چگونه با ارزهای دیجیتال سفر برویم؟

به گزارش آموزشگاه ما، حتما تا الان با ارزهای دیجیتال آشنا شده اید. در این مقاله قصد داریم آنالیز کنیم که آیا سفر کردن با ارزهای دیجیتال امکان پذیر است یا نه. پس با ما همراه باشید.

چگونه با ارزهای دیجیتال سفر برویم؟

تاثیر ارز دیجیتال بر گردشگری ورودی و خروجی را ببینید.

بلاکچین چیست؟؟

بلاکچین نوعی فناوری زیر ساختی بیت کوین است. در واقع اساس کار بلاکچین بر مبنای بیت کوین طراحی شده است در واقع بلاکچین در علم تخصصی نوعی پایگاه داده دیجیتالی است، که در آن تمام معاملات ثبت و پردازش می شوند.

در فرایند بلاکچین ابتدا یک بلوک ایجاد می گردد که در این بلوک مشخصات خریدار، فروشنده و معامله نوشته میگردد.

سپس در مرحله بعدی میزان هزینه مورد نظر از کیف پول دیجیتالی خریدار کاسته می گردد و به کیف پول دیجیتالی فروشنده افزوده می گردد. تمام مراحل اجرا شده در بستر شبکه و اینترنت می باشد.

در نهایت پس از اتمام مراحل فوق، بلوک به یک زنجیره متصل می گردد که تمام معاملات اجرا شده را به صورت کاملا دقیق ثبت می نماید. در بین تمام ارزهای دیجیتال، بیت کوین محبوبیت ویژه و رجحان نسبت به سایر ارزهای دیجیتال دارد.

از طرفی چون بیت کوین در بین تمام دنیا محبوبیت دارد، توانسته در بین مجرمان و کلاهبرداران تبلیغات منفی را به خود جلب کند.

اگرچه بیت کوین نسبت به سایر ارزهای دیجیتالی، شناخته شده تر است، اما ارزهای دیجیتالی دیگری نیز وجود دارند که از جمله آنها می توان به SDR(حقوق ویژه برداشت) اشاره نمود. SDR بیشتر در صنعت

هواپیمایی به منظور جبران خسارت های ناشی از چمدان، آسیب مسافران، و یا مرگ مورد استفاده قرار میگیرد. علاوه بر SDR ،)NUCواحدهای خنثی ساخت و ساز) نیز وجود دارد. از NUCبرای ثبت اطلاعات محاسبه کرایه استفاده می گردد.

برنامه های کاربردی برای سفرهای کاری

خریداران و فروشندگان معامله برای انجام فرایند معامله خود به هیچ وجه احتیاجی به ارزهای دیجیتال ندارند، در حقیقت بسته به اینکه فرایند بلاکچین خصوصی باشد یا دولتی، ارز دیجیتال مانند یک رمز در این فرایند عمل میکند، تا یک پرداخت مطمئن و ایمن در بستر شبکه اینترنت صورت گیرد.

ارز دیجیتال در آژانس های مسافرتی چگونه استفاده می گردد؟

کاربردهای فناوری بلاکچین در سفر

بلاکچین بسته به نوع کار، دارای کاربردهای بسیار زیادی است. با کاهش تعداد مراحل و طرفین درگیر، هزینه ها کاهش پیدا میکند، نقدینگی بهبود میابد و از تقلب جلوگیری می گردد.

بلاکچین اگرچه ممکن است احتیاج به کارت های اعتباری را کاهش ندهد اما می تواند به استفاده از کارت های مجازی بهبود ببخشد.

با استفاده از فناوری بلاکچین شما میتوانید صورتحساب هتل را سریعا بپردازید، زیرا سیستم ها از امکانات رفاهی فوق العاده قوی برخوردار هستند.

از جمله کاربردهای مهمی که فناوری بلاکچین ممکن است برای شما داشته باشد، استفاده از قراردادهای هوشمند است. شما در حین سفر خود میتوانید به راحتی با یاری بلاکچین قراردهای خود را تنظیم کنید.

یکی دیگر از کاربردهای بلاکچین، استفاده از گذرنامه های دیجیتالی است. گذرنامه های دیجیتالی به طبع بهتر از گذرنامه های کاغذی هستند به خاطر اینکه اگر سیستم بداند که شما دقیقا چه شخصی هستید، دیگر احتیاجی به حمل گذرنامه نیست.

فقط کافی است از گذرنامه های دیجیتالی بهره ببرید. از جمله فرق مهمی که بین گذرنامه دیجیتالی و گذرنامه کاغذی وجود دارد، میتوان به کاهش خطر تقلب هویت و یا از دست رفتن اطلاعات اشاره نمود.

مزایای ارز دیجیتال در صنعت گردشگری چیست؟

فرودگاه های فناوری بلاکچین

جالب است بدانید که تعدادی فرودگاه وجود دارد که اساس کارشان مبتنی بر فناوری بلاکچین است. از جمله این فرودگاه ها عبارتند از: cheapAir، TravelbyBit، Xcletrip. برخی از شرکت های بزرگ نیز وجود دارند که از ارزهای دیجیتال استفاده می نمایند.

این شرکت های بزرگ با تعدادی از بزرگترین خطوط هواپیمایی و هم چنین با تعدادی از کوچکترین خطوط هواپیمایی کار مینمایند . آن ها می توانند برای شما بلیط رزو نمایند.

شما می توانید با در دست داشتن ارزدیجیتال به راحتی به تمام نقاطی که دوست دارید سفر بکنید.

فرودگاه هایی که مبتنی بر فناوری بلاکچین هستند به راحتی می توانند علاوه بر رزرو کردن بلیط هواپیما، برای شما هتل نیز رزرو نمایند. یعنی در واقع می توانید به راحتی به یاری ارزهای دیجیتال هتل خود را به صورت آنلاین رزرو کنید.

از جمله مزیت دیگری که ارزهای دیجیتال در سفر برای شما دارد میتوان به اجاره آنلاین اتومبیل، بلیط قطار و یا تهیه کتاب به صورت آنلاین و …. اشاره نمود.

در این مقاله با شما در خصوص چگونه با ارزهای دیجیتال به سفر برویم صحبت کردیم. اگر شما هم تا به امروز با فناوری بلاک چین و ارزدیجیتال به سفر رفته اید برای ما تجربیات ارزشمند خود را به اشتراک بگذارید.

در این مقاله قصد داریم که شما را با ارز دیجیتال آشنا کنی...

ادامه مطلب

منبع: ژیوار
انتشار: 4 فروردین 1401 بروزرسانی: 4 فروردین 1401 گردآورنده: maeaedu.ir شناسه مطلب: 837

به "چگونه با ارزهای دیجیتال سفر برویم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه با ارزهای دیجیتال سفر برویم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید