تور ارزان قطر: قطره آهن نانویی فراوری شد

به گزارش آموزشگاه ما، به گزارش خبرنگاران به نقل از ستاد توسعه فناوری نانو، سید محسن صادق زاده، مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان گفت: فناوری لیپوزم به ما این امکان را می دهد تا ذرات آهن را درون یک لایه فسفولیپیدی قرار دهیم و با این کار یک ساختار معدنی، که جذب سختی و کُندی در بدن دارد، به یک ذره آلی تبدیل می گردد که جذب بسیار سریع خواهد داشت و سازگاری بیشتری برای بدن انسان دارد.

تور ارزان قطر: قطره آهن نانویی فراوری شد

همراه ما باشید و با تور ارزان قطر از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

صادق زاده گفت: معمولاً قطره های آهن دندان را سیاه می نماید از این رو ما در پی محصولی بودیم که بتواند این مشکل را حل نماید. در قالب پروژه های مطالعات دانشگاهی این مسئله مطرح شد و تحقیقات دامنه داری روی آن اجرا شده و در نهایت پیروز شدیم تا از لیپوزم برای کپسوله کردن آهن استفاده کنیم.

به گفته وی، این فناوری به گونه ای توسعه یافت که امکان تجاری سازی فراهم شده و در حال حاضر قرارداد برای فراوری انبوه این محصول با یکی از شرکت های دارویی منعقد شده است و به زودی این محصول به فراوری انبوه می رسد. البته فراوری آزمایشی آن با پیروزیت صورت گرفته و گواهی نانومقیاس این فناوری نیز دریافت شده است.

این دانش آموخته پسادکتری رشته شیمی دارویی دانشگاه تهران اضافه نمود: این محصول برای سه گروه سنی پیشرفته است، به صورت قطره خوراکی برای بچه ها زیر دو سال، به صورت شربت برای بچه ها و نوجوانان و برای بزرگسالان نیز این محصول به صورت پودر عرضه می گردد.

به گفته مدیرعامل شرکت، استفاده از مکمل های آهن در بعضی افراد موجب نفخ می گردد که این قطره آهن نانویی چنین مسئله ای را ایجاد نمی نماید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 25 آبان 1400 بروزرسانی: 25 آبان 1400 گردآورنده: maeaedu.ir شناسه مطلب: 699

به "تور ارزان قطر: قطره آهن نانویی فراوری شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان قطر: قطره آهن نانویی فراوری شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید