عوارض عسل و خربزه؛ آیا خوردن خربزه و عسل باعث مرگ می گردد؟

به گزارش آموزشگاه ما، مصرف همزمان خربزه و عسل برای بدن مضر است و می تواند مشکلاتی را برای سلامت بدن به همراه داشته باشد، در صورت خوردن خربزه و عسل باید چه کاری انجام دهیم؟

عوارض عسل و خربزه؛ آیا خوردن خربزه و عسل باعث مرگ می گردد؟

به گزارش نمناک، مصرف همزمان بعضی مواد غذایی سبب عدم جذب مواد معدنی و ویتامین ها شده و از این رو برای فرد مسائل فراوانی به وجود می آورد. آثار تداخل های غذایی در تمام افراد یکسان نیست و ممکن است بعضی علایم تداخل های غذایی، در یک نفر به شدت بروز کند، اما فرد دیگری با خوردن همان مواد غذایی، دچار هیچ عارضه یا مسئله ای نشود.

مواد غذایی مختلفی مانند خربزه و عسل و... با یکدیگر تداخل دارند. از نظر طب سنتی مصرف خربزه و عسل با یکدیگر مضر است و سبب بروز مسائل گوارشی خواهد شد. در این بخش دلیل تداخل مصرف هم زمان خربزه و عسل از نظر طب سنتی را آنالیز می کنیم.

تداخل های غذایی در موارد بسیار زیادی، تهدیدی جدی برای سلامت فرد نیستند و زندگی او را تهدید نمی نمایند. بعضی علایم تداخل های غذایی، در یک نفر به شدت بروز کند. دلیل بروز مسائل در مصرف همزمان مواد غذایی به قدرت هضم، جذب، طبع، مزاج، توانایی های بدنی، سن، جنس و حساسیت های غذایی افراد مختلف بستگی دارد.

هنگام مصرف خربزه و عسل چه اتفاقی در بدن می افتد؟

پس از خوردن خربزه و عسل و مخلوط شدن آن ها ترکیب های موجود در این دو ماده خوراکی با یکدیگر وارد واکنش شده و سبب به وجود آمدن یک ماده سفت و سخت می شوند، هضم این ماده سفت حاصل از ترکیب آنها، برای دستگاه گوارش سخت است بنابراین مصرف خربزه و عسل با هم ماده دیر هضم و بد هضمی را ایجاد می نماید که فرد را دچار دل درد های شدیدی می نماید. این دل درد ها اغلب سبب مرگ نمی شوند، اما طاقت فرسا هستند و در بعضی افراد انقباضات قولنجی شدید را سبب می شود.

مصرف هم زمان خربزه و عسل از نظر طب سنتی

از نظر طب سنتی اگر چند ماده غذایی با طبع سرد یا طبع گرم را یکجا مصرف کنیم، باعث برهم خوردن تعادل طبع بدن می شود. زمانی که طبع بدن از تعادل خارج شود، دچار مسائلی خواهد شد؛ بنابراین توصیه می شود در طول روز به طور متعادل خوراکی هایی با طبع سرد و گرم مصرف کنید.

مصرف همزمان دو خوراکی با طبع سرد، مانند سرکه با برنج، ماست با ترب و ماهی، گوشت مرغ با ماست و ماهی، شیر با گوشت مرغ و ماهی سبب فراوری بلغم و مسائل گوارشی شده و مضر می باشد و سبب پیسی می شود.

بعلاوه مصرف غذای شیرین (خربزه) بعد از غذای غلیظ، بی هضم (گوشت) باعث می شود این غذا در بدن به صورت فاسد در آید و نفخ معده و عوارض گوارشی را در پی داشته باشد.

طب سنتی مصرف خربزه و عسل را منع می نماید، زیرا مصرف این دو ماده خوراکی گرم با یکدیگر سبب ورم معده، انسداد در مجاری بدن، بالا رفتن صفرا، حساسیت، آلرژی پوستی و خارش می نماید البته مسائل پیش آمده برای فرد بستگی به طبع و شرایط گوارش او دارد.

یافته های پزشکی درباره مصرف خربزه و عسل

خوردن خربزه با عسل از نظر علم پزشکی ضرری ندارد، اما اگر فردی بیماری نهانی داشته باشد و با مصرف این دو خوراکی بیماریش عود می نماید.

تدابیر پس از مصرف خربزه و عسل

اگر پس از مصرف عسل و خربزه با هم احساس دل درد شدید نمودید، ابتدا به پزشک مراجعه نمایید.

اگر به پزشک دسترسی ندارید:

  • کاری کنید که سبب بالا آوردن و استفراغتان شود تا این مواد از معده خارج شود.
  • برای برطرف دل درد می توانید عرق نعناع و عرق پونه مصرف نمایید.
  • مصرف آب انار ترش برای مقابله با عوارض مصرف عسل و خربزه، مفید است.
منبع: فرارو
انتشار: 31 تیر 1400 بروزرسانی: 31 تیر 1400 گردآورنده: maeaedu.ir شناسه مطلب: 558

به "عوارض عسل و خربزه؛ آیا خوردن خربزه و عسل باعث مرگ می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عوارض عسل و خربزه؛ آیا خوردن خربزه و عسل باعث مرگ می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید