انتخابات پیش از موعد در مولداوی به دنبال انحلال مجلس

به گزارش آموزشگاه ما، خبرگزاری خبرنگاران- مایا ساندو، رئیس جمهور مولداوی روز چهارشنبه از انحلال مجلس این کشور و برگزاری انتخابات پیش از موعد در تاریخ 11 ژوئیه خبر داد.

انتخابات پیش از موعد در مولداوی به دنبال انحلال مجلس

به گزارش خبرنگاران؛ مایا ساندو، رئیس جمهور مولداوی روز چهارشنبه از انحلال مجلس این کشور و برگزاری انتخابات پیش از موعد در تاریخ 11 ژوئیه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از کیشیناو، انتخابات پیش از موعد قرار است به بن بست سیاسی که این کشور واقع در میان رومانی و اوکراین در آن به سر می برد، سرانجام دهد.

ساندو در سخنرانی کوتاهی گفت: من حکمی را درباره انحلال مجلس امضا کردم. انتخابات مجلسی زود هنگام برای 11 ژوئیه پیش بینی شده است. ما باید هر چه سریع تر خود را از این مجلس فاسد خلاص کنیم.

رئیس جمهور مولداوی ضمن ابراز امیدواری برای این که اکثریت مجلسی با ثباتی تشکیل و کشور از بحران خارج شود, افزود ما باید مجلس جدیدی انتخاب کنیم، دولتی کامل تشکیل دهیم و کشور را به وضع عادی ببریم.

کنترل مجلس کنونی مولداوی را حزب سوسیالیست در دست دارد که ایگور دودون، رئیس جمهور سابق طرفدار روسیه آن را رهبری می کند.

دادگاه قانون اساسی مولداوی این فرمان انحلال مجلس را چند ساعت پیش از لغو حالت فوق العاده که تا 30 ماه مه برای مقابله با همه گیری برقرار بود، امکان پذیر کرد.

در ماه مارس به ابتکار حزب سوسیالیست به حالت فوق العاده رای داده شده بود، اما طرفداران ساندو آن را وسیله ای برای به تاخیر انداختن انحلال مجلس تلقی می کردند، زیرا در این دوره برگزاری انتخابات امکان پذیر نبود.

مایا ساندو، رئیس جمهور 48 ساله طرفدار اروپا 15 نوامبر به ریاست جمهوری این عضو سابق اتحادیه جماهیر شوروی سابق برگزیده شد. با وجود این، این اقتصاددان سابق بانک جهانی نتوانسته است دولت جدیدی تشکیل دهد و امیدوار است با مجلسی که وی کنترل آن را در دست خواهد داشت، کشور را از بن بست خارج کند.

مولداوی که یکی از فقیرترین کشور های اروپا به شمار می رود، از انتخاباتی به انتخابات دیگر میان طرفداران نزدیکی روابط با مسکو و کسانی که به ویژه از طریق روابط با کشور همسایه رومانی، از ادغام در اروپا حمایت می کنند، در نوسان است.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 30 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 30 اردیبهشت 1400 گردآورنده: maeaedu.ir شناسه مطلب: 456

به "انتخابات پیش از موعد در مولداوی به دنبال انحلال مجلس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتخابات پیش از موعد در مولداوی به دنبال انحلال مجلس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید