گفت وگوی تلفنی لاوروف و لودریان درباره قره باغ

به گزارش آموزشگاه ما، وزیر خارجه روسیه و همتای فرانسوی وی در تماس تلفنی با یکدیگر درباره تحولات مربوط به منطقه قره باغ به بحث و گفت وگو کردند.

گفت وگوی تلفنی لاوروف و لودریان درباره قره باغ

جهت دریافت خدمات ساخت ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روسیا الیوم، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه و ژان ایو لودریان وزیر خارجه فرانسه روز چهارشنبه در تماس تلفنی با یکدیگر درباره تحولات منطقه مورد مناقشه ارمنستان و جمهوری آذربایجان ابراز نگرانی کردند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

وزارت خارجه روسیه در بیانیه ای خاطرنشان کرد که لاوروف و لودریان خواهان توقف کامل درگیری ها در قره باغ شده و بر برقراری فوری آتش بس تاکید کردند.

وزرای خارجه روسیه و فرانسه اوضاع منطقه قره باغ را مورد بحث و آنالیز قرار داده و خاطرنشان کردند که حل بحران این منطقه مورد مناقشه تنها از راه سیاسی امکانپذیر است.

در ادامه بیانیه وزارت خارجه روسیه بر ضرورت اتخاذ تصمیمات هماهنگ از سوی سران گروه مینسک (روسیه، فرانسه و آمریکا) تاکید شده است.

سه شنبه گذشته نیز ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در گفتگوی تلفنی با رئیس جمهور ترکیه، از قدام آنکارا در انتقال ترویست ها به قره باغ ابراز نگرانی کرد.

رؤسای جمهور روسیه و ترکیه توافق نموده اند که هماهنگی های لازم در ارتباط با مسئله قره باغ میان وزرای امور خارجه و دفاع و همچنین فرستاده های ویژه دو کشور برقرار گردد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 26 آبان 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: maeaedu.ir شناسه مطلب: 92

به "گفت وگوی تلفنی لاوروف و لودریان درباره قره باغ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گفت وگوی تلفنی لاوروف و لودریان درباره قره باغ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید