مجوز مجلس به دولت برای جبران کسری صادرات نفتی از محل صندوق ذخیره ارزی

به گزارش آموزشگاه ما، تهران (پانا) - نمایندگان مجلس به دولت مجوز دادند تا برای جبران کسری صادرات نفتی از محل منابع حساب ذخیره ارزی اقدام کند.

مجوز مجلس به دولت برای جبران کسری صادرات نفتی از محل صندوق ذخیره ارزی

نمایندگان در نشست علنی نوبت عصر امروز (یکشنبه اول اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه 1401، با بند (ج) تبصره 1 ماده واحده این لایحه درباره جبران کسری صادرات نفتی از محل منابع حساب ذخیره ارزی موافقت کردند.

براساس بخش درآمدی بند (ج) تبصره 1 ماده واحده لایحه بودجه 1401؛

ج- چنانچه منابع دولت از محل صادرات نفت، میعانات گازی و خالص صادرات گاز در سال 1401 کمتر از سقف مقرر در بند(ب) این تبصره شود، به دولت اجازه داده می شود با رعایت بند (پ) ماده (17) و جزء (4) بند (ح) ماده(16) قانون احکام دایمی برنامه های توسعه کشور مصوب 1395/11/10 با اصلاحات و الحاقات بعدی نسبت به تأمین مابه التفاوت حاصل از منابع حساب ذخیره ارزی اقدام کند. در صورت تحقق درآمد مازاد بر سقف مقرر در بند(ب) این تبصره، درآمد حاصله بر اساس حکم بند(ب) ماده (17) قانون احکام دایمی برنامه های توسعه کشور پس از کسر سهم صندوق توسعه ملی و واریز به این صندوق به حساب ذخیره ارزی واریز می شود.

مالک شریعتی نیاسر در جریان بررسی پیشنهادات تبصره (1) لایحه بودجه 1401 گفت: 141 نفر از نمایندگان نامه ای را خطاب به رئیس و هیأت رئیسه مجلس امضا کردند و در آن نامه تأکید کردند که آراء آنها به صورت داوطلبانه و بر اساس طرحی که در کمیسیون آیین نامه داخلی برای شفافیت آراء تنظیم شده است، اعلام شود. در این خصوص از فناوری مجلس نیز سوال شده و آنها گفتند که امکان اعلام آراء نمایندگان داوطلب وجود دارد. این بیانیه باید از طرف هیأت رئیسه قرائت و اجرا شود.

علی نیکزاد ثمرین نایب رئیس مجلس که اداره جلسه را برعهده داشت در پاسخ به تذکر شریعتی گفت: این نامه، بیانیه نیست؛ از سوی دیگر آیین نامه اجازه اعلام آراء نمایندگان را نمی دهد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 29 فروردین 1401 بروزرسانی: 29 فروردین 1401 گردآورنده: maeaedu.ir شناسه مطلب: 853

به "مجوز مجلس به دولت برای جبران کسری صادرات نفتی از محل صندوق ذخیره ارزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجوز مجلس به دولت برای جبران کسری صادرات نفتی از محل صندوق ذخیره ارزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید