بی توجهان به مدیریت مصرف آب اخطار خواهند گرفت

به گزارش آموزشگاه ما، فرایند مصرف بی رویه آب و کاهش چشم گیر نزولات آسمانی از ابتدای سال آبی جاری به نگرانی در باره تامین آب دامن زده و برای پیشگیری بی توجهی به مدیریت مصرف اخطار جدی داده خواهد شد.

بی توجهان به مدیریت مصرف آب اخطار خواهند گرفت

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

به گزارش خبرنگاران، شرایط بارش های سال آبی جاری (مهرماه 1399 تا انتهای شهریور1400) در مقایسه با سال آبی قبل شرایط خوبی نیست و آمارها بیانگر کاهشی حدود 50 درصدی است.

این کاهش بارش ها علت اصلی کاهش ورودی آب به مخازن سدها است که تداوم آن نگرانی هایی را به همراه داشته است.

پیشترمدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران گفت: پیش بینی می گردد با کاهش آب موجود در سدهای برق آبی، با کمبود 30 تا 35 درصدی برای تامین برق روبرو شویم و همین مساله مدیریت مصرف را جدی تر می نماید.

سید حسن رضوی در مصاحبه با ایرنا اضافه نمود: سال جاری با کاهش بارش روبه رو شده ایم و این امر مسایل را پیچیده تر می نماید.

وی ادامه داد: تداوم خشکسالی در سال آینده کشور را با مسائل جدی تری روبرو خواهد نمود.

از طرف دیگر شیوع گسترده بیماری کرونا و همزمان افزایش دمای هوا به فرایند مصرف بی رویه آب دامن زده و نگرانی ها را بیشتر نموده است.

این فرایند و نگرانی در باره تامین آب سبب شده متولیان بخش آب به فکر چاره ای برای اعمال مدیریت مصرف باشند.

برهمین اساس و آنگونه که امروز پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو اعلام نموده معاون درآمد و امور مشترکین شرکت آب و فاضلاب استان تهران در این باره گفت: از اول خرداد ماه به تمامی مشترکان پرمصرف و بدمصرف تهرانی، اخطار ارسال شده و در صورت تداوم، محدودیت مصرف را اعمال خواهیم کرد.

سیدرسول باقری با اشاره به فرایند صعودی افزایش مصرف آب در پایتخت گفت: سناریوهایی برای روزهای سبز، زرد، نارنجی و قرمز تدوین شده است و اولویت برخورد با مصارف فضای سبز و بنایی، مشترکان تجاری و دولتی و در آخر پرمصرف ها و بدمصرف های خانگی خواهد بود.

باقری با بیان اینکه 60 درصد از مشترکان تهرانی بالای الگوی مصرف، آب مصرف می نمایند، گفت: اخطاریه هایی برای این گروه از مصارف خانگی ارسال خواهد شد و در صورتی که در رفتار مصرف خود تغییری ایجاد ننمایند با محدودیت مصرف روبرو خواهند شد.

معاون درآمد و امور مشترکین شرکت آب و فاضلاب استان تهران اضافه نمود: الگوی مصرف آب برای هر واحد مسکونی در شهر تهران در یک ماه 14 هزار لیتر (14 مترمکعب) آب است.

وی ادامه داد: واحدهای مسکونی که تا 28 هزار لیتر (28 مترمکعب) آب در ماه مصرف نمایند جزو پرمصرف ها و گروهی که بیش از 28 هزار لیتر آب در ماه مصرف نمایند در رده بدمصرف های آب استان تهران قرار خواهند گرفت.

باقری با اشاره به وجود 16 هزار رشته انشعاب بنایی در استان تهران گفت: ماموران تشخیص شرکت آب و فاضلاب استان تهران تمامی اشتراکات بنایی را شناسایی و رصد می نمایند و در صورت شروع اعمال محدودیت ها، اولویت برخورد و اعمال محدودیت ها از مصارف بنایی شروع خواهد شد.

به گفته معاون درآمد و امور مشترکین شرکت آب و فاضلاب استان تهران، طبق هماهنگی های اجرا شده با استانداری تهران، تمامی ادارات و نهادهای دولتی این استان مکلف خواهند بود تا مصارف خود را 20 درصد نسبت به سال گذشته کاهش دهند.

اکنون باید منتظر ماند و دید آیا این راه چاره خواهد توانست مشترکان پرمصرف را به مصرف درست وا دارد یا کماکان فرایند بد مصرفی ادامه خواهد یافت.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 28 خرداد 1400 بروزرسانی: 28 خرداد 1400 گردآورنده: maeaedu.ir شناسه مطلب: 496

به "بی توجهان به مدیریت مصرف آب اخطار خواهند گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بی توجهان به مدیریت مصرف آب اخطار خواهند گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید