رشد فراوری در بسیاری از صنایع اصلی در حوزه صنعتی و معدنی

به گزارش آموزشگاه ما، تهران (پانا) - معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر فرایند رو به رشد بخش فراوری در 11 ماهه سال جاری می گوید د ر این مدت از 38 کالای اصلی و منتخب صنعتی و معدنی 25 کالا، رشد فراوری داشته است.

رشد فراوری در بسیاری از صنایع اصلی در حوزه صنعتی و معدنی

به گزارش وزارت صمت، سعید زرندی با اشاره به رشد فراوری در بسیاری از صنایع اصلی در حوزه صنعتی و معدنی گفت: در 11 ماهه امسال، لوازم خانگی با 38 درصد رشد، شمش آلومینیوم 54 درصد، انواع خودرو سواری 18 درصد، فولاد 7 درصد و سیمان بیش از 12 درصد رشد را شاهد بوده اند.

فراوری بیش از 4 میلیون دستگاه در بخش لوازم خانگی

معاون طرح و برنامه وزارت صمت میزان فراوری در صنعت لوازم خانگی را بیش از 4 میلیون دستگاه مطرح نمود و اضافه نمود: از ابتدای سال تا انتها بهمن ماه، در بخش خودرو سواری 830 هزار دستگاه، فولاد خام 26 میلیون تُن، سیمان 63 میلیون تُن و شمش آلومینیوم 394 هزار تن در 11 ماه امسال فراوری شد.

زرندی ادامه داد: در این مدت چرم، الکتروموتور، سموم دفع آفات نباتی آلومینیا، ظروف چینی با کاهش فراوری روبرو بوده اند.

تصویب 135 طرح در هیئت سرمایه گذاری خارجی

وی در بخش دیگر صحبت های خود از تصویب 135 طرح صنعتی، معدنی و تجاری در هیئت سرمایه گذاری خارجی اطلاع داد و توضیح داد: در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، شاهد رشد 64 درصدی رشد در تعداد این طرح ها هستیم.

بهره برداری از 400 واحد جدید

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: همچنین در این مدت 6 هزار و 400 واحد جدید به بهره برداری رسیده است که به لحاظ تعدادی 7 درصد رشد داشته است.

52 درصد رشد در صدور پروانه صنفی

بر اساس توضیحات زرندی، در این بازه زمانی صدور پروانه صنفی 52 درصد رشد داشته است؛ همچنین تعداد 588 هزار مجوز صنفی و بالغ بر 30 هزار نماد الکترونیکی صادر شده است.

رشد 5 درصدی بازرسی واحد های صنفی

وی در انتها به افزایش بازرسی از واحد های صنفی اشاره نمود و گفت:در 11 ماه امسال بیش از 3 میلیون بازرسی و کنترل واحدهای صنفی صورت گرفته که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 5 درصد افزایش یافته است.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 6 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 6 اردیبهشت 1400 گردآورنده: maeaedu.ir شناسه مطلب: 414

به "رشد فراوری در بسیاری از صنایع اصلی در حوزه صنعتی و معدنی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشد فراوری در بسیاری از صنایع اصلی در حوزه صنعتی و معدنی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید