هشدار مرکز پژوهش های مجلس نسبت به ورشکستگی صنعت باشگاه داری

به گزارش آموزشگاه ما، مرکز پژوهش های مجلس در گزارشی به واکاوی شرایط اقتصادی باشگاه های ورزشی در دوران کرونا پرداخته است. این مرکز با تاکید بر اینکه تمایل بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در حوزه ورزش به میزان چشمگیری کاهش یافته است گزارش داده از زمان شیوع کرونا تا به امروز 6 هزار باشگاه در سطح کشور تعطیل شده یا تغییر کاربری داده اند و جمعیت ورزشکاران سازمان یافته از 3 میلیون و 500 هزار نفر به حدود یک میلیون نفر کاهش یافته است.این شرایط به این معناست که صنعت باشگاه داری ایران مستقیماً با خطر ورشکستگی روبه رو شده است.

هشدار مرکز پژوهش های مجلس نسبت به ورشکستگی صنعت باشگاه داری

به همین دلیل مرکز پژوهش های مجلس، بخشودگی اجاره اماکن ورزشی از طریق وزارت ورزش و جوانان، کارشناسی مجدد اجاره بهای سال 1400 و تأمین تنفس یکساله برای بازپرداخت وام ها و برگزاری لیگ آمادگی جسمانی آنلاین ازسوی شهرداری های سراسر کشور را ازجمله راهکارهای اثربخش برای خروج از شرایط کنونی دانسته است.

بر اساس این گزارش حدود 29 هزار باشگاه ورزشی به صورت آماتور و حرفه ای در سطح کشور فعالیت دارند که طبق آمار رسمی ارائه شده ازسوی وزارت ورزش و جوانان 25 هزار 782 باشگاه دارای مجوز رسمی هستند و حدود 150 هزار نفر به عنوان مربی (زن و مرد) مشغول به کار هستند. مرکز پژوهش ها در بررسی خود تخمین زده اگر به صورت میانگین هر باشگاه حداقل 10 پرسنل (زن و مرد) را در رده های مختلف اداری استخدام کرده باشد باشگاه ها نزدیک به 250 تا 300 هزار نفر پرسنل فعال دارند که حدود 15 ماه است با تصمیم های ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا تعطیل شده اند. لذا این افراد با تعطیلی باشگاه ها شغل و منابع مالی خود را از دست داده و به طور کامل بیکار شده اند.

مرکز پژوهش های مجلس در گزارش خود هشدار داده تداوم این شرایط به منزله محو تدریجی بخش خصوصی حوزه ورزش است که با سرمایه گذاری در بخش سلامت مردم به یاری دولت آمده بود. اکنون به دلیل سیاست های اتخاذ شده ستاد کرونا نه تنها فرصت های سرمایه گذاری بخش خصوصی نزدیک صفر شده است بلکه خروج پرشمار سرمایه گذاران از این بخش حیاتی برای سلامت جامعه تبعات جبران ناپذیری خواهد داشت.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 7 آذر 1400 بروزرسانی: 7 آذر 1400 گردآورنده: maeaedu.ir شناسه مطلب: 712

به "هشدار مرکز پژوهش های مجلس نسبت به ورشکستگی صنعت باشگاه داری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار مرکز پژوهش های مجلس نسبت به ورشکستگی صنعت باشگاه داری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید