معرفی ماسک های طبیعی برای حفظ شادابی پوست و مو ، چگونه پوست خود را شفاف کنیم؟

به گزارش آموزشگاه ما، از دیرباز ماسک یا همان نقاب خودمان برای پوشاندن صورت و مخفی نگه داشتن هویت واقعی به کار می رود. بسیاری از قهرمانان دوست داشتنی و محبوب مانند زورو، بت من و مرد عنکبوتی از ماسک های رنگ و وارنگ برای این منظور استفاده می نمایند.

معرفی ماسک های طبیعی برای حفظ شادابی پوست و مو ، چگونه پوست خود را شفاف کنیم؟

شاید وقتش رسیده است تا شما هم به جمع نقابداران بپیوندید، اما نه برای مخفی نگه داشتن هویت واقعی تان یا نجات جهان از دست بیگانگان بلکه برای حفظ و برگرداندن زیبایی و تندرستی پوست و موهایتان. ماسک های معرفی شده در این بخش همگی از مواد طبیعی و میوه ها تهیه می شوند، بنابراین حالا که بهار و ایام تعطیلات از راه رسیده اند و اوقات فراغت بیشتری دارید، بد نیست چند تا از این ماسک ها را تهیه و مصرف کنید، حتما خوشتان می آید و مشتری می شوید.

ماسکی برای برطرف لکه های قهوه ای دست ها

مواد لازم

لیمو ترش یک عدد، روغن کرچک

روش تهیه

لکه های قهوه ای رنگی که روی دست ها ظاهر می شوند، همیشه دلخوری خانم ها را به همراه دارند. برای خلاص شدن از وجود این لکه های قهوه ای کافی است آب لیموترش را گرفته و روی دست هایتان بمالید و اجازه بدهید خشک گردد. بعلاوه روزانه سه بار مقداری روغن کرچک را به دست ها بمالید و از ماسک هایی که در بالا آموزش داده شد نیز غافل نشوید. بعلاوه مصرف مواد غذایی حاوی ویتامین E را نباید فراموش کنید زیرا باعث احیای سلول های پوستی می گردد.

ماسک موزبرای پوست های خشک

روش تهیه

یک عدد موز را له کنید. موز له شده را با سه قاشق سوپ خوری عسل مخلوط کنید و هم بزنید تا یکدست گردد. ماسک را به مدت 10 دقیقه روی پوست خشک تان نگه دارید، سپس با آب ولرم شست وشو دهید.

ماسک مرطوب نماینده و تسکین دهنده دست ها

مواد لازم

سرکه یک قاشق چای خوری - عسل یک قاشق سوپ خوری

روش تهیه

برای مرطوب کردن و تسکین دادن پوست دست ها کافی است سرکه و عسل را با هم مخلوط کنید و روی دست ها بمالید. همین ماسک ساده دستانتان را نرم و لطیف خواهد نمود.

ماسک خیار برای پوست های خشک

گوشت خیار برای پوست های خشک معجزه آسا است. از دیرباز خانم ها برای لطافت و روشنی پوست شان، صورت خود را با ورقه های نازک خیار می پوشاندند. در واقع مادر بزرگ هایمان از گوشت خیار به عنوان کرم مرطوب نماینده و ضدچروک استفاده می کردند. ماسک خیار را می توانید در منزل تهیه و برای درمان خشکی پوست بهره ببرید.

روش تهیه

نصف خیار را پوست کنده، رنده کنید و به صورت پوره در بیاورید. یک تا دو قاشق سوپ خوری ماست تازه را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا به صورت کرم یک دست در بیاید. کرم را (به استثناء دور چشم ها) روی صورت و گردن خود بمالید و حدود 15 دقیقه نگه دارید. صورتتان را خوب ماساژ دهید و با آب خنک بشویید، خواهید دید که پوست تان نرم و روشن خواهد شد.

ماسک سویا برای پوست های رنگ پریده

داشتن پوستی رنگ پریده یکی از مسائل آزاردهنده برای بیشتر خانم هاست، زیرا زیبایی و شادابی آنها را تهدید می نماید. متخصصین تغذیه برای مقابله با زوال زیبایی و طراوت چهره بر لزوم تغذیه پوست با مواد طبیعی تاکید فراوان دارند و به خانم هایی که از این مشکل رنج می برند توصیه می نمایند برای رسیدن به نتیجه دلخواه خود از ماسک دانه سویا استفاده نمایند. سویا مقوی و بادشکن است. دانه سویا، مدر، تب بر و ضد سم است. شیر سویا غذای مفیدی برای بچه ها است. نان سویا برای مبتلایان به بیماری قند بسیار مناسب است، زیرا اولا ارزش غذایی زیادی دارد؛ ثانیا مواد نشاسته ای که تبدیل به قند می شوند در آن کم است. دانه های سبز سویا را له نموده و به صورت ضماد در آورید. این ضماد برای زخم های آبله و سایر زخم ها مفید است. بعلاوه برای برطرف التهاب و قرمزی پای بچه ها که در اثر ادرار به وجود می آید نیز مفید است.

مواد لازم

دانه سویا یک چهارم فنجان، آب، شیر، روغن بادام

روش تهیه

یک چهارم فنجان سویا را به مدت یک شب در آب خیس کنید. روز بعد پوست دانه ها را بکنید، سپس با اندکی شیر تازه و چند قطره روغن بادام له کنید تا مخلوط یک دست گردد. ماسک را روی صورتتان بگذارید و مدتی صبر کنید، سپس صورت را با آب ولرم شست وشو دهید. خواهید دید که پوست تان روشن و مجذوب کننده خواهد شد.

ماسک زنجبیل و روغن کنجد برای رشد سریع موها

آیا عاشق موی بلند هستید و دوست دارید موهایتان سریع تر رشد کند؟ برای افزایش رشد مو ماسکی را در نظر گرفته ایم که اساس آن زنجبیل است و می توانید آن را به راحتی در منزل تهیه کنید. زنجبیل باعث تحریک گردش خون در پوست سر می گردد. روغن کنجد به عنوان کرم مرطوب نماینده و مغذی موهاشهرت فراوانی دارد و مخلوط این دو ماده طبیعی باعث رشد سریع تر موها می گردد.

مواد لازم

پودر زنجبیل یک قاشق چای خوری - روغن کنجد یک قاشق سوپ خوری

روش تهیه

پودر زنجبیل را با روغن کنجد مخلوط نموده و اندکی هم بزنید تا یک دست گردد. ماسک را روی موهایتان قرار دهید و به آرامی پوست سر را ماساژ دهید. اجازه بدهید ماسک به مدت 30 ساعت یا یک شب روی موهایتان بماند (این کار باعث می گردد نهایت استفاده را از ترکیبات ماسک ببرید).

موهایتان را با شامپوی خود بشویید. این ماسک را هفته ای سه مرتبه تهیه و بهره ببرید. مطمئن باشید به نتیجه دلخواهتان خواهید رسید.

ماسک سیر برای جلوگیری از ریزش موها

سیر خواص فوق العاده ای دارد: سیر باعث کاهش چربی خون (به خصوص کلسترول) و کاهش فشار خون بالا می گردد. سیر بعلاوه محرک دستگاه ایمنی بدن، ضدباکتری، ضدقارچ، ضدانگل های روده ای، ضدسرطان، خلط آور، ضداسهال، تسکین دهنده دردهای قلبی و درمان زگیل و واریس است. باید بدانید ماساژ دادن پوست سر با سیر له شده، موثرترین و طبیعی ترین راه ممکن برای مقابله با ریزش مو به شمار می رود.

مواد لازم

سیر میانه هشت یا نه حبه، روغن زیتون یک لیوان کوچک

روش تهیه

سیرها را پوست کنده و له کنید. پوره ای را که درست نموده اید در یک کاسه بریزید. روغن زیتون را در ماهی تابه گرم کنید، سپس روی پوره سیر ریخته و هم بزنید تا یک دست گردد. مخلوط سیر و روغن زیتون را در یک بطری شیشه ای بریزید و بگذارید دو تا سه روز بماند. هفته ای دو مرتبه این ماسک خانگی را روی پوست سرتان بگذارید و ماساژ دهید. اجازه بدهید ماسک به مدت یک ساعت روی موهایتان بماند، سپس سرتان را با آب ولرم بشویید.

ماسکی برای درخشندگی موها

این ماسک برای موهای خشک و شوره دار مناسب است. کافی است بعد از شامپو زدن موهایتان از این ماسک صددرصد طبیعی بهره ببرید.

مواد لازم

تخم مرغ یک عدد، ماست چهار قاشق غذاخوری

طرز تهیه

تخم مرغ را با ماست هم بزنید تا یک دست گردد. بعد از شامپو زدن موها این ماسک را روی آنها قرار دهید و پوست سر و نوک موها را ماساژ دهید. اجازه بدهید ماسک به مدت پنج دقیقه روی موهایتان بماند، سپس سرتان را با آب ولرم بشویید.

ماسکی برای موهای فر

مواد لازم

تخم مرغ دو عدد، روغن ذرت دو قاشق سوپ خوری

روش تهیه

تخم مرغ ها را با روغن ذرت هم بزنید. ماسک به دست آمده را به پوست سر خود بمالید و کمی ماساژ دهید و پس از یک ساعت موهایتان را با آب ولرم بشویید.

موز؛ درمان طبیعی موهای حساس

موز علاوه بر فواید حیرت آوری که برای سلامتی انسان دارد، در حوزه زیبایی نیز دارای جایگاه حساسی است. موز به عنوان درمانی طبیعی برای بیشتر بیماری ها محسوب می گردد و فواید و خواص آن نیازی به اثبات ندارند. اما بد نیست بدانید موز در مقایسه با سیب، چهار برابر پروتئین، دو برابر هیدرات کربن، سه برابر فسفر، پنج برابر ویتامین A و آهن بیشتری دارد. بعلاوه سرشار از پتاسیم بوده و یکی از مغذی ترین میوه ها به شمار میرود.

برای تقویت مو، یک عدد موز را له نموده و روی موهای خیس خود بمالید و اجازه دهید این ماسک به مدت نیم ساعت روی موهایتان بماند، سپس سرتان را با آب شست وشو دهید.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 14 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 14 اردیبهشت 1402 گردآورنده: maeaedu.ir شناسه مطلب: 1078

به "معرفی ماسک های طبیعی برای حفظ شادابی پوست و مو ، چگونه پوست خود را شفاف کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی ماسک های طبیعی برای حفظ شادابی پوست و مو ، چگونه پوست خود را شفاف کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید