نظری: قرارداد مربوط به دوره سعادتمند را امضا نکردم، همدلی بهترین توشه ما برای رفتن به عربستان است

به گزارش آموزشگاه ما، سخنگوی باشگاه استقلال شرایط حاکم بر این باشگاه را مطلوب خواند و گفت که همدلی بهترین توشه سفر آبی پوشان در عربستان است.

نظری: قرارداد مربوط به دوره سعادتمند را امضا نکردم، همدلی بهترین توشه ما برای رفتن به عربستان است

به گزارش خبرنگاران، حجت نظری سخنگو و عضو هیئت مدیره باشگاه استقلال در نشست خبری آنلاین امروز (دوشنبه) گفت: متأسفانه ما سال جدید را با پیک جدید کرونا آغاز کردیم. امیدوارم دوباره عزیزان بیشتری را از دست ندهیم و با رعایت پروتکل های بهداشتی کل مردم دنیا از این بیماری در امان بمانند.

عضو هیئت مدیره باشگاه استقلال در مورد تمدید قرارداد میلیچ توضیح داد: چون این ماجرا طولانی شده است، ما حق می دهیم هواداران نگران باشند، ولی باید بگویم ما دو بخش سیاست گذاری و اجرا در باشگاه داریم. در یکی از جلسات وقتی هیئت مدیره مصوب کرد که میلیچ به ایران بازشود با این پاسخ از سوی مدیران اجرایی روبرو شدیم که در این صورت باید منابع مالی هم تأمین شود. سپس در یکی از جلسات آقای عبدیان مبلغ پیش پرداخت مربوط به این کار را به باشگاه داد و عملاً هیئت مدیره همه کاری را که باید انجام می داد، انجام داد. امیدواریم کارهایی که آقای مددی باید انجام می داد را انجام بدهد تا نگرانی از این بابت برای ما و هواداران وجود نداشته باشد.

وی درباره اینکه استقلال در لیگ قهرمانان به دنبال ستاره سوم خواهد بود؟، اشاره کرد: به دنبال این نیستیم که در آسیا با نتایج ضعیفی برگردیم. طبیعتاً هوادار ما انتظار دارد تیم در هر مسابقات خارجی و داخلی برای پیروزی و قهرمانی وارد شویم. با زحمات کادر فنی و بازیکنان امیدواریم بتوانیم همه مقدمات را فراهم کنیم تا با بهترین نتایج برگردیم. امیدوارم بتوانیم دل هوادار را شاد کنیم. باید ابتدا به دنبال بازی های جذاب باشیم و در ادامه بتوانیم بازی های گروهی و حذفی را با موفقیت پشت سر بگذاریم.

سخنگوی استقلال درباره اینکه آیا قرار است با انتقال صیادمنش 20 درصد به این باشگاه برسد، گفت: در قراردادی که ایشان با باشگاه استقلال داشته برای ترانسفر اول که از این مرحله بعد خواهد داشت 20 درصد و برای ترانسفر بعدی 17.5 درصد به استقلال خواهد رسید. امیدوارم این اتفاق زودتر رخ بدهد و شاهد رشد او به عنوان بازیکن استقلال باشیم و در کنار آن عوایدی به باشگاه برسد. البته نباید فراموش کنیم به دلیل تحریم ها و اینکه نمی توانیم پول وارد کشور کنیم این پول ها در فیفا یا AFC خواهد ماند و هزینه های خارجی و یا محکومتی اگر داشته باشیم می توانیم از آن محل پرداخت کنیم.

نظری درباره حضور استقلال در کشور عربستان خاطر نشان کرد: ما هم عضوی از جامعه دنیای فوتبال بوده و در مورد بازی های بین المللی تابعAFC، فیفا و وزارت ورزش هستیم. هر چه مراجع بالاتر، چه داخلی و چه خارجی تصمیم بگیرند، تابع آن خواهیم بود. ما در این مورد مشخص کننده نیستیم که تصمیم بگیریم بازی کنیم یا نه تا خدای نا کرده در ادامه با تصمیمات غیرفوتبالی باشگاه با عواقبی روبرو شود. ما هم دوست داشتیم شرایط بهتر باشد، ولی بچه ها با انگیزه و انرژی می توانند این کاستی ها را جبران کنند.

وی در ادامه راجع به صدور ویزای بازیکنان استقلال و بحث حضور دانشگر در کمیته انضباطی و لیگ قهرمانان آسیا گفت: مشکل ویزای بازیکنان برطرف شده است و مسئله ای وجود ندارد. در مورد دانشگر هم پفراینده او در کمیته انضباطی مطرح شده است و در ادامه هم رأی صادر خواهد شد. اینکه بازی کند یا نه در اختیار کادر فنی تیم است، ولی به لحاظ مدیریتی حتماً با نظر کمیته انضباطی تصمیم گرفته خواهد شد. در مجموع امیدوارم شرایطی فراهم شود که او و دیگر بازیکنان برای باشگاه حفظ شوند و مجموعه بازیکنان بتوانند در داخل و خارج از کشور بازی کنند. امیدوارم در این حوزه هم بعد از تصمیم کادر فنی، تصمیم لازم گرفته شود.

سخنگوی باشگاه استقلال در مورد بدهی این باشگاه به یک شخص که مربوط به دوره سعادتمند است، توضیح داد: متأسفانه اسنادی در باشگاه موجود نیست و عملاً نمی دانیم چه اتفاقی رخ داده است. امیدوارم خیلی زود مشخص تکلیف شود. البته شایعه شد که من هم زیر آن قرارداد را امضا کردم، ولی من چیزی را امضا نکردم. چیزی که مهم است هیئت مدیره اختیار باشگاه را دارد و می تواند بخشی از آن را به مدیرعامل تفویض کند. در این مورد تفویضی نداشتیم و تأیید بعدی هم انجام نشده است. در این مورد هم از سوی هیئت مدیره تأییدی انجام نشده است. با توجه به اینکه قرارداد کاملاً از سوی مدیرعامل محترم آن زمان امضا شده است، به نظر می رسد از نظر قانونی وجاهت ندارد. هر چند بخش حقوقی این موضوع را پیگیری می کند و به دنبال این است که منافع باشگاه را تأمین کنیم.

با انتها دولت و انتخابات ریاست جمهوری، این احتمال وجود دارد که تغییراتی در باشگاه استقلال صورت بگیرد؟، نظری در واکنش به طرح این سؤال گفت: ما نمی دانیم تا چه مدت در باشگاه استقلال مسئولیت داریم. به طور کلی در ایران خیلی از مدیران هم نمی دانند تا چه زمانی مسئولیت دارند، ولی فارغ از اینکه تا چه زمانی در باشگاه استقلال هستم برنامه هایی را از سال گذشته آغاز کردیم که در این راستا همگامی خوبی بین هیئت مدیره و مدیرعامل وجود دارد و امیدوارم تا زمانی که خداوند این توفیق را بدهد و در استقلال باشیم، همه توان مان را به خرج بدهیم و ان شاءالله این برنامه ها را به اجرا دربیاوریم. به نظرم می رسد شرایط مدیریتی باشگاه خوب است و فکر می کنم با هماهنگی بتوانیم انتفاقات خوبی را رقم بزنیم.

وی درباره شرایط تمدید قرارداد بازیکنان استقلال خاطر نشان کرد: چیزی که مهم است این است که بدانیم براساس نظر کادر فنی کدام بازیکنان برای فصل آینده مورد نیاز هستند. در این باره صحبت هایی شده و مجیدی مواردی را به باشگاه منتقل کرده است. او نقطه نظراتی را برای تمدید بازیکنان یا لیست خروجی انتقال داده و مذاکراتی نیز اجرا شده است و آقایان عبدیان و مددی تلاش کردند تا با بازیکنان توافق کنند. طبق مسئولیتی که هیئت مدیره به عبدیان داده این راستا انتظار می رود با دقت بیشتری طی شود و توافق ها در حال نهایی شدن است. بعد از نهایی شدن توافق با هر بازیکنی، مددی امور اجرایی لازم را برای قرارداد جدید فراهم خواهد کرد. امیدوارم این فرایند در کوتاه ترین زمان ممکن و خیلی سریع رقم بخورد.

نظری درباره عدم جذب قاسمی نژاد و اینکه کارشکنی از سوی چه کسانی بوده است، گفت: خیلی سخت است درباره این موضوعات صحبت کرد. واقعیت این است که نمی دانیم در باشگاه پدیده چه اتفاقاتی رخ داده و چه برنامه ای وجود داشته است. همه تلاش مان روی این بود که این بازیکن را در نیم فصل دوم در استقلال ببینیم، ولی این اتفاق رقم نخورد. با وجود توافق نهایی ولی در دقیقه انتهای راستا تغییر کرد. ابتدا قرار بود دو میلیارد تومان برای رضایت نامه پردخت شود، ولی در ادامه باشگاه پدیده اعلام کرد که سه میلیارد مدنظرشان است. با توافقی که با بازیکن صورت گرفت قرار شد یک میلیارد از قرارداد ایشان کم و به مبلغ رضایت نامه اضافه شود. یعنی باشگاه استقلال در اصل همان دو میلیارد را باید پرداخت می کرد و یک میلیارد نیز از محل قرارداد بازیکن کسر می شد.

عضو هیئت مدیره باشگاه استقلال یادآور شد: در ادامه آقای نامداری آماده شد تا چکی را در وجه باشگاه پدیده صادر کند، ولی از باشگاه پدیده گفتند چک را باید عبدیان صادر کند. آقای عبدیان چکی به نام خودش نداشت و این امکان راستا نبود. بعد از آن باشگاه پدیده گفتند آمادگی داریم پشت چک آقای نامداری را عبدیان امضا کند، ولی باز هم شرایط تغییر کرد و از پدیده با این پاسخ روبه رو شدیم که بعضی از چک های نامداری در گذشته مشکل داشته است. پذیرش این موضوع کمی سخت است، چون نامداری تا الان چندین میلیارد به باشگاه کمک کرده و کسی که این مقدار اعتبار دارد بعید است، چکش دچار مشکل باشد. در ادامه آقای میری کارگزار باشگاه پذیرفت که چک شخصی اش را به باشگاه پدیده بدهد که باز هم دوستان در باشگاه پدیده این مطلب را قبول نکردند و به هر دلیلی از دریافت چک خودداری کردند.

سخنگوی استقلال صریح کرد: در نهایت باشگاه پدیده اعلام کرد که مبلغ را نقدی پرداخت کنیم که در عمل این اتفاق شدنی نبود. باشگاه استقلال تمام تلاشش را کرد تا این اتفاق رخ بدهد، ولی نمی دانیم در باشگاه پدیده چه اتفاقی رخ داد و به چه دلیلی اینقدر سختگیری برای این انتقال شد. البته به آنها حق می دهیم که به دنبال منافع باشگاه شان باشند.

وی درباره اینکه پرسپولیس مدعی شده است تا زمانی که بازی های عقب افتاده استقلال برگزار نشود در دربی شرکت نمی کند، اشاره کرد: ما در آستانه ورود به بازی های آسیایی هستیم و تمام تمرکز مان را روی بازی های آسیایی گذاشتیم تا بهترین نتایج را بگیریم. بی تردید همدلی بهترین توشه ما برای رفتن به عربستان است. حتماً به دنبال این هستیم که در مقطع کنونی به دنبال آرامش و اتحاد باشیم و با شرایط خوبی تیم را بدرقه کنیم. در این باره بعد از مسابقات آسیا صحبت خواهیم کرد.

نظری در مورد آخرین شرایط شکایت پادوانی از باشگاه استقلال نیز توضیح داد: ما هنوز شرایط جدیدی در این پفراینده شاهد نیستیم و همچنان پفراینده در CAS در جریان است و موضوعات و مباحث نیز بین طرفین در جریان است. دادگاه ادعاهای پادوانی را به باشگاه انتقال می دهد و پاسخ باشگاه را هم دریافت می کند تا رأی را بدهد، ولی تا این لحظه شرایط جدیدی را در این پفراینده شاهد نیستیم.

وی در مورد دلیل سکوت باشگاه مقابل شایعه های مختلفی که در مورد کناره گیری مددی و سایر مسائل مطرح می شود، گفت: من نمی دانم این شایعات از کجا می آید و چه هدفی را دنبال می کند. ما یک بخش خبری را راه اندازی کردیم که روزی یک بار اخبار مربوط باشگاه را مطرح می کند. ممکن است شایعاتی مطرح شود، ولی چیزی که اهمیت دارد، این است که هر شایعه ای که فکر می کنیم به صورت جدی مطرح می شود را حتماً در بخش خبری پاسخ می دهیم. فکر نمی کنم از این بهتر هم بشود شفاف سازی کرد. ما روزی یک بار اخبار باشگاه را منعکس می کنیم و در هفته یک بار هم به سؤالات خبر می دهیم. هواداران باید از طریق رسانه رسمی باشگاه اخبار را دنبال کنند تا شایعات باعث نگرانی هواداران عزیز ما نشود.

سخنگوی باشگاه استقلال در انتها در پاسخ به این پرسش که چرا باشگاه استقلال تلاشی برای تغییر ساعت بازی های لیگ قهرمانان آسیا در عربستان انجام نداده است، گفت: ما زمانی به بازی های آسیایی می رویم که ماه مبارک رمضان است. با توجه به اینکه کشور میزبان مهد اسلام است و ما هم مسلمان هستیم و اینکه عربستان از ابتدا اعلام کرده بود بازی ها بعد از افطار برگزار می شود و این هم با مسائل دینی ما مطابقت داشت، ما اعتراضی نکردیم. بازی ها هم ساعت 20:30 و 22:30 به وقت عربستان برگزار می شوند که با توجه به اختلاف زمانی با کشورمان، یک ساعت و نیم زمان بازی ها در کشور ما دیرتر خواهد بود. ممکن است در ایران دنبال کردن بازی ها کمی سخت باشد، ولی در کشور عربستان این ساعت نامتعارف نیست. به همین دلایل هم در مورد زمان بازی ها اختلاف نظری نداشتیم و به همین دلیل هم اعتراضی به ساعت بازی ها نکردیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 18 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 18 اردیبهشت 1400 گردآورنده: maeaedu.ir شناسه مطلب: 433

به "نظری: قرارداد مربوط به دوره سعادتمند را امضا نکردم، همدلی بهترین توشه ما برای رفتن به عربستان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نظری: قرارداد مربوط به دوره سعادتمند را امضا نکردم، همدلی بهترین توشه ما برای رفتن به عربستان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید