سهم 11 درصدی بخش کشاورزی از فراوری ناخالص داخلی، دیپلماسی کشاورزی تقویت گردد

به گزارش آموزشگاه ما، سیدجواد ساداتی نژاد گفت: سهم بخش کشاورزی از فراوری ناخالص داخلی، حدود 11 درصد است در حالیکه بالاترین سرمایه گذاری در بخش چهار درصد بوده و به بیان دیگر سرمایه گذاری در این بخش به میزان سهم آن در رشد مالی کشور نیست.

سهم 11 درصدی بخش کشاورزی از فراوری ناخالص داخلی، دیپلماسی کشاورزی تقویت گردد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، سیدجواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی امروز در آیین افتتاحیه هفدهمین کنگره ملی و سومین کنگره بین المللی علوم زراعت و اصلاح نباتات ایران در سخنانی که به صورت ویدئو کنفرانس انجام شد، گفت: بیشتر مسائل ما در بخش کشاورزی این است که به میزان کافی سرمایه گذاری در این بخش انجام نشده است.

وی اضافه کرد: سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری راغب هستند، اما بستر این کار فراهم نیست ضمن اینکه جذابیت سرمایه گذاری این حوزه را برای سرمایه گذاران روشن نکردیم.

ساداتی نژاد ادامه داد: تا چه زمانی باید شاهد فاسد شدن سیب ها در زیر درختان باشیم یعنی ما عاجزیم که یک صنعت تبدیلی در آنجا راه اندازی کنیم؟

وزیر جهاد کشاورزی دیپلماسی کشاورزی را از اولویت های این وزارتخانه دانست و گفت: حضور ما در تامین غذایی کشور های دیگر بخصوص کشور های همسایه، امنیت را به همراه خواهد داشت ضمن اینکه سامان دادن به دیپلماسی غذا مهم است و امیدواریم با همکاری و کوشش مسئولان، این مسائل را حل کنیم.

ساداتی نژاد بعلاوه به ایجاد فرصت مطالعاتی مزرعه اشاره نمود و اضافه کرد: در این راستا از ظرفیت دانشگاه ها استفاده خواهیم کرد، همه ما در وزارت جهاد کشاورزی موظفیم با همه دانشگاه ها همکاری کنیم چرا که حل این مسائل برای ما مهم است.

وی نوید راه اندازی مرکز فناوری کشاورزی را در کشور داد و اضافه کرد: نگاه ما به توسعه بخش خصوصی است و این بخش می تواند در زمینه کشاورزی نقش آفرینی بسزایی داشته باشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 28 فروردین 1401 بروزرسانی: 28 فروردین 1401 گردآورنده: maeaedu.ir شناسه مطلب: 852

به "سهم 11 درصدی بخش کشاورزی از فراوری ناخالص داخلی، دیپلماسی کشاورزی تقویت گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سهم 11 درصدی بخش کشاورزی از فراوری ناخالص داخلی، دیپلماسی کشاورزی تقویت گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید