رتبه ایران در کارآفرینی استارتاپی بالاتر از روسیه و بسیاری کشورهای پیشرفته است

به گزارش آموزشگاه ما، خبرنگاران/مرکزی رئیس پارک علم و فناوری استان مرکزی گفت: سازمان دیده بان کارآفرینی رتبه ایران را در کارآفرینی استارتاپی بالاتر از روسیه و بسیاری کشورهای پیشرفته در سال 2018 و 2019 تعریف می نماید که این مهم نیز جای افتخار دارد.

رتبه ایران در کارآفرینی استارتاپی بالاتر از روسیه و بسیاری کشورهای پیشرفته است

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

محمد رفیعی روز شنبه 22 آذر در جلسه جمع بندی سفر معاون علمی و فناوری رئیس جمهور اظهار کرد: یکی از مطالبه های اصلی پارک علم و فناوری، در مورد مراکز نوآوری و تقویت این مراکز بوده که امروز قسمت نخست آن در دانشگاه اراک و صنعتی رقم خورده که جای تقدیر دارد چراکه یاری خوبی به تقویت اکوسیستم فناوری در استان نموده و سبب شده بتوانیم به تقویت ورود واحدها در پارک ببالیم.

رئیس پارک علم و فناوری استان مرکزی گفت: هدف اصلی پارک علم و فناوری مدیریت جریان دانش و انتقال دانش و فناوری بین دانشگاه ها، کارخانه ها، مراکز R&D و پژوهشی و به طور کلی جامعه است که این مهم در اراک در حال رقم خوردن است و اکوسیستم با آزمون و خطای حداقلی در حال ظهور و بروز است، البته این مهم همچنان نیازمند حمایت است تا از حالت گلخانه ای خارج شده و شکل عینی تری به خود بگیرد.

رفیعی ادامه داد: پارک علم و فناوری یک ابزار اصلی در این حوزه است، گفت: متاسفانه پارک علم و فناوری در استان مرکزی همچنان با مباحث مربوط به زیرساخت ها درگیر است و شاید بهتر بود سال 85 مکان مناسب تری برای پارک در نظر گرفته می شد.

وی اضافه نمود: دو سال قبل در زمان افتتاح سایت جدید پارک، به این فکر بودیم که آیا واحدهای فناور به این نقطه می آیند یا خیر که خوشبختانه در حال حاضر با کمبود فضا روبرو هستیم.

رئیس پارک علم و فناوری استان مرکزی ادامه داد: فضای 20 هکتاری ساخته شده شرکت صنایع با تمام زیرساخت ها از جمله آب و سوله های 48 هزار متری برای توسعه فضای پارک علم و فناوری استان مکان بسیار خوبی است که اگر بتوانیم حداقل 30 درصد اولیه بهای آن را پرداخت کنیم مابقی 85 میلیارد که بانک ملی به عنوان واگذاری مطرح می نماید از درآمدهای اختصاصی پارک پرداخت خواهد شد، هرچه زیرساخت های فناوری در استان تقویت گردد قطعا موجب تعالی جدی تر فناوری خواهد بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 11 بهمن 1399 بروزرسانی: 11 بهمن 1399 گردآورنده: maeaedu.ir شناسه مطلب: 244

به "رتبه ایران در کارآفرینی استارتاپی بالاتر از روسیه و بسیاری کشورهای پیشرفته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رتبه ایران در کارآفرینی استارتاپی بالاتر از روسیه و بسیاری کشورهای پیشرفته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید