مقاله: خواص لوبیا چیتی برای لاغری با 4 ویژگی منحصر به فرد

به گزارش آموزشگاه ما، لوبیا چیتی یکی از محبوب ترین و پرمصرف ترین انواع لوبیا در ایران است. به طور کلی انواع لوبیا از مواد غذایی سرشار از فیبر محسوب می شوند و در میان آن ها، لوبیاچیتی بیشترین میزان فیبر ممکن را در خود دارد. بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی، لوبیای خشک حاوی مقدار قابل توجهی از ویتامین B، آهن، کلسیم، پتاسیم و فسفر است. لوبیا ها دارای مقدار کمی نمک و مقدار بسیار جزئی کالری هستند. هر 100 گرم لوبیا چیتی دارای 143 کالری انرژی است.

مقاله: خواص لوبیا چیتی برای لاغری با 4 ویژگی منحصر به فرد

لوبیا چیتی مانند تمامی حبوبات دارای خواص بسیار زیادی است که هر یک از آن ها تاثیر به سزایی بر سلامت افراد می گذارد. با تمرکز بر لاغری و کاهش وزن، به چهار مورد از مهم ترین و اصلی ترین خواص لوبیا چیتی برای لاغری اشاره می کنیم.

لوبیا چیتی از نظر اقتصادی به صرفه است، به آسانی در دسترس همه واقع شده است، پخت و مصرف آن آسان است و مهم تر از همه مزه خوبی نیز دارد. همچنین از نظر غذایی سرشار از مواد مغذی است و در عین حال مقدار کالری آن بسیار پایین است. خواص لوبیا چیتی برای لاغری به دلیل عواملی مانند کالری پایین، پروتئین و فیبر بالا توصیه می شود.

دیگر خواص لوبیا چیتی در لاغری وجود ماده ای به نام نشاسته مقاوم در آن است. مقدار نشاسته مقاوم در انواع لوبیا مختلف است. نشاسته مقاوم موجود در لوبیا چیتی نقش موثری در کنترل اشتها دارد. این نشاسته در معده و روده هضم می شود و هضم آن تنها در روده بزرگ صورت می گیرد. میکروبیوتا یا میکرو ارگانیسم های همزیست موجود در روده بزرگ با تاثیر بر این نوع از نشاسته موجب تخمیر آن می شوند. یکی از محصولات فرعی این فرایند تخمیر اسید های چرب زنجیره کوتاه هستند. این نوع از اسید های چرب، مسئولیت ایجاد سیری در فرد را به عهده دارند.

منبع مقاله: خواص لوبیا چیتی برای لاغری با 4 ویژگی منحصر به فرد

انتشار: 24 آبان 1400 بروزرسانی: 24 آبان 1400 گردآورنده: maeaedu.ir شناسه مطلب: 697

به "مقاله: خواص لوبیا چیتی برای لاغری با 4 ویژگی منحصر به فرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: خواص لوبیا چیتی برای لاغری با 4 ویژگی منحصر به فرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید