ستاری: تغییر دیدگاه مسئولان و قانونگذاران نسبت به حوزه فناوری ، توجه به فناوری یک دستاورد فرهنگی برای کشور است

به گزارش آموزشگاه ما، معاون علمی و فناوری رییس جمهور توجه به حوزه فناوری و تغییر دیدگاه مسئولان و قانونگذاران نسبت به آن را یک دستاورد عظیم فرهنگی برای کشور دانست.

ستاری: تغییر دیدگاه مسئولان و قانونگذاران نسبت به حوزه فناوری ، توجه به فناوری یک دستاورد فرهنگی برای کشور است

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهور در تبادل نظر با خبرنگار فناوری خبرنگاران حین بازدید از دهمین نمایشگاه اینوتکس 2021 بیان نمود: مسائل مربوط به بیماری کرونا باعث شد که سال گذشته ما این رویداد را به صورت مجازی برگزار کنیم، اما سال جاری تلفیقی از نمایشگاه حضوری و مجازی را داریم که از این امر بسیار خوشحالیم.

ستاری ادامه داد: قطعا پتانسیل بحث نوآوری و شرکت های دانش بنیان خیلی بیشتر از نمایشگاه اینوتکس است و شرایط فعلی هم باعث شده که یک اندازه محدودتر برگزار گردد.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور گفت: واقعیت این است که بحث فناوری در کشور به قدری مهم شده که من فکر می کنم هر دولتی در آینده بیاید یکی از اولویت های اولش توسعه فناوری در کشور باشد همانطور که بحث اول بسیاری از کشور های پیشرفته توسعه فناوری است، چون فناوری به معنی اقتدار و اقتصاد کشور است.

به گفته وی، خوشبختانه دیدگاه بسیاری از مسئولان و قانونگذاران نسبت به حوزه فناوری کاملا تغییر نموده که این دستاورد بزرگی است.

ستاری توجه به فناوری و اولویت بخشیدن به آن را یک دستاورد فرهنگی برای کشور دانست و گفت: به جایی رسیده ایم که به جوان ها و نیروی انسانی خلاق اهمیت بیشتری می دهیم. امیدوارم که حوزه فناوری با همین شتابی که تا حال پیش رفته، که شتاب قابل توجهی بوده، پیش برود.

ستاری در پاسخ به این سوال که این نمایشگاه ها چقدر می تواند برای توانمندسازی استارت آپ ها تاثیرگذار باشد، اسم کرد: بحث نمایشگاه قطعا موثر است. مهم این است که ما چه برنامه ای در نمایشگاه داریم. اینجا شما می بینید که پنل های استارتاپی را دارند، شرکت های سرمایه گذار را دارند، جلسه های B2B برای بحث سرمایه گذاری برگزار می گردد و این برای پیشرفت کار مهم است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 5 مرداد 1400 بروزرسانی: 5 مرداد 1400 گردآورنده: maeaedu.ir شناسه مطلب: 567

به "ستاری: تغییر دیدگاه مسئولان و قانونگذاران نسبت به حوزه فناوری ، توجه به فناوری یک دستاورد فرهنگی برای کشور است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ستاری: تغییر دیدگاه مسئولان و قانونگذاران نسبت به حوزه فناوری ، توجه به فناوری یک دستاورد فرهنگی برای کشور است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید