راههای مقابله با آبریزش بینی

به گزارش آموزشگاه ما، آبریزش بینی مشکل متداول و آزاردهنده ای است که به دنبال افزایش مخاط در سینوس و حفره بینی اتفاق می افتد.

راههای مقابله با آبریزش بینی

به گزارش خبرنگاران از خبرنگاران، مقابله با آبریزش و گرفتگی بینی کار سختی نیست که می توان به چند ماده غذایی اعتماد کرد تا رفع این مشکل را سرعت بیشتری بدهد. در این گزارش راهکارهای تغذیه ای مقابله نماینده برای مسائل بینی را بخوانید.

عسل: برای مقابله با گلودرد و سرماخوردگی

زمانی که بینی می گیرد مازاد موکوس آن به سمت گلو سرازیر می گردد. عسل باعث کاهش و تسکین گلودرد می گردد و به حل مشکل آبریزش نیز یاری می نماید.

در واقع عسل درمانی برای رفع مسائل و بیماری های رایج فصل سرماست. برای این کار یک قاشق چایخوری عسل را داخل یک فنجان دمنوش ریخته و میل کنید. در واقع به یاری آب جوش، عسل و کمی لیموترش شربت سینه تهیه و میل کنید.

غذا های تند برای مقابله با آبریزش مداوم بینی

ادویه ها و پیاز باعث خشک شدن آب بینی می گردد و از آبریزش مجدد آن پیشگیری می نمایند. پیاز یک ماده غذایی ضدعفونی نماینده است که از بروز بیماری های زمستانی جلوگیری می نماید.

فلفل نیز برای روان شدن سینوس های مسدود شده مفید است. بهتر است بعد از مصرف غذا های تند آب زیادی بنوشید. این کار به رفع آبریزش بینی یاری زیادی می نماید.

سیر علائم سرماخوردگی و آبریزش بینی را رفع می نماید

سیر حاوی ترکیبات ضدعفونی نماینده و آنتی باکتریال طبیعی است. این ماده غذایی علائم سرماخوردگی را به سرعت بهبود می بخشد.

شما می توانید سیر را به صورت خام، داخل سوپ یا آش، در سالاد و شیر داغ مصرف کنید. اگر با گرفتگی کامل بینی رو به رو شده اید، می توانید دو حبه سیر را له نموده و داخل یک کاسه آب داغ بریزید. یک حوله روی سرتان بیندازید و بخور دهید.

نوشیدنی های داغ برای نجات بینی گرفته شده

اگر با مشکل گرفتگی بینی رو به رو شده اید، بدن شما با سرعت بیشتری خشک می گردد. زمانی که بینی گرفته می گردد، افراد مجبور می شوند از راه دهان نفس بکشند.

در این شرایط نوشیدنی های داغ بسیار یاری نماینده هستند. این قبیل نوشیدنی ها اعم از چای سبز یا انواع دمنوش های دیگر آب کافی بدن را تأمین و به دفع توکسین ها یا همان سموم بدن یاری می نمایند.

گرمای ناشی از این نوشیدنی ها باعث رفع گرفتگی بینی شده و گلو را نرم می نمایند. می توانید از سوپ داغ نیز بهره ببرید.

لیموترش برای رفع علائم سرماخوردگی

لیموترش سرشار از ویتامین C و برای رفع خستگی ناشی از سرماخوردگی مفید است. این میوه با کاهش علائم سرماخوردگی شما را در کاهش میزان آبریزش بینی یا بینی گرفته یاری می نماید. افزودن لیموترش به دمنوش حاوی عسل یا مصرف آبنبات های لیمویی برای رفع مسائل بینی کارساز است. توجه داشته باشید که برای رفع گرفتگی بینی می توانید کمی سرکه داخل آب گرم ریخته و بخور بگیرید.

چوب میخک برای مقابله با آبریزش بینی

اگر میزان آبریزش بینی بیش از حد افزایش پیدا نموده است به سراغ چوب میخک بروید. چوب میخک حاوی خواص ضدعفونی نماینده و آرامبخش طبیعی است.

برای تهیه دم نموده چوب میخک و مقابله با آبریزش بینی یک عدد چوب میخک، مقداری دارچین، زنجبیل تازه رنده شده، یک عدد هل شکسته و یک قاشق عسل را با یک لیوان آب داغ دم کنید. قبل از خواب این دمنوش داغ را میل کنید.

روغن خردل با داشتن خواص آنتی بیوتیکی، ضدویروسی و ضدالتهابی می تواند آبریزش بینی را تا حد زیادی کاهش دهد.

مقداری روغن خردل را حرارت دهید تا اندکی گرم گردد. سپس یک یا دو قطره از آن را در هر یک از حفره های بینی خود بریزید. این روش به پاک سازی مجاری بینی یاری می نماید. این کار را دو یا سه بار در روز تکرار کنید.

برای مقابله با آبریزش بینی از مصرف کدام مواد غذایی پرهیز کنیم؟

اگر دچار آبریزش بینی شده اید از پوست دریافت پیاز بپرهیزید. این کار باعث تشدید مشکل شما می گردد. همچنین مصرف الکل یا سیگار باعث خشک شدن مخاط و انتقال ویروس ها می گردد.

روش های دیگر برای مقابله با آبریزش بینی

آبریزش بینی علاوه بر سرماخوردگی در نتیجه مواد آلرژن مثل گیاهان، حیوانات خانگی یا تماس با میکروب ها نیز رخ می دهد. سعی کنید از آلوده کردن و تحریک مخاط بینی بپرهیزید.

شستشوی روزانه بینی با آب نمک یکی از بهترین روش های مقابله با آبریزش بینی است. قرار دادن دستگاه بخور در اتاق نیز برای مقابله با این مشکل یاری نماینده است.

همچنین می توانید یک حوله تمیز را گرم نموده و روی صورت قرار دهید. این کار باعث کاهش فشار سینوس ها می گردد و مجاری تنفسی را باز می نماید.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 24 بهمن 1399 بروزرسانی: 24 بهمن 1399 گردآورنده: maeaedu.ir شناسه مطلب: 267

به "راههای مقابله با آبریزش بینی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راههای مقابله با آبریزش بینی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید