المشاط: محاصره آمریکایی علیه ملت یمن جنایت جنگی است

به گزارش آموزشگاه ما، رئیس شورای عالی سیاسی یمن از محاصره ظالمانه ملت یمن از سوی ائتلاف آمریکایی-سعودی به عنوان جنایت جنگی علیه مردم کشورش یاد کرد و واشنگتن و جامعه جهانی را مسئول بزرگترین فاجعه بشری در جهان دانست.

المشاط: محاصره آمریکایی علیه ملت یمن جنایت جنگی است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری المسیره، مهدی المشاط رئیس شورای عالی سیاسی یمن، محاصره آمریکایی-سعودی علیه ملت یمن را جنایت جنگی که پرده از چهره کریه آمریکا و کشورهای عضو ائتلاف سعودی بر می دارد، توصیف کرد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

وی این محاصره را نقض قانون بین المللی بشری برشمرد و سازمان ملل و جامعه جهانی و در راس آنها ایالات متحده آمریکا را مسئول کامل تبعات فاجعه بار و دردناک ناشی از محاصره تحمیلی علیه ملت یمن دانست.

رئیس شورای عالی سیاسی یمن اعلام نمود که توقیف کشتی های نفتی از سوی آمریکا سبب فلج شدن و توقف کامل بخش بهداشت و خدماتی یمن شده است و بزرگترین فاجعه بشری در سطح جهان را رقم زده است.

درخواست از قبایل مأرب برای مشارکت در جنگ علیه متجاوزان

از سوی دیگر علی بن علی القیسی از وزیران دولت نجات ملی یمن در نشستی در صنعا با مقامات محلی استان مارب، کوشش های اجرا شده در جبهه های جنگ در مأرب را مورد رایزنی قرار داد.

وی تاکید نمود: هماهنگی و ارتباط با همه قبایل در مأرب و اطمینان دادن به آنها درباره عملیات نظامی جاری در این استان لازم است واینکه این عملیات فقط کسانی که در کنار دشمن قرار دارند را هدف قرار می دهد.

القیسی گفت: ارتباط با کسانی که دشمن آنها را فریب داده، لازم است و اینکه به آنها امان داده گردد و در ازای بازگشت به صفوف ما یا تعهد به عدم مشارکت در جنگ در کنار مزدوران، مورد عفو قرار گیرند.

وی از قبایل مأرب خواست که در نبرد آزادسازی استان از لوث متجاوزان و مزدوران مشارکت داشته باشند.

القیسی به جنایاتی که متجاوزان علیه غیرنظامیان و زنان که آخرین مورد آن هم ربودن هشت زن بود، اشاره نمود و آنرا مغایر با آداب و رسوم ملت یمن دانست.

192 بار آتش بس در الحدیده از سوی مزدوران آل سعود نقض شد

یک منبع نظامی وابسته به ارتش و کمیته های مردمی یمن اعلام نمود که متجاوزان طی 24 ساعت گذشته بیش از 192 بار آتش بس را در الحدیده در جنوب غرب یمن نقض نموده اند.

این منبع بیان نمود: متجاوان 11 پرواز جاسوسی بر فراز مناطقی از این استان داشته اند و 21 حمله با توپخانه و 158 حمله با آتشبارهای دیگر داشته اند.

ادامه حملات هوایی سعودی به مأرب و صعده

از سوی دیگر در ادامه حملات هوایی جنگنده های سعودی به مناطق مختلف یمن، مدغل در استان مأرب در دو نوبت منطقه صرواح در این استان در 11 نوبت بمباران شد.

همچنین جنگنده های سعودی هفت بار مناطق الظاهر و رازح در استان صعده را هدف قرار دادند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 23 اسفند 1399 بروزرسانی: 23 اسفند 1399 گردآورنده: maeaedu.ir شناسه مطلب: 328

به "المشاط: محاصره آمریکایی علیه ملت یمن جنایت جنگی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "المشاط: محاصره آمریکایی علیه ملت یمن جنایت جنگی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید