درخواست 50 برنده جایزه نوبل برای صرف هزینه های تسلیحاتی برای حل مسائل بشر

به گزارش آموزشگاه ما، 50 برنده جایزه صلح نوبل جهان در فراخوانی خواهان کاهش هزینه های تسلیحاتی در جهان شدند تا به این ترتیب بودجه هنگفتی برای برطرف بزرگترین مسائل بشریت فراهم گردد.

درخواست 50 برنده جایزه نوبل برای صرف هزینه های تسلیحاتی برای حل مسائل بشر

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه تاگس اشپیگل، 50 برنده جایزه صلح نوبل در دنیا در بیانیه ای خواهان فراهم شدن بودجه لازم برای حل بزرگترین مسائل بشر از جمله در زمینه آب و هوا به وسیله کاهش دنیای هزینه های تسلیحاتی شدند.

آن ها در فراخوانی با عنوان پیشنهادی ساده به بشریت از همه کشورهای عضو سازمان ملل خواستند درباره کاهش دو درصدی بودجه تسلیحاتی خود به مدت 5 سال مذاکره نمایند.

در این فراخوان آمده است: به این ترتیب امنیت همه کشورها افزایش می یابد و خطر جنگ کاهش یافته و مبلغ هنگفتی آزاد خواهد شد.

این پنچاه برنده جایزه صلح نوبل از جمله توکل کرمان، برنده جایزه صلح نوبل سال 2011 انتظار دارند با این اقدام حدود یک تریلیون دلار آمریکا پول برای برطرف مسائل بشریت جمع آوری گردد.

روسای بعضی آموزشگاه های علمی و چندین محقق برجسته دیگر که در مجموع 60 نفر شده اند به این فراخوان پیوسته اند.

بر اساس ایده این برندگان جایزه نوبل، با نیمی از پولی که به وسیله کاهش بودجه تسلیحات در دسترس قرار می گیرد می توان با مدیریت سازمان ملل یک صندوق دنیای برای مقابله با جدی ترین مسائل پیش روی بشر از جمله کرونا، تغییرات آب و هوایی و فقر شدید ایجاد کرد.

نیمی دیگر از این مبلغ را می توان به خود دولت ها واگذار کرد و به این ترتیب کشورها منابع اقتصادی هنگفتی از جمله برای تحقیقات به دست می آورند.

در این بیانیه آمده است: دنیا با خطراتی روبرو است که تنها به وسیله همکاری های مشترک می توان آن را برطرف کرد. بیایید به جای رویارویی با یکدیگر همکاری کنیم.

نویسندگان این فراخوان درباره مسابقه و هزینه های روزافزون تسلیحاتی در دنیا در سال های اخیر که تنها به جنگ و ویرانی بیشتر منجر می گردد ابراز نگرانی نموده اند.

درخواست آلمان برای توافق سریع در زمینه خلع سلاح هسته ای

آنالنا بائر بوک، وزیر امور خارجه تازه آلمان هم می خواهد به سرعت به توافقات ملموس و مشخصی در زمینه خلع سلاح هسته ای دست پیدا کند.

وی در آستانه سفر به استکهلم برای شرکت در کنفرانس خلع سلاح در سوئد گفت: خلع سلاح هسته ای احتیاج فوری به انگیزه های تازه دارد.

وزیر امور خارجه تازه آلمان بعلاوه تاکید نمود: این واقعیت که تسلیحات هسته ای هرگز نباید دوباره استفاده شوند مسئولیت مشترک تمام جوامع بین المللی است. سال هاست که هیچ توافقی درباره گام های خلع سلاح اتمی جدی شکل نگرفته است.

وی تاکید نمود که کوشش می نماید در کنفرانس بازنگری معاهده منع توسعه سلاح های هسته ای که در ژانویه در نیویورک برگزار می گردد به توافق های ملموسی دست پیدا کند تا به این معاهده، اعتبار و الزام عملی داده گردد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 22 اسفند 1400 بروزرسانی: 22 اسفند 1400 گردآورنده: maeaedu.ir شناسه مطلب: 826

به "درخواست 50 برنده جایزه نوبل برای صرف هزینه های تسلیحاتی برای حل مسائل بشر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست 50 برنده جایزه نوبل برای صرف هزینه های تسلیحاتی برای حل مسائل بشر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید