طرز تهیه شوید پلو با لوبیا چشم بلبلی؛ از خواصش غافل نشوید!

به گزارش آموزشگاه ما، لوبیا چشم بلبلی آنقدر خواص دارد که اگر یکبار وقت بگذاریم و درباره آن بخوانیم، بدون شک در هفته حداقل یک بار یک غذا با آن درست خواهیم کرد.

طرز تهیه شوید پلو با لوبیا چشم بلبلی؛ از خواصش غافل نشوید!

مواد لازم برای تهیه شوید پلو با لوبیا چشم بلبلی:

  • برنج: 4 پیمانه
  • لوبیا چشم بلبلی: 2 پیمانه
  • شوید خشک: 6 قاشق سوپ خوری
  • گوشت چرخ نموده: 250 گرم
  • پیاز میانه: یک عدد
  • پودر زعفران: یک قاشق چای خوری سر خالی
  • نمک: به میزان لازم
  • زردچوبه: یک قاشق چای خوری

طرز تهیه و دستور پخت شوید پلو با لوبیا چشم بلبلی:

1 ـ ابتدا برنج را به همراه میزانی نمک در آب حداقل به مدت دو ساعت خیس کنید. لوبیا را هم شسته و در قابلمه حاوی میزانی آب روی اجاق گاز قرار دهید تا بپزد. برای پخت لوبیا چشم بلبلی مدت یک ساعت وقت ضروری است. بعد از پخت کامل لوبیا، آن را در سبد آبکشی کنید تا آب اضافی آن خارج گردد.

2 ـ پیاز را پوست کنده و پس از شستن به صورت خلالی خرد کنید. سپس در یک تابه گود، میزانی روغن بریزید و روی شعله اجاق گاز قرار دهید تا روغن داغ گردد. حالا پیاز خلالی شده را به روغن اضافه کنید. در طول سرخ شدن پیاز، زردچوبه را هم اضافه کنید.

3. پس از آن، گوشت چرخ نموده را به پیاز داغ اضافه نموده و مرتب هم بزنید تا گوشت هم سرخ گردد. در انتها، ابتدا میزانی نمک اضافه نموده و سپس پودر زعفران را در میزانی آب جوش حل نموده و در این مخلوط بریزید.

4. حالا در قابلمه را بگذارید تا گوشت روی حرارت بپزد. زمان لازم برای پخت گوشت چرخ نموده، نیم ساعت تا 45 دقیقه است. بعد از پخت گوشت، شعله اجاق گاز را خاموش نموده و تابه را کنار بگذارید.

5 ـ در قابلمه ای میانه تا نیمه آب ریخته و روی حرارت قرار دهید تا آب، جوش بیاید. پس از آن، برنج خیس خورده را به آب جوشیده اضافه کنید و بگذارید چند دقیقه بجوشد تا برنج مغز پخت گردد. سپس آن را در سبدی ریخته و با آب سرد آبکشی کنید.

6. حالا مواد تشکیل دهنده این پلوی مخلوط آماده است؛ فقط کافی است آنها را با هم مخلوط کنید. برای این منظور، قابلمه بزرگی آماده کنید و کمی روغن در آن بریزید و حرارت دهید. سپس برش های سیب زمینی یا نان را در کف قابلمه بچینید و ابتدا میزانی برنج بریزید، سپس روی آن را با میزانی لوبیا و پس از آن میزانی شوید خرد شده بپوشانید.

7. مرحله اضافه کردن گوشت به پلو، هنگام کشیدن آن در دیس است؛ یعنی پس از هر لایه پلو میزانی گوشت چرخ نموده آماده را هم لابه لای آن بریزید. البته پیش از کشیدن برنج، گوشت را چند دقیقه روی حرارت اجاق گاز گرم کنید. (بیشتر بخوانید:طرز تهیه استانبولی پلو)

منبع: ایرنا زندگی
انتشار: 15 مهر 1400 بروزرسانی: 15 مهر 1400 گردآورنده: maeaedu.ir شناسه مطلب: 653

به "طرز تهیه شوید پلو با لوبیا چشم بلبلی؛ از خواصش غافل نشوید!" امتیاز دهید

1 کاربر به "طرز تهیه شوید پلو با لوبیا چشم بلبلی؛ از خواصش غافل نشوید!" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه شوید پلو با لوبیا چشم بلبلی؛ از خواصش غافل نشوید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید