8 عضو حیاتی بدن که در خصوص آنها نمی دانید

به گزارش آموزشگاه ما، در ادامه با ما همراه باشید تا 8 مورد از نقاط حیاتی بدن را که اغلب به آن ها توجه نمی کنیم و احتمالا چیزی درمورد آن ها تا به امروز نمی دانسته اید، آنالیز کنیم.

8 عضو حیاتی بدن که در خصوص آنها نمی دانید

1. انفیه دان

اگر انگشت شست خود را کمی بکشید، یک گودال مثلثی شکل کوچک در انتهای آن تشکیل می گردد. در پزشکی به این قسمت انفیه دان گفته می گردد، زیرا در گذشته از این قسمت از بدن برای به بینی کشیدن انفیه استفاده می شده است. قسمت پشتی این مثلث هم مکانی است که شما می توانید ضربان دست خود را به راحتی حس کنید. آیا تا به حال به این مثلث توجه نموده بودید؟

2. انگشت شست پاخیلی از انسان ها توجه زیادی به این انگشت نمی نمایند و از کارکرد های دیگر این انگشت غافل هستند. این در حالی است که این انگشت، یکی از قسمت های مهم بدن انسان به شمار میرود. به علت شکل عجیب و بزرگ این انگشت، این اندام نقش مهمی در برقراری تعادل انسان دارد و یکی از بزرگ ترین تفاوت های بین انسان و سایر پستانداران است.

3. ابرومیان یا گلابلابله، این قسمت از بدن هم نام خود را دارد و در کتاب های پزشکی به گلابلا معروف است. این قسمت هم که شاید توجه زیادی به آن نگردد، نقشی مهم در رفلکس های عضلات صورت را ایفا می نماید. برای چک کردن یکی از این رفلکس ها، کافی است که با انگشتان خود چند بار به صورت ضربه ای به میان دو ابروی خود ضربه وارد کنید. بعد از این کار در چشم های شما تنشی جزئی ایجاد می گردد و چشم هایتان تمایل به پلک زدن دارند.

4. فرنوم زباناین چین کوچک در زیر زبان هم نقشی مهم و اساسی در دهان را ایفا می نماید که البته زیاد به آن توجه نمی گردد. عملکرد این قسمت این است که باعث ثابت نگه داشتن و انعطاف کمتر زبان در دهان شما می گردد. این عملکرد مانع افتادگی زبان می گردد که همین امر در نوزادان تازه متولد شده که قادر به کنترل زبان خود نیستند، بسیار بااهمیت است.

5. تراگوس و آنتی تراگوسﺗﺮﺍﮔﻮﺱ ﻭ ﺁﻧﺘﯽ ﺗﺮﺍﮔﻮﺱ ﻧﺎﻡ ﺑﺮﺟﺴﺘﮕﯽﻫﺎﯼ کوچک گوش انسان ﻫﺴﺘﻨﺪ. شاید برایتان جالب باشد ﮐﻪ نام این برجستگی ها ﺍﺯ ﻭﺍﮊﻩﯼ ﻻﺗﯿن tragos که ﺑﻪ ﻣﻌﻨﺎﯼ ﺑﺰ است، ﮔﺮﻓﺘﻪ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ. ﺗﺮﺍﮔﻮﺱ ﺑﻪ ﺷﻨﯿﺪﻥ ﺻﺪﺍﻫﺎﯼ ﭘﺸﺖ ﺳﺮ یاری می نماید ﻭ باعث تقویت و پیدا کردن منبع صدا می گردد. ﺁﻧﺘﯽ تراگوس هم دقیقاً همین کار را در خصوص صدا های جلویی انجام می دهد. آیا تا به حال به این برجستگی ها دقت نموده اید؟

6. لوزه هااحتمالاً همه ما در اطرافیان خود کسی را می شناسیم که در کودکی لوزه های خود را جراحی نموده است. به همین علت هم شاید فکر کنید که لوزه ها در بدن نقشی مهم را ایفا نمی نمایند و اندام هایی غیر ضروری هستند، اما این تصوری غلط و اشتباه است. لوزه ها اولین مانع دفاعی بدن در برابر میکروب ها و باکتری ها هستند. با برداشتن لوزه ها اگرچه این سد وجود ندارد، اما وجود لوزه ها باعث تقویت شرایط دفاعی بدن در برابر عوامل بیگانه می گردد.

7. کوتیکول ناخنکسانی که برای زیبایی انگشتان خود مانیکور انجام داده اند حتماً نام کوتیکول ناخن را شنیده اند. در واقع کوتیکول بین ناخن ها و انگشتان قرار گرفته است. افرادی که برای زیباتر کردن ناخن های خود، این قسمت از پوست را برمی دارند در واقع خود را در معرض خطر های زیادی قرار می دهند. کوتیکول ها نقشی اساسی را در بدن ایفا می نمایند. آن ها مانع ورود میکروب هایی به بدن ما می شوند که در محیط اطراف ما فراوان هستند. کسانی که این قسمت از پوست خود را برمی دارند، با شستن دست های خود هم نمی توانند مانع ورود میکروب ها به بدن خود شوند.

8. بوسه گاه یا فیلتروماکثر متخصصان اعتقاد دارند که بوسه گاه در دوران ماقبل تاریخ در انسان شکل گرفته است و نقش تقویت نماینده بو را ایفا می نموده است. امروزه این قسمت از بدن دیگر به حس بویایی ما یاری نمی نماید، اما نقشی اساسی در زیبایی را ایفا می نماید. علاوه بر زیبایی، امروزه پزشکان می توانند از این قسمت از بدن، شرایط سلامت جنین را هم معین نمایند. از شکل فیلتروم جنین، می توان به اختلال اوتیسم و بیماری های دیگر هم پی برد.

منبع: سایت برترینها

منبع: راسخون
انتشار: 13 آبان 1400 بروزرسانی: 13 آبان 1400 گردآورنده: maeaedu.ir شناسه مطلب: 686

به "8 عضو حیاتی بدن که در خصوص آنها نمی دانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "8 عضو حیاتی بدن که در خصوص آنها نمی دانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید