چین بالاتر از آمریکا اولین مقصد سرمایه گذاران خارجی در دنیا شد

به گزارش آموزشگاه ما، گزارش جدید کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل متحد نشان می دهد که چین در سال گذشته از آمریکا پیشی گرفته و اولین دریافت کننده سرمایه گذاری مستقیم خارجی در دنیا شده است.

چین بالاتر از آمریکا اولین مقصد سرمایه گذاران خارجی در دنیا شد

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

طبق گزارش سازمان ملل، چین در سال گذشته میلادی 163 میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی را به خود جذب نموده در حالی که آمریکا 134 میلیارد دلار سرمایه خارجی به کشور خود وارد نموده است.

این در حالی است که در سال 2019 آمریکا 251 میلیارد دلار و چین 140 میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی به خود جلب نموده بودند.

در کل در این گزارش اشاره شد که بحران کرونا سرمایه گذاری مستقیم خارجی را در کل دنیا کاهش داده است، چرا که پاندمی کرونا اقتصاد کشورهای عظیم و کوچک را به مرز تعطیلی کامل رسانده بود.

در سال 2020 کل سرمایه گذاری مستقیم خارجی در دنیا 42 درصد سقوط کرد و به 859 میلیارد دلار رسید. این رقم حتی از پایین ترین سطح مربوط به بحران اقتصادی 2009 هم 30 درصد پایین تر است.

سرمایه گذاری مستقیم خارجی در کشورهای در حال توسعه 12 درصد سقوط کرد، اما در خصوص چین که آن هم در لیست این کشورها واقع شده است باید گفت که سرمایه گذاری مستقیم خارجی در این کشور در واقع 4 درصد نسبت به سال گذشته رشد نموده است.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 5 اسفند 1399 بروزرسانی: 5 اسفند 1399 گردآورنده: maeaedu.ir شناسه مطلب: 291

به "چین بالاتر از آمریکا اولین مقصد سرمایه گذاران خارجی در دنیا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین بالاتر از آمریکا اولین مقصد سرمایه گذاران خارجی در دنیا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید