خبرنگاران شرکت تعاونی عشایری بردسیر نمونه کشوری شد

به گزارش آموزشگاه ما، کرمان - خبرنگاران - رئیس اداره امور عشایری شهرستان بردسیر گفت: شرکت تعاونی عشایری شهرستان بردسیر به عنوان شرکت تعاونی نمونه عشایری کشوری از سوی وزارت جهاد کشاورزی انتخاب شد.

خبرنگاران شرکت تعاونی عشایری بردسیر نمونه کشوری شد

محسن افضلی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران با اعلام این خبر ، تامین و توزیع نهاده های دامی، هویت گذاری و بیمه دام، توزیع کالاهای اساسی و ضروری عشایر و خرید و فروش دام عشایر با هدف تنظیم بازار گوشت قرمز و یاری به اقتصاد خانوارهای عشایری از جمله مهمترین شاخص های انتخاب نمونه شرکت تعاونی عشایری بیان کرد.

وی اضافه نمود: شرکت تعاونی عشایری شهرستان بردسیر در سال 1377 با ارائه فعالیت های خدماتی، اجتماعی و فرهنگی به امور عشایر تاسیس شده است.

وی ضمن قدردانی از کوشش های مستمر حمید ولیشاهی مدیرعامل شرکت تعاونی عشایری بردسیر اضافه نمود: این شرکت در حال حاضر با هزارو 742 عضو از عشایر از میان حدود 280 شرکت تعاونی عشایری در کشور و هفت شرکت در استان کرمان توانست به عنوان شرکت تعاونی نمونه عشایری کشور رتبه اول را کسب کند.

براساس این گزارش 56 درصد مساحت استان قلمرو عشایر است و براساس سرشماری اجرا شده در سال 1387 آمار عشایر استان کرمان 14 هزارو 25 خانوار و 70 هزار نفر می باشند که براساس این آمار استان کرمان دومین استان عشایر نشین کشور و به لحاظ ایل اولین استان عشایرنشین در کشور بشمار می رود.

منبع: ایرنا
انتشار: 23 اسفند 1399 بروزرسانی: 23 اسفند 1399 گردآورنده: maeaedu.ir شناسه مطلب: 329

به "خبرنگاران شرکت تعاونی عشایری بردسیر نمونه کشوری شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران شرکت تعاونی عشایری بردسیر نمونه کشوری شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید