سینما هنری خاص و توانمند

به گزارش آموزشگاه ما، سینما هنر خاص با توانمندی فراوان است که می تواند بر روح و روان جامعه در همه ابعاد از جمله فرهنگی و اجتماعی اثربخش باشد.

سینما هنری خاص و توانمند

سینما یکی از مهمترین ابزار تاثیر گذار جامعه است و تفریحی سالم برای جوانان بوده و با پرکردن اوقات فراغت، از بسیاری معضلات جامعه جلوگیری می نماید.

آنچه که در جذب مخاطب به سینما مؤثر است، امکانات است و وجود امکانات مناسب در سینما انگیزه لازم را برای حضور و تماشای فیلم به مخاطب می دهد.

تبلیغات خوب، نیم بها شدن بلیط، رسیدگی به شرایط بهداشتی، نزدیکتر کردن فیلم ها به اکران تهران و خدمات دهی بهتر داخلی سینما و تغییر دکوراسیون از جمله برنامه هایی است که درجذب تماشاگر به سینما می تواند نقش داشته باشد.

بعلاوه افزایش زیرساخت های سینما مانند فضا های استاندارد و بعلاوه بهبود کیفیت محتوای فیلمنامه ها در جذب مخاطبان سینما موثر است.

در استان گلستان 10 سینمای فعال وجود دارد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در این باره گفت: سینما به عنوان هنر هفتم یکی از مهمترین مولفه های فرهنگی در جهان محسوب می گردد و در کشور ما نیز به عنوان یکی از اثر گذارترین فعالیت های فرهنگی است.

او اضافه کرد: وجود علاقمندان به سینما در کشور ایجاب می نماید تا از این مولفه صیانت گردد و نیز با حمایت و توجه ویژه به آن می توان در اصلاح فرهنگ عمومی گام موثر برداشت.

رعیت اضافه کرد: در استان گلستان در حال حاضر 10 سینمای فعال از جمله پردیس های سینمایی و مجتمع های دارای پرده سینمایی وجود دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با بیان اینکه 8 شهرستان استان سینما ندارد، اضافه کرد:شهرستان های بندرگز، کردکوی، آق قلا، مراوه تپه، کلاله، مینودشت، گالیکش و رامیان فاقد سینما هستند.

رعیت می گوید: تمام شهر هایی که نام برده شده نیازمند سینما هستند و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با طرح های مختلف مانند حمایت از بخش خصوصی، مشارکت با شهرداری ها طرح سینما سیار و طرح تجهیز مجتمع ها به پرده سینما کوشش می نماید.

او بعلاوه در خصوص ایمنی سینما ها استان گفت:سینما های استان از ایمنی خوبی برخوردارند و بر اساس سیاست حمایتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و رونق سالن های اخیر در سینما اقدامات جدی از طرف مالکین فضا ها برای نوسازی و بهسازی سینما های قدیمی اجرا شده است.

او گفت: سینما عصر تازه و سینما مهر گنبدکاووس از جمله سینما هایی هستند که در سال 1399 و 1400 بازسازی و نوسازی شده و تبدیل به پردیس سینمایی شدند.

یازرلو، معاون امور هنری، سینمایی و سمعی و بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان نیز گفت:با راه اندازی سینما سیار در استان و تخصیص 2 دستگاه پخش فیلم، این استان در زمینه اکران فیلم در منطقه ها محروم و شهر های بدون سینما جزو رتبه های برتر کشور نهاده شد.

یازرلو با بیان اینکه سینما های تازه کمتر ساخته می گردد است اضافه کرد:این موضوع به علت عدم بازدهی سرمایه گذاری در حوزه فرهنگی است که نیازمند بسته های حمایتی و مشوق های لازم برای این بخش از طرف دولت است.

این مقام مسئول گفت:در سال های اخیر با حمایت ها و یارانه های تخصیص یافته ورود بخش خصوصی به ساخت پردیس های سینمایی بیشتر شده است.

او اضافه کرد: در حال حاضر 2 پردیس سینمایی وارنا و دکتر بسکی در گنبدکاووس در حال ساخت است.

او با بیان اینکه برای استقبال از سینما به وسیله مخاطبان برنامه هایی در حال حاضر انجام می گردد اضافه کرد: فروش بلیط سینما ها در ایام خاص مثل اعیاد، ماه مبارک رمضان و بعلاوه روز های خاص در طی هفته به صورت نیم بها از جمله این اقدامات است.

یازرلو می گوید: بعلاوه میزبانی رویداد های سینمایی مثل جشنواره فیلم فجر در استان نیز باعث ترغیب علاقمندان به تماشا فیلم در سینما ها شده است.

یازرلو گفت:در حال حاضر در استان تعدادی سینما وجود دارد که نیازمند بازسازی اند.

او ادامه داد: به عنوان مثال در بندرگز، بندر ترکمن، علی آبادکتول، گنبدکاووس و کردکوی سالن های سینمایی فرسوده وجود دارد که مذاکراتی با این بخش ها اجرا شده تا سرمایه گذاری و احیای آن ها شکل گیرد.

برای برطرف چالش های سینما باید از همه اندیشه ها و توانمندی های مالی و فکری بهره مند شد تا همه افراد جامعه بتواند از خلاقیت و جاذبه های این هنر استفاده نمایند.

گزارش از سیده معصومه مرتضوی

خبرنگاران گلستان گرگان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 23 شهریور 1401 بروزرسانی: 23 شهریور 1401 گردآورنده: maeaedu.ir شناسه مطلب: 975

به "سینما هنری خاص و توانمند" امتیاز دهید

2 کاربر به "سینما هنری خاص و توانمند" امتیاز داده اند | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سینما هنری خاص و توانمند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید