فعالیت سامانه بارشی در شرق کشور ، باد و گرد و خاک در هفت استان

به گزارش آموزشگاه ما، مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت که امروز- جمعه (27 فروردین) سامانه بارشی در شمال شرق و شرق کشور فعال است.

فعالیت سامانه بارشی در شرق کشور ، باد و گرد و خاک در هفت استان

به گزارش خبرنگاران، صادق ضیائیان در مصاحبه با ایسنا، با بیان اینکه براساس آخرین داده های هواشناسی در روز جمعه (27 فروردین) سامانه بارشی در شمال شرق و شرق کشور فعال است، اظهار کرد: بر این اساس در استان های خراسان شمالی، خراسان رضوی، ارتفاعات شرق مازندران، سمنان و گلستان رگبار باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت و در بعضی نقاط مستعد بارش تگرگ، در استان های خراسان جنوبی، یزد، ارتفاعات کرمان و شرق اصفهان بارش پراکنده گاهی همراه با رعد و برق پیش بینی می شود.

وی اضافه نمود: شنبه (28 فروردین) در استان های خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، ارتفاعات یزد و کرمان بارش پراکنده رخ خواهد داد.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه یکشنبه (29 فروردین) ارتفاعات استان های اصفهان، یزد، فارس و کرمان در روزهای دوشنبه و سه شنبه (30 و 31 فروردین) ارتفاعات هرمزگان و کرمان و جنوب سیستان و بلوچستان گاهی افزایش ابر و بارش پراکنده خواهند داشت و در سایر مناطق کشور آسمان صاف خواهد بود، گفت: از بعدازظهر جمعه تا اوایل روز شنبه در استان های سمنان، تهران، البرز، قم، شمال و شرق اصفهان، ایلام و غرب خوزستان در بعضی ساعات وزش باد شدید گاهی همراه با گرد و خاک پیش بینی می شود.

به گفته ضیائیان، در دو روز آینده خلیج فارس به ویژه نواحی مرکزی و شرقی آن و تنگه هرمز مواج هستند.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در سرانجام درباره شرایط جوی تهران طی دو روز آینده شرح داد: آسمان تهران فردا (28 فروردین) صاف گاهی افزایش ابر و وزش باد با حداقل دمای 14 و حداکثر دمای 26 درجه سانتی گراد و در روز یکشنبه (29 فروردین) صاف در بعدازظهر افزایش ابر گاهی وزش باد با حداقل دمای 16 و حداکثر دمای 28 درجه سانتی گراد پیش بینی می شود.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 5 خرداد 1400 بروزرسانی: 5 خرداد 1400 گردآورنده: maeaedu.ir شناسه مطلب: 466

به "فعالیت سامانه بارشی در شرق کشور ، باد و گرد و خاک در هفت استان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فعالیت سامانه بارشی در شرق کشور ، باد و گرد و خاک در هفت استان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید