه دائمی خواهد شد و دیگر نیازی به تمدید آن نخواهد بود.

کار در کانادا؛ ویزای کار باز همسر دائمی می گردد

در وبسایت اداره مهاجرت، شهروندی و پناهندگی کانادا نوشته شده است که پیوند خانواده ها اولویت مهاجرتی اصلی دولت کاناداست. لازم به ذکر است پایلوت ویزای کار باز برای اسپانسرشیپ داخلی و برای متقاضیانی است که همسرشان کانادایی هستند قصد اسپانسر شدن برای آنها را دارند. اسپانسرشیپ داخلی برای زوج هایی است که در حال حال حاضر در کانادا با هم زندگی می نمایند. همسر یا شریک زندگی که درخواست مهاجرت دارد می بایست به عنوان کارگر، دانشجو یا جهانگرد در خود کانادا اقامت موقت داشته باشد.

همسران خارجی کانادایی ها می توانند هر زمان که خواستند پس از درخواست اقامت دائم به وسیله اسپانسرشیپ همسران درخواست ویزای کار باز بدهند. ویزای کار باز متقاضی را محدود به کارفرمای خاصی نمی نماید و این بدین معنیست که کارگران خارجی با ویزای کار باز می توانند مادام که واجد شرایط شغل مورد نظر باشند در داخل کانادا برای هر کارفرمایی که خواستند کار نمایند. شرایط ویزای کار باز عبارت اند از:

  • ارائه درخواست اقامت دائم به وسیله Spouse Common-Law Partner Class؛
  • داشتن همسری که شهروند کاناداست یا اقامت دائم کانادا را دارد و درخواست اسپانسرشیپ از جانب وی ارائه داده است؛
  • زندگی در همان مکانی که همسر زندگی می نماید؛
  • داشتن شرایط اقامت موقت معتبر در کانادا یا درخواست تایید شده برای تمدید شرایط و اجازه کار.

افرادی که درخواست خود را به وسیله پایلوت ویزای کار باز ارائه می نمایند می توانند درخواست ویزای کار را همزمان با ارائه درخواست اقامت دائم ارائه نمایند. البته ارائه درخواست ویزای کار باز به طور جداگانه منعی ندارد مشروط بر اینکه متقاضی درخواست خود برای اقامت دائم را ارائه نموده باشد.

اگر درخواست اقامت دائم متقاضیان به تاییدیه اولیه رسیده باشد می توانند به صورت آنلاین درخواست ویزای کار باز ارائه نمایند. تاییدیه اولیه درخواست اقامت دائم بدین معنیست که همسر یا شریک زندگی از طرف اداره مهاجرت کانادا نامه ای دریافت نموده باشد مبنی بر اینکه وی واجد شرایط اقامت دائم است اما هنوز معاینات پزشکی و آنالیز سوء پیشینه را انجام نداده است.

منبع: ویزا موندیال
انتشار: 20 آذر 1400 بروزرسانی: 20 آذر 1400 گردآورنده: maeaedu.ir شناسه مطلب: 723

به "کار در کانادا؛ ویزای کار باز همسر دائمی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کار در کانادا؛ ویزای کار باز همسر دائمی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید