مرکز دیده بانی ترکیه- روسیه بر آتش بس قره باغ نظارت می&zwnjکند

به گزارش آموزشگاه ما، به گزارش خبرنگاران به نقل از تاس، الهام علی‌اف رئیس جمهور جمهوری آذربایجان روز شنبه در نشستی با حضور میخائیل بوچارنیکوف سفیر روسیه در آذربایجان و آندرژی کاسپرزیک نماینده خصوصی ریاست گروه مینسک گفت که در منطقه آغدام این کشور مرکز دیده‌بانی ترکیه- روسیه برای نظارت بر آتش بس در قره باغ برپا خواهد شد.

مرکز دیده بانی ترکیه- روسیه بر آتش بس قره باغ نظارت می&zwnjکند

جهت دریافت خدمات طراحی و ساخت ویلا در شمال با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

علی اف در این باره گفت که ما اکنون در مرحله برپایی یک مرکز دیده بانی در بخش آغدام جمهوری آذربایجان هستیم.

وی اضافه نمود: مرکز دیده بانی ترکیه- روسیه بر رژیم آتش بس نظارت خواهد نمود. و من فکر می‌کنم که این یک نشانه بسیار خوب از همکاری منطقه‌ای است، یک نشانه خوب از همکاری میان ترکیه و روسیه. و این اکنون یک واقعیت است.

لازم به ذکر است که درگیری‌های نظامی میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان بر سر منطقه مورد مناقشه قره باغ از 27 سپتامبر امسال شروع شد. روز نهم نوامبر، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به همراه الهام علی اف، همتای آذربایجانی خود و نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان بیانیه‌ای مشترک در خصوص برقراری آتش بس کامل در منطقه قره باغ (از روز دهم نوامبر) صادر کردند. طبق این بیانیه، طرف‌های آذربایجانی و ارمنستانی مواضع خود را حفظ نموده و نیروهای ارمنستانی بخشهای معینی را به جمهوری آذربایجان برمی گردانند.

افزون بر این، حافظان صلح روسیه قرار است در امتداد خط تماس و در کریدور لاچین که قره باغ را به ارمنستان متصل می‌کند، مستقر شوند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 28 آذر 1399 بروزرسانی: 28 آذر 1399 گردآورنده: maeaedu.ir شناسه مطلب: 163

به "مرکز دیده بانی ترکیه- روسیه بر آتش بس قره باغ نظارت می&zwnjکند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرکز دیده بانی ترکیه- روسیه بر آتش بس قره باغ نظارت می&zwnjکند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید