شماره 260 ماهنامه نمایش منتشر شد

به گزارش آموزشگاه ما، تهران (پانا) - جدیدترین شماره ماهنامه نمایش، ویژه اردیبهشت ماه 1400 با نگاه ویژه به تئاتر و مطالعات بینارشته ای منتشر شد.

شماره 260 ماهنامه نمایش منتشر شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی؛ دویست و شصتمین شماره ماهنامه نمایش با نگاهی ویژه به موضوع تئاتر و مطالعات بینارشته ای روی کیوسک نهاده شد.

دراین شماره مطالبی چون درمیانه بودن:مطالعات اجرا و فرآیندهایی برای پایایی میان رشتگی نوشته لینِت هانتر و ترجمه مجید کیانیان، نسبت هنر تئاتر با مطالعات بینارشته ای با عنوان دُرّ گران بهای تئاتر در صدف مطالعات بینارشته ای نوشته شهرام خرازی ها، درام بینارشته ای نوشته امیلی آنه گیبسون و هنرمندان تئاتر باید به عنوان موجوداتی بینارشته ای فعالیت نمایند(رویکرد بینارشته ای در تئاتر) نوشته ربکا برایر با ترجمه نسیبه جمشیدی شاهرودی منتشر شده است.

مطالعات تئاتری و بینا رشته ای نوشته پاتریس پاویس با ترجمه ابراهیم ابراهیمی،نمایش های آهنگ پایۀ ایران ابزار خوانش میراث ناملموس نوشته آبتین جاوید و بازیابی مفاهیم مکان و فضا در طراحی معماری و صحنه تئاتر با تاکید برمفهوم مکان نمایشی نوشته رضا مهدی زاده و زهره صادقی به همراه گفت وگو با فرشید ابراهیمیان با عنوان ضرورت و علیت و گفت وگو با ناصر فکوهی با عنوان بی فرهنگی درد عظیم جامعه و به خصوص نخبگان ما است از دیگر مطالب منتشر شده در این شماره مجله نمایش به شمار می رود.

خوانندگان مجله می توانند در بخش نقد و تحلیل نمایشنامه ژولیوس سزار را با عنوان آیا سزار جاه طلب به نظر می رسد؟ به قلم منصور خلج و مقالاتی همچون تئاتر جنگ: استراتژی و دراماتورژی نوشته برتراند وستفال و تئاتر محیطی: نبایدها در حوزه اخلاق، مسئولیت و اجرا نوشته راسل اندرسون از دانشگاه آکسفورد بروکس را نیز در این شماره بخوانند.

در بخش دیگری از مجله گفت گویی با رضا ایرانمنش با عنوان رسیدم به نقطه اول، یعنی صفر که توسط مازیار رشیدصالحی و گفت وگو با ندا عزیزی پیرمحمدی با عنوان فرصتی برای دیده شدن که توسط علی زیستی صورت گرفته ، منتشر شده است.

سرمقاله این شماره با نام نویسنده یتیم ابدی است! به قلم نصرالله قادری منتشر شده است.

شماره 260 ماهنامه نمایش ویژه اردیبهشت ماه 1400 با سردبیری نصرالله قادری و با بهای 20هزار تومان منتشر شده است.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 24 خرداد 1400 بروزرسانی: 24 خرداد 1400 گردآورنده: maeaedu.ir شناسه مطلب: 490

به "شماره 260 ماهنامه نمایش منتشر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شماره 260 ماهنامه نمایش منتشر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید