ذرات معلق در یک سال 5 میلیون بیشتر از کووید 19 قربانی گرفت

به گزارش آموزشگاه ما، عضو شورای شهر تهران با اشاره به سبقت آلودگی هوا بر کرونا گفت: ذرات معلق در یک سال 5 میلیون بیشتر از کووید 19 قربانی گرفت.

ذرات معلق در یک سال 5 میلیون بیشتر از کووید 19 قربانی گرفت

به گزارش خبرنگاران، زهرا نژادبهرام، عضو شورای شهر تهران در صحن امروز شورا درباره شرایط کرونا در پایتخت گفت: باز هم کرونا جان می گیرد و ضعف مدیریت کشور را به رخ می کشد. مغازه های گروه دوم، سوم و چارم که باید تعطیل باشند در حال حاضر به صورت جسته و گریخته تعطیلند.

وی افزود: از طرفی ادارات فعالند و خودروها در حال فعالیت و شهر معنی قرنطینه را به سخره گرفته و به نظرم باید اقدامات لازم در این زمینه انجام شود.

عضو شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه هماهنگی بین رؤسای قوا باید انجام شود تا بتوان این بحران را مدیریت کرد، گفت: باید عزم جزم در انجام قرنطینه در تهران و برخی از دیگر شهرها داشته باشیمو اعمال محدودیت ها در تهران ضروری است.

آلودگی هوا سالانه جان بیش از 7 میلیون نفر را در دنیا می گیرد

همچنین زهرا صدراعظم نوری در صحن امروز در نطق پیش از دستور خود به مناسبت روز زمین پاک گفت: ایران جامع ترین قانون محیط زیستی را دارد و باید به طور جدی مورد توجه قرار گیرد.

سازمان حفاظت محیط زیست و شهرداری تهران در سال جاری به مناسبت گرامیداشت روز دنیای زمین پاک، از همه شهروندان، فعالان محیط زیست و به طور خاص هنرمندان درخواست می کند همکاری کرده و مدیریت شهری را در فرهنگ سازی و اطلاع رسانی برای حفظ زمین و بازیابی زمین ما کمک کنند. هر تکه زباله ای که از روی زمین برداشته می شود به پاکسازی جوامع ما کمک می کند و محیط ما را برای همه زیبا نگه می دارد.در نهایت پیام ما در این روز این است که هر روز را روز زمین بدانیم.

نوری ضمن درخواست از شرکت ها، سازمان ها و نهادهای دولتی و خصوصی برای حذف کاتالوگ های کاغذی گفت: درخواست می کنیم این مجموعه ها قبوض را به صورت آن لاین ارسال کنند. همه ما به شعار تهران شهری برای همه اعتقاد داریم، از شهروندان می خواهیم که از رها ساختن زباله ها در محیط و به ویژه ماسک و دستکش در دوران شیوع اپیدمی کووید 19 جلوگیری کنند. در مصرف انرژی صرفه جویی کنند.

وی بیان داشت: این روزها بسکمک از کارهای ما از طریق فضای مجازی انجام می شود، استفاده درست و منطقی از اینترنت در کاهش انتشار گازهای گلخانه ای تاثیر گذار است. در سال جاری میزان بارش باران و برف در سطح حداقل بوده و طبق پیش بینی های کارشناسان سال جاری بیشترین خشکسالی را در کشور خواهیم داشت. بنابراین در مصرف آب باید بازنگری کنیم.

محیط زیست حد و مرز نمی شناسد و هر تغییری که در احوالات کره زمین رخ می دهد، تبعات آن اگر بین المللی نباشد از منطقه ای و ملی نیز کمتر نخواهد بود. امروز پس از گذشت نیم قرن از آن تجمع تاثیر گذار و علیرغم تلاش هایی که در این سال ها شده است متاسفانه با چالش های محیط زیستی پیچیده ای روبرو هستیم که مانند یک کلاف در هم تنیده شده که اگر به همین منوال ادامه پیدا کند، متاسفانه پیش بینی شده است که در کمتر از 30 سال آینده (سال 2050) تعداد پلاستیک ها در دریاها و اقیانوس ها بیشتر از ماهی ها است، با این شرایطی که هرساله 8 میلیون تن پلاستیک به منابع آبی تخلیه می شود. طی ده سال آینده، در سال 2030 قیمت غذایی که می خوریم 50 درصد افزایش خواهد داشت.

نوری با بیان اینکه نگرانی در این مورد بسیار جدی است، گفت: مسائل محیط زیستی با یک فرمول ریاضی ساده قابل حل نیست و اجزای محیط زیست به صورت کاملاً پیچیده با هم در ارتباط هستند.

وی بیان داشت: آلودگی هوا سالانه جان بیش از 7 میلیون نفر را در دنیا می گیرد. این درحالی است شیوع ویروس کووید 19 که همه مردم دنیا را با ترس روبرو ساخته و موجب تعطیلی خیلی از کسب و کارها و سفرها در دنیا شده، در مدت یک سال حدود 2 میلیون نفر تلفات داشته است.

منبع: فارس

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 23 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 23 اردیبهشت 1400 گردآورنده: maeaedu.ir شناسه مطلب: 443

به "ذرات معلق در یک سال 5 میلیون بیشتر از کووید 19 قربانی گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ذرات معلق در یک سال 5 میلیون بیشتر از کووید 19 قربانی گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید