تور ارزان اروپا: کمیسیون اروپایی طرح واکسیناسیون اجباری را در دستور کار قرار می دهد

به گزارش آموزشگاه ما، رئیس کمیسیون اروپا با توجه به شیوع سویه تازه اومیکرون و نرخ پایین واکسیناسیون در اروپا درباره لزوم اجرای طرح واکسیناسیون اجباری در سراسر اتحادیه سخن گفت.

تور ارزان اروپا: کمیسیون اروپایی طرح واکسیناسیون اجباری را در دستور کار قرار می دهد

با ما سفر کنید و با تور ارزان اروپا از قاره سبز اروپا دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ، اورزولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپایی از آنالیز طرح واکسیناسیون اجباری عمومی در سراسر این اتحادیه صحبت نموده و امروز (چهارشنبه) در سخنانی در بروکسل گفته است: ما باید احتمالا به واکسیناسیون اجباری در اتحادیه اروپا فکر کنیم. وی علت این اقدام را این مسئله عنوان می نماید که ویروس جهش یافته اومیکرون در این اتحادیه توسعه می یابد و این در حالی است که حدود یک سوم شهفرایندان اروپایی هنوز علیه کرونا واکسینه نشده اند.

فون در لاین بیان کرد: واکسیناسیون اجباری بحثی است که باید انجام گردد. این مسئله به رویکرد مشترک کشورهای عضو اتحادیه اروپا احتیاج دارد.

اولاف شولتز، صدر اعظم آینده آلمان هم روز گذشته از طرح اجباری شدن واکسن در کشورش حمایت نموده و از احتمال شروع این طرح در امسال میلادی اطلاع داد. پیش از آن هم اتریش طرح اجباری شدن واکسن از فوریه را اعلام نموده بود.

فون در لاین، امروز در سخنان خود با اشاره به کشف سویه جهش یافته اومیکرون در آفریقا و شیوع آن در اتحادیه اروپا گفت: ما به برترین ها امیدواریم و برای بدترین ها آماده می شویم.

وی اضافه کرد: در عرض دو تا سه هفته آینده دانشمندان درباره خطرات این ویروس اطلاعات بیشتری به دست خواهند آورد و تنظیم و تطبیق واکسن ها با این سویه تازه احتمالا حدود 100 روز طول خواهد کشید.

آلمان و بسیاری کشورهای اروپایی به علت شیوع سویه تازه کرونا در جنوب آفریقا بسیاری از پروازهای خود به این منطقه رابه حال تعلیق درآورده اند.

مسئله بحران کرونا اواسط دسامبر بعلاوه موضوع مهم در اولین نشست اتحادیه اروپا خواهد بود که اولاف شولتز به عنوان صدر اعظم تازه آلمان در آن شرکت خواهد نمود.

فون در لاین بعلاوه این خبر اعلام شده از طرف ینز اشپاهن، وزیر بهداشت آلمان را تایید کرد که گفته بود واکسنی برای بچه ها 5 تا 11 ساله در 13 دسامبر در سراسر اتحادیه اروپا تحویل داده می گردد که حدود یک هفته زودتر از برنامه ریزی قبلی است.

این مقام اروپایی بعلاوه پیشرفت ها در فرایند واکسیناسیون مرحله سوم در اروپا را ستوده و تاکید نمود که اتحادیه اروپا به میزان کافی واکسن سفارش داده که تا انتها ماه مارس به همه اروپاییان یک تقویت کننده بزند.

ویروس جهش یافته اومیکرون همچنان در اتحادیه اروپا جولان می دهد و تا به حال حداقل 11 کشور عضو اتحادیه اروپا از کشف مواردی از آلودگی به این ویروس دربین شهفرایندان خود اطلاع داده اند.

بر اساس اطلاعات مرکز اروپایی کنترل و پیشگیری از بیماری ها تا ظهر امروز (چهارشنبه) حدود 59 مورد آلودگی به ویروس جهش یافته تازه در کشورهای اروپایی شناسایی شده است. بعلاوه مواردی مشکوک به آلودگی به این ویروس هم وجود دارد که در حال آنالیز است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 6 فروردین 1401 بروزرسانی: 6 فروردین 1401 گردآورنده: maeaedu.ir شناسه مطلب: 839

به "تور ارزان اروپا: کمیسیون اروپایی طرح واکسیناسیون اجباری را در دستور کار قرار می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان اروپا: کمیسیون اروپایی طرح واکسیناسیون اجباری را در دستور کار قرار می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید