جزئیات سفر گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور تحریم ها به ایران

به گزارش آموزشگاه ما، گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور تحریم های قهری و یک جانبه به ایران سفر می نماید تا تاثیر تحریم ها را بر حقوق بشر و حقوق شهروندی در ایران آنالیز کند.

جزئیات سفر گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور تحریم ها به ایران

به گزارش ایسنا، دفتر حقوق بشر سازمان ملل به تازگی با انتشار بیانیه ای که روی وب سایت این نهاد بین المللی قرار گرفته، اعلام نموده است که آلینا دوهان گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور تحریم های قهری و یک جانبه قرار است طی روز های آینده به ایران سفر کند.

در این بیانیه درباره جزئیات سفر خانم دوهان آمده است که وی برای جمع آوری اطلاعات دست اول درباره اندازه و چگونگی تاثیر اعمال و اجرای تحریم های یک جانبه در برخورداری از حقوق بشر در ایران این سفر را انجام خواهد داد.

بعلاوه در این بیانیه عنوان شده است که این گزارشگر ویژه سازمان ملل در جریان سفر خود با تعدادی از مقامات ایرانی ملاقات خواهد نمود و ملاقات هایی خصوصی نیز با نمایندگی های سازمان ملل، سایر سازمان های بین المللی و منطقه ای، موسسات مالی بین المللی، نهاد های حقوق بشر و نمایندگان جامعه دیپلماتیک حاضر در ایران خواهد داشت.

در ادامه بیانیه دفتر حقوق بشر سازمان ملل آمده است که آلینا دوهان در سفر خود به ایران با نهاد های غیر دولتی مالی، به ویژه آن هایی که فعالیت های تجاری شان تحت تاثیر این تحریم ها قرار گرفته، ملاقات خواهد نمود.

بنابر این گزارش، خانم آلینا دوهان قرار است جمع بندی تحقیقات و نتایج سفر خود را به ایران، در قالب یک گزارش به پنجاه ویکمین نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل که در سپتامبر 2022 برگزار می گردد، ارائه دهد.

سفر گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور تحریم های قهری و یک جانبه قرار است در روز های 7 الی 18 ماه مه (17 تا 28 اردیبهشت) انجام گردد.

منبع: فرارو
انتشار: 28 خرداد 1401 بروزرسانی: 28 خرداد 1401 گردآورنده: maeaedu.ir شناسه مطلب: 908

به "جزئیات سفر گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور تحریم ها به ایران" امتیاز دهید

1 کاربر به "جزئیات سفر گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور تحریم ها به ایران" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات سفر گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور تحریم ها به ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید